Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denise Rudberg :P "Venninnen" "Prinsen"

Gjest Gjesten
Skrevet

Eg syns Denise Rudberg har for enkelt språk og ganske gjennomsiktige historier. Og dei der Shopoholiker greiene provoserer meg. Dei beste sånne eg har lest er Jane Greene og Marian Keyes. Men no har eg jo lest alt dei nåken gong har skrive, så no er eg på Ahern sine, og har då begynt med P.S I love you, og har grine meg gjennom heile 1. kapitlet... Men ho skriv litt i same stilen som Keyes og Greene i alle fall.

Skrevet

Jeg syns Marian Keyes er flott feelgood litteratur, det eneste er den siste som kom ut i Norge (Anybody out There, hva heter den på norsk igjen?? (jeg innrømmer det, jeg leser disse bøkene på engelsk, da føler jeg for meg selv at det er litt mer nyttig litteratur :sjenert: )) den syns jeg i grunnen ikke var morsom...

Også stemmer jeg i med de som syns at disse Shopoholikerbøkene er dårlige. De er skrekkelige syns jeg, jeg endte opp med å bare ville bli ferdig med disse bøkene fordi jeg føler det får være måte på å være overfladisk, om det aldri så mye er chick-lit vi prater om.

The Devil wears Prada ble også litt for mye av det gode for meg, kjøpte den for å kose meg med den nå helgen som var, men ble bare sittende og lese for å bli ferdig(mulig jeg kanskje har lest nok slike bøker rett og slett??)

Guro

Skrevet

Jeg elsker shopoholikerbøkene! Har nettopp kjøpt "Shopoholic and baby" på engelsk. Kooooste meg!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg elsker shopoholikerbøkene! Har nettopp kjøpt "Shopoholic and baby" på engelsk. Kooooste meg!

Denne er vel den siste i rekka? Har ikke lest den ennå. Hvor fikk du kjøpt den?

Skrevet

Det er den siste ja, kjøpte den på Norli i Stavanger.

Skrevet

Hva heter forfatteren? Jeg har tenkt å låne dem nemlig... ;)

Skrevet

Forfatteren av Shopoholic-bøkene heter Sophie Kinsella

Gjest Gjest
Skrevet

Come Together av Josie Lloyd og Emlyn Rees er en klassiker! Må selvfølgelig leses på engelsk. (Oppfølgeren Come Again er ikke like bra, men OK. Det har kommet en ny oppfølger i år som heter The Seven Year Itch, tror jeg).

His 'n Hers av Mike Gayle er i samme sjangeren.

Alle disse bøkene (i allefall de som er over et år gamle) kan kjøpes veldig mye billigere fra ebay.co.uk enn i bokhandler her hjemme i Norge. De nyeste bøkene er billigere å kjøpe fra www.play.com enn fra bokhandler i Norge. Play.com har gratis frakt til Norge.

Gjest Gjest_Karen_*
Skrevet
Jeg på den andre siden vil IKKE anbefale disse. Jeg liker jentebøker, men disse ble for mye av det gode. Jeg ble ikke annet en skikkelig irritert av denne jenta som ikke var i stand til å ta et eneste fornuftig valg noen gang... Det finnes langt bedre bøker som er enkle og kjekke å lese som handler om litt mer ekte mennesker enn dette. (desverre kommer jeg ikke på navnet til noen av dem)

Jeg synes Shopoholiker-bøkene er vanvittig morsomme. Og til tross for at jeg er en normal kvinne anno 2007, så kjenner jeg meg igjen i masse av hennes påfunn ..

Skrevet

Jeg vil anbefale bøkene av Tony Parsons (må leses på engelsk) spesielt nevner jeg "Man and boy" "Man and wife" "one for my baby" disse er føljetonger. Jeg har lest masse chicklit som det heter og syns det var morsomt med en mannlig vri på det hele :) chicklit sett fra en manns perspektiv ble en kjærkommen avveksling fra alle girlie girl greiene.

Skrevet

En liten sang om kjærlighet. Jeg likte den ihvertfall godt.

Skrevet
En liten sang om kjærlighet. Jeg likte den ihvertfall godt.

...Og forfatteren?

Skrevet

Anbefaler "The Secret Life of Bees" av Sue Monk Kidd.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
...Og forfatteren?

Magorian

Rose, 17 år, lever i skyggen av søsteren, og tror ikke at noen kan elske henne. Året er 1943. De to er evakuert for å slippe unna krigen, og overlatt til seg selv. Rose oppdager at huset de bor i skjuler en kjærlighetshistorie fra forrige verdenskrig. Snart får hun selv oppleve kjærligheten.

http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpItmD...sp?item=1698992

• 10 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva er feel-good for deg? For meg er feel-good bøker som ikke direkte kan relateres til mitt liv og den virkelige verden. Så om jeg vil føle meg bra leser jeg Agatha Christine (far out!) Austin (ikke så 2018, jeg synes nok overtalelser er den aller beste), Harry Potter eller annen fantasy. LoR er den ultimate, selvfølgelig, men the kingslayer cronicles er magiske. Eller så leser jeg engelske barnebok klassikere som litle women, the secret garden ect. Men om det er feel-good, det kommer jo Ann på deg... jeg blir forresten sur av chiq-lit. Så det får meg ikke til å føle meg bra. 

Anonymkode: c2aff...4e4

Skrevet

Ryddet for reklame.

Edie, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...