Mrs. K Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Hvor mye bør en 13-åring ha betalt for å klippe plen? Timesbetaling eller fast avtalt pris?
T.S Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Jeg betaler ikke ungene for å bidra i sitt eget hjem.
Mie Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 (endret) Jeg betaler ikke ungene for å bidra i sitt eget hjem. Det har vel heller ikke trådstarter sagt at hun har tenkt å gjøre. Jeg syntes fast pris er greiest på slikt, da slipper jeg å legge meg bort i om det jobbes effektivt eller ei. Jeg tenker meg en timespris tilpasset oppdrag/alder, finner ut hvor mye tid jeg selv hadde brukt og gir pris ut i fra det. Og jeg kan gjerne finne på å betale egne barn for gjøremål som går utover deres ordinære plikter, syntes det er helt greit. Endret 31. mai 2007 av Mie
T.S Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Det har vel heller ikke trådstarter sagt at hun har tenkt å gjøre. Jeg syntes fast pris er greiest på slikt, da slipper jeg å legge meg bort i om det jobbes effektivt eller ei. Jeg tenker meg en timespris tilpasset oppdrag/alder, finner ut hvor mye tid jeg selv hadde brukt og gir pris ut i fra det. Og jeg kan gjerne finne på å betale egne barn for gjøremål som går utover deres ordinære plikter, syntes det er helt greit. Jeg synes det er ok å lære å bidra til felles flokk jeg da. Hos oss er ordinære plikter alt som må gjøres i hus og heim. Jeg ville forøvrig også betalt fast pris. Helt klart.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Jeg synes det er ok å lære å bidra til felles flokk jeg da. Hos oss er ordinære plikter alt som må gjøres i hus og heim. Jeg ville forøvrig også betalt fast pris. Helt klart. OK, så godt å vite. Hvordan vet du at trådstarter ikke skal betale en 13-åring i nabolaget, og ikke sitt eget barn, for å klippe plenen? Merkelig hvordan folk ikke klarer å holde seg til tema, selv ikke når det er et så enkelt spørsmål... Til Trille: Det greieste er vel å betale timepris. Er litt usikker på hvor mye 13-åringer pleier å få for sånt, hva med å høre litt rundt med naboene?
Titta Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Jeg hadde nok gått for fastpris, da slipper en som Mie nevner å legge seg opp i hvor lang tid h*n bruker. Hvor mye kommer er ikke godt å si. Hvor lang tid hadde du brukt om du skulle klippe plenen selv?
Arkana Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Nevøen min er 12 og får 50 kroner for å klippe plenen deres. Den er relativt stor, men hvis han er effektiv (noe han pleier å være) tar det ham ca 20 minutter. Det er jo god timepris det.
ToveM Skrevet 31. mai 2007 #8 Skrevet 31. mai 2007 Mellomsten vår på 13, får 50,-, akkurat nå går pengene på konto til sparing til klassetur i 10. klasse. Da de i klassen har i oppdrag å jobbe hjemme for å spare opp penger til turen
Mrs. K Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 31. mai 2007 (endret) Takk for innspill Plenen er diger med ganske bratt helning, og det er grunnen til at eieren ikke klarer å klippe selv lenger. Gutten kommer nok til å jobbe et par timer ved hver klipp. Jeg tror at gutten blir fornøyd med en hundrings per klipp, men jeg tenker også at han ikke skal underbetales bare fordi han er arbeidsom og tjenestvillig og har lyst å tjene litt penger. Kanskje jeg skal spørre eieren hvor lenge hun selv bruker på jobben og så si at gutten skal ha det som svarer til 50-75 kr i timen. Høres det rimelig ut? Endret 31. mai 2007 av Trille
Gjest Tabby Skrevet 31. mai 2007 #11 Skrevet 31. mai 2007 Det synes jeg høres rimelig ut Trille. Sikkert fint å tjene egne penger også, men de skal da ikke utnyttes når de vil hjelpe til litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå