Spire Skrevet 30. mai 2007 #1 Del Skrevet 30. mai 2007 Vi er muligens snart eiere av en leilighet der de tidligere eierne har valgt å ispe de fine, hvite flisene på kjøkkenveggen med noen (i mine øyne) gresslig stygge fliser med bilder av vindmøller og andre "nederlandske" motiv... Det dreier seg om kanskje ti stk, spredt litt histen og pisten, og fargen på disse er hvit bakgrunn med ganske mørkelå tegninger. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan bli kvitt disse uten å måtte flise om hele kjøkkenet? Vet at det finnes maling man kan bruke på flis, men er det vanskelig å dekke med eks. hvitt over noe som er ganske mørkeblått? Har sett på div. oppussingsprogram at det er mulig å bruke noe jeg synes å huske at de kalte for "tiletransfer"; en slags film/tapet som man bløyter opp i vann og så fører over flisen. Noen som har erfaringer på området? Ønsker ikke å erstatte med noe glorete, men kanskje helst bare helt hvitt eller mønstret/teksturert i hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 31. mai 2007 #2 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg elsker slike fliser jeg da, så ville ikke gjort noe med de - men smaken er som baken Jeg og en venninne pusset ned ørten keramiske fliser (70-talls burgunderrøde) på hennes kjøkken nå i vinter. Var enormt slitsomt (må pusse først). Så grunnet vi med hvit grunning og så skulle vi male med oljemaling. Det siste har vi ikke fått gjort ennå ( ) men det skal vel skje etterhvert Grunningen dekker veldig bra den altså, men blir jo penere med et par-tre strøk med maling også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 31. mai 2007 #3 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg hørte av en bekjent at han nettopp hadde brukt bengalakk for å male over dekoren på slike flis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 31. mai 2007 #4 Del Skrevet 31. mai 2007 jeg malte mine fliser. Pussa ikke, men malte med heftgrunn før jeg malte med to strøk med halvblank oljemaling. Ble helt ok. Men det finnes også flisdekor. http://www.inreda.com/ selger i allefall. Heter kakeldekor. Jeg har bestilt andre ting derfra og har bare gode erfaringer - rent bortsett fra tollen da, men den har ikke de ansvaret for ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 2. juni 2007 #5 Del Skrevet 2. juni 2007 Vi hadde fruktkurvmotiv på våre fliser, og det har jeg malt over med heftgrunn og to strøk blank oljemaling. Ble veldig bra, faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 3. juni 2007 #6 Del Skrevet 3. juni 2007 Vi hadde fruktkurvmotiv på våre fliser, og det har jeg malt over med heftgrunn og to strøk blank oljemaling. Ble veldig bra, faktisk Det samme gjorde jeg på gyselige grønnbrune 70-tallsfliser, et strøk med heftgrunn for oljemaling, 2 strøk helblank oljemaling over og det ble helt perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå