Gjest Purple Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Fins det noe sted på nettet der jeg kan finne spørsmål (og svar) til en quiz om Oslo og omegn? Har prøvd å google litt, men har ikke tid til å bruke så mye tid på det, her jeg sitter på jobb. Noen som har forslag til sider jeg kan se på? Eller forslag til spørsmål jeg kan bruke?
:-) anna Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Du kan jo spørre oss da.. :-) Jeg kan f.eks bidra med noen spørsmål om Oslo og Øvre Romerike - Hva heter elva som renner ut fra Mjøsa på Minnesund? Svar Vorma - Hvilke to store elver møtes ved kirkeruinene på Nes Vorma og Glomma - I hvilke to kommuner ligger Gardermoen Nannestad og Ullensaker Hva heter Oslos skytshelgen? - St. Hallvard - Hva heter endestasjonene på t-banelinje 4 i Oslo (Husker ikke - men lett å finne ut) - Hvor ligger Æreslunden Vår frelsers gravlund - Hva heter Henrik Wergelands hjem i Oslo som i senere tid har vært brukt som kunstnerbolig? Grotten. - Hvor ligger den? I slottsparken - Hvem bor der nå? Arne Nordheim
Skravla Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 OBOS-bladet har hver gang et mini-quiz om Oslo, men jeg vet ikke om dette ligger på nettet.
Gjest Blære ikke reg Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Her er flere spørsmål du kan lage. I Akershus ligger det et Universitet, hvor befinner dette seg? Svar : Ås (Tidligere NLH) Hvor er Jessheim kommunesenter? Svar: Ullensaker Hva heter elva som danner grensa mellom Oslo og Bærum? Svar: Lysakerelva Hvor mange Tippe ligalag kommer fra Oslo og Akershus? Svar: 4 Hva heter disse tippeligalagene? Svar: Stabæk, Lillestrøm, Vålerngen og Lyn
Kjetil E Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Her er noen flere spørsmålsforslag Hva het den kjente Franske maleren som lagde flere bilder ifra Sandivka og Bærum Svar: Claude Monet Hva heter Stabæk Fotballs hjemmebane? Svar: Nadderud Stadion I hvilken kommune ligger fornøyelsesparken Tusenfryd? Svar: Ås Hva heter den smalsporete museumsjernbanen som går fra Sørumsand? Svar: Tertitten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå