Pearl Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Skal snart reise på ferie og trenger i den sammenheng noen gode tips til lesestoff. Hvilke feel good bøker kan dere anbefale? Liker å lese det meste, men særlig engelske gods romaner el familie krønikere faller i smak. Noen tips??
tuji Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Bøker i chic lit-sjangeren passer godt til ferielektyre. Alt av Marian Keyes anbefales sterkt! Sophie Kinsella har også skrevet mange morsomme bøker om en shoppegal dame, som jeg (og sikkert alle andre jenter) kjenner meg veldig igjen i.
Grønt blad Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Jeg anbefaler også shoppoholiker-bøkene fra Sophia Kinsella. Ordentlige jentebøker!
:-) anna Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Maeve Binchy er en irsk dame som skriver i chick lit-sjangeren. Har skrevet en haug med gode bøker. Ellers så har du jo Cecilia Ahern (datter til Bertie Ahern) og Liza Jewel. Almanac Road av Liza Jewel syntes jeg var velig bra. (Var et husnummer også med i tttelen, men husker ikke hva det var. Kanskje 37?) Er ikke så mange noske som skriver i denne sjangeren ennå, men i Sverige er det flere.
Pearl Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. juni 2007 Takk jenter. Jeg skal sjekke alle de nevnte forfattere og se om jeg finner noen av bøkene. Burde kanskje ta meg en tur på biblioteket...
Latee Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Alle bøkene til Celestine Vaite. Støtter også forslaget om 31 Almanac Road (den heter Ralph's Party på engelsk).
Loquita Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Girlfriend 44 av Mark Barrowcliffe er ganske underholdende. Litt sånn Nick Hornby stil
Alsana Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Jane Austen kan kanskje falle i smak? Unge gifteklare jenter med mødre som nesten er endå meir opptekne av alle dei kjekke ungkarane rundt dei, andre unge gifteklare jenter som faktisk har noko oppi hovudet, ball, store hus på den engelske landsbygda, ein heil del intriger, og nesten alltid lukkeleg slutt. Kan spesielt anbefale Emma og Fornuft og følelser.
tuji Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 Jane Austen er herlig! Anbefaler å lese bøkene på originalspråket.
Gjest Leiababe Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 PS: I Love You av Cecilia Ahern er også fin sommerlektyre.
Anglofil Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 Alt av Jane Austen (Stolthet og fordom, Fornuft og følelse), Elizabeth Gaskell (North & South) og Charlotte Brontë (spesielt Jane Eyre). Mvh Yvonne
Solskinn Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 Jeg anbefaler også shoppoholiker-bøkene fra Sophia Kinsella. Ordentlige jentebøker! Jeg på den andre siden vil IKKE anbefale disse. Jeg liker jentebøker, men disse ble for mye av det gode. Jeg ble ikke annet en skikkelig irritert av denne jenta som ikke var i stand til å ta et eneste fornuftig valg noen gang... Det finnes langt bedre bøker som er enkle og kjekke å lese som handler om litt mer ekte mennesker enn dette. (desverre kommer jeg ikke på navnet til noen av dem)
Gjest Alou Skrevet 5. juni 2007 #14 Skrevet 5. juni 2007 PS: I Love You av Cecilia Ahern er også fin sommerlektyre. Absolutt en veldig bra bok, men er den så veldig feel- good?! Jeg ville heller spart denne til innekvelder på høsten og holdt meg til noe lettere kost en varm sommerdag. Noe man kan le mye av - som Marian Keyes.
Gjest Leiababe Skrevet 5. juni 2007 #15 Skrevet 5. juni 2007 Absolutt en veldig bra bok, men er den så veldig feel- good?! Jeg ville heller spart denne til innekvelder på høsten og holdt meg til noe lettere kost en varm sommerdag. Noe man kan le mye av - som Marian Keyes. Jeg lo masse jeg, etterhvert i alle fall Noe er jo veldig trist(vil jo ikke røpe for mye), men satt absolutt igjen med go' følelsen i etterkant
Elbereth Skrevet 11. juni 2007 #16 Skrevet 11. juni 2007 Dersom du liker familiekrøniker anbefaler jeg Jalna-serien av Mazo De La Roche og bøkene om Innhaugfolket av Anne Karin Elstad. Spør på biblioteket!
Gjest Gjesten Skrevet 11. juni 2007 #17 Skrevet 11. juni 2007 Jane Green har fleire gode, søte trivlege bøker om damer i 30-åra som stort sett er single. Og det likar eg å lese om, det er håp, hihi. Og dei damene klare seg sjøl, orke ikkje sånne needy damer...
lillesky Skrevet 13. juni 2007 #18 Skrevet 13. juni 2007 Denise Rudberg sine bøker er underholdende og lettleste.
Gjest Alou Skrevet 13. juni 2007 #19 Skrevet 13. juni 2007 Denise Rudberg sine bøker er underholdende og lettleste. Ja, jeg har lest Prinsen og den var bra. Lettlest litteratur om sommeren.
Julie Skrevet 16. juni 2007 #20 Skrevet 16. juni 2007 Janet Evanovich skriver lettleste og underholdende bøker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå