Gå til innhold

Vakreste plassen i verden?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er den aller aller vakreste plassen du har besøkt? Personlig synes jeg hele Amalfikysten ikke så langt fra Napoli i Italia var helt fantastisk!! (litt mye turister til tider, men men...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er vanskelig å svare på :-) Men jeg synes at det var ganske flott på maldivene...de hvite strendene, det blå havet etc var bare helt utrolig. Se bildene som jeg har lagt ut i dette reisebrevet: http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm . Men jeg synes også det er flott med norske fjorder....og jeg blir alltid like imponert når jeg kommer til kanten ved Kjerag eller Preikestolen nær Stavanger :-) Byer kan også være flotte...når en går en tur rundt i Roma eller Paris ser man også mye vakkert :-)

Gjest Deception
Skrevet

Norge har mye vakkert; Geiranger, mange steder i Hardanger, Sogn, og i Lyngsalpene i Troms. :)

Skrevet

enig med Gjest; Amalfikysten tar pusten fra deg. Det går en tråd om den (ok, Sorrento da. Nærme..) her på forumet akkurat nå, og jeg drømmer meg tilbake. Rett og slett vakkert.

Det eneste jeg har opplevd som kan slå ovennevnte, er kanskje like mye en stemning i tillegg til storslått natur. Nemlig tordenvær i alpene, i telt. Fluelen, Vierwaldstatterzee i sentralSveits. De klareste grønnblå innsjøer du kan tenke deg, omkransa av høye alpetopper. Flitz på flitz og de påfølgende ekkoene innover i fjellene og de hvite svanene ved stranda gjorde meg mindre enn jeg noengang har følt meg. Vilt. Nydelig :)

Skrevet

Vanskelig. Amalfikysten er jo supervakkert ja :enig: Lofoten en solskinnsdag, Finnmarksvidda om våren, solskinn, snø og fiskebett. Nyyydelige strender på FIJI!! Under vann i Austarlia, Great barrier reef. Thailand :smile: , stemningen, roen og lykken eg føler når eg er der. En solskinnskveld på uterestaurant på Bryggen i Bergen er heller ikke å forakte.

Gjest Gjest
Skrevet

Sevilla i Spania glemte jeg, det er den fineste byen i Europa etter min mening. Den er kanskje ikke så "kjent" for folk flest sammenlignet med Barcelona og Madrid. Anbefales! :)

Skrevet (endret)

Hm... Av menneskeskapte ting, tror jeg Venezia var den vakreste som jeg har sett. Husker en sval sommerkveld hvor jeg gikk tur gjennom de trange gatene. Det var solnedgang og jeg sto utenfor et veldig smalt, teracottafarget hus. En italiensk dame holdt på å ta inn klessvasken som hang fra verandaen, og hun vinket da hun så meg. Husene som lå oppå havet, de trange gatene, solnedgangen, sjøluften og damens vennlighet gjorde det til et vakkert bilde.

Saharaøkrenen, delvis menneskeskapt, delvis naturlig. Den stekende, brennende og skrarpe solen. Duvingen fra kamelen jeg klamret meg fast på, og den sterke og spesielle duften av kamel. Sand som virvlet opp og satte seg over alt, i øyne, ører, som et tynt lag på huden, under klærne. Den brennende følelsen under fotsålene da jeg gikk barbeint over sanden. Det var vakkert og vilt.

Regnskog i Australia. Grønt og frodig og eksotistiske planter så langt øyet kunne se. Vanndråper på plantene og fukt i lufta. Planter som vokste så høyt, så høyt, og lagde et "himmeltak". Sola kunne bare trenge gjennom med noen solstråler her og der. Mange store, hule trær. Jeg gikk inn i ett, klare såvidt å presse meg inn. Men så kom jeg på at giftige edderkopper liker seg på slike steder, og gikk ut igjen. Det var en egen ro der, det var terapi for sjelen å gå gjennom regskogen.

Og barndosmhjemmet, som ligger rett ved sjøen. Om sommeren. Har et spesielt skjær som er "mitt". Må ta av skone og brette opp buksa for å vasse ut dit. Spluss, splasj sier det, når jeg går gjennom det salte vannet. Det svir litt. Men på en god måte. Så setter jeg meg på skjæret, det er ikke stort. Akkurat passe for en person. Har beina i vannet, og splæsjer litt. Hører på måkeskrik, ser på skjell og muslinger som klebrer seg fast til skjæret. Hører på den beroligende bølgingen av havet.

Det var de fineste stedene jeg vet om, i alle fall som jeg kommer på akkurat nå. Det er jo mange vakre steder. :)

Endret av Pax
Gjest Aloha
Skrevet

Vanskelig å si, det er så mange vakre plasser. Men kanskje jeg må si Mauritius! Vakker, frodig øy med de nydeligste strender.

Gjest DyneTryne
Skrevet

høylandene i skotland. Har aldri måpet og vært satt ut i 12 timer før.

Skrevet

Utsikten fra God´s Window i Drakensbergfjellene i Sør Afrika må vel være noe av det mest fantastiske jeg har sett.

De pastellfargede husene i de bratte fjellskrentene i Veliko Tornovo, Bulgaria, er også et syn jeg neppe glemmer.

For ikke å glemme vårt eget land. Her er det så mange nydelige steder at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jæren er fantastisk, skjærgården på sørlandet, Prekestolen, fjordene oppover vestlandet...

Dessuten er det fleste steder vakre i varmt sommervær, har jeg erfart.

Gjest Solsikke
Skrevet

Jeg er veldig forelsket i Toscana og Cinque Terre i Italia :-)

Skrevet (endret)

Synes Norge faktisk er et meget vakkert land, med mye flott natur. Naturen på Vestlandet synes jeg er svært imponerende. Sørlandet om sommeren er også kjempeflott. Ellers ble jeg helt betatt av Praha da jeg var der sist.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Gjest Gjest
Skrevet

Dominica i de vestindiske øyer/karibien (nb! ikke det samme som den Dominikanske Republikk.)

Skrevet

Syns verden er full av mange vakre flotte plasser, men hvis jeg måå velge så blir det foz do iguacu i Brasil.. Vakrere fossefall finnes ikke..og det finnes faktisk en del stier der som ikke turistene tråkker ned..

*vil tilbake*

• 4 måneder senere...
Skrevet
Syns verden er full av mange vakre flotte plasser, men hvis jeg måå velge så blir det foz do iguacu i Brasil.. Vakrere fossefall finnes ikke..og det finnes faktisk en del stier der som ikke turistene tråkker ned..

*vil tilbake*

Ja, veldig fint der rundt fossene !!!(selv om selve byen (på Brasil-siden) ikke er så veldig fin akkurat. :)

Jeg synes også Chapada Diamantina i staten Bahia er utrolig fint. En nasjonalpark...

Skrevet

Geiranger og Trollstigen .. helt fantastisk - ikke rart at turister blir imponerte .. Det ER storslagent :)

Skrevet

Området rundt Kintbury i England er det vakreste stedet jeg noen gang har vært. Jeg jobbet med hester på en typisk engelsk gård som var eid av en familie fra overklassen. Hovedhuset var et stort gammelt hus med tårn. Jeg bodde i en liten hytte nær stall og beiteområder med utsikt mot et vakkert landskap. Jeg blir rørt og savner det når jeg tenker på det. :hjerte:

Linken viser nærmeste landsby, Kintbury, og arkitektur og landskap i området.

http://www.berkshirehistory.com/legends/ki...rybell_bal.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...