Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en overvektig ung dame på 27år,skal i 2 bryllup .EN i august og en september.

Jeg veier (skrekk og gru)84kg.aldri veid så mye i hele mitt liv. Vet det kommer av for mye sjokolade og brus,for litemåltider og ingen mosjon.

Jeg vet nøkkelen til vekttap ligger i et sunt kosthold,med lite og ofte måltider fordelt utover dagen.og trene.

jeg er blitt deppa over at jeg er blitt så feit.og mistet motivasjonen.Så lett å synes synd på seg selv,og trøstespise fordi man ikke er like slank som andre.osv....

Jeg har lest litt på nettet om noka dietten.Vurderer veldig sterkt å prøve ,kun som en motivator, at vekta går nedover i riktig retning.Og så trene og spise sunt.

Vil så gjerne ha gått ned mest mulig kilo,så jeg kan føle meg fin i kjolen jeg skal ha på meg i bryllupene.begge søstrene mine skal gifte seg i år.Føler jeg har dårlig tid.

Jeg er veldig intressert i å høre om noen av dere har prøvd noka dietten,gjerne høre hva slags erfaringer og meninger dere har.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kristin_
Skrevet

Jeg har prøvd, og den funker. Jeg ville ikke erstattet _alle_ måltider med Noka, men kanskje 2-3 måltider om dagen. 900 kalorier om dagen er veldig veldig lite. Nå vet jeg at du skal raskt ned i vekt, men du kan faktisk med en alt for restriktiv diett utløse en "streik" i forbrenningen til kroppen så du går ned veldig sakte. En fin løsning er for eksempel å spise 3 måltider noka, en middag og litt sunn snacks (grønnsaker med lite kalorier) etc for å tilfredsstille tyggebehovet. Det kan også være lurt å spise noe med en del fiber, magen liker ikke helt å bare leve på shakes.

Jeg bruker Noka som en erstatning når jeg enten ikke har tid eller lyst til å lage meg skikkelig mat, i stedet for å spise junk eller ingenting. I tillegg smaker den faktisk skikkelig godt! (jeg har bare prøvd sjokolade) Den har også en god ernæringsmessig sammensetning.

Og det med små måltider ofte er en myte, de har ingen bevis på at dette er mer effektivt for vekttap enn andre ting. Det viktigste er bare at man ikke overspiser. En kroppsbygger med en fettprosent next to nothing levde faktisk bare på ett måltid om dagen, men for de fleste er jo ikke dette en ideell løsning. Hvis du liker å spise deg skikkelig mett med 4 måltider om dagen er dette helt greit.

Det er også utrolig viktig å holde seg i aktivitet. Vet det føles som et ork, men det er helt utrolig hva bare det å gå i en halvtime - time hver dag kan gjøre for kroppen din, alt annet likt :) Styrketrening øker også forbrenningen din, også når du ikke er i aktivitet.

Hvis du lurer på noe spesifikt, er det bare å spørre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...