Nitha Skrevet 9. mars 2003 #1 Skrevet 9. mars 2003 HJÆLP! Jeg kan ikke finne passet mitt og det er snart bare ei uke til vi skal på reise! Hvor lang ventetid er det på å få et nytt pass?
Tusenfryd Skrevet 9. mars 2003 #2 Skrevet 9. mars 2003 Du må i hvert fall I MORGEN ringe politistasjonen - eller passkontoret. Vet ikke hvor du bor, men i Oslo går det sikkert - men på hengende håret. Da jeg fikk, var det ti dager til jeg skulle dra, og det gikk akkurat.
Gjest Embla s Skrevet 9. mars 2003 #3 Skrevet 9. mars 2003 Jeg var og ordnet pass sist torsdag. Skal reise tirsdag om en uke og var litt bekymret, men fikk vite at det tar en snau uke. Det betyr at du rekker det hvis du løper til politiet i morgen tidlig! (det er noe som heter nødpass også. Det kan jo være aktuelt hvis du ikke rekker å få ordinært pass.)
Gjest Lea Skrevet 9. mars 2003 #4 Skrevet 9. mars 2003 Jeg venta i 2 timer på pass jeg... Riktignok fornyelse da det gamle gikk ut, men det går nok bra. Tror at det er lenger vente tid på andre steder enn i Oslo. Likevel tipper jeg at det klarer det fint. Kjenner folk som har glemt passet sitt og fått ordnet opp på Gardermoen også.
Grooo Skrevet 9. mars 2003 #5 Skrevet 9. mars 2003 Alle pass trykkes nå i Stavanger, så det tar litt tid å få sendt papirene dit og å få dem tilbake igjen. Har hørt at man må regne fjorten dager fra man bestiller det til man kan hente det, var det samboeren min fikk beskjed om da han bestilte pass her i Oslo. Men er det krise kan du få ett nødpass på timen på politistasjonen eller på Gardermoen. Dette nødpasset er da kun gyldig for reisen du skal ut på nå, men du må allikevel betale full pris for det og du må levere det tilbake når du kommer hjem. Så.. Hvis du ikke finner igjen passet ditt må du altså få deg ett nødpass til denne turen, og ett nytt "ekte" pass når du kommer tilbake. Suret å betale dobbet opp, men sånn er det nå altså...
Nitha Skrevet 11. mars 2003 Forfatter #6 Skrevet 11. mars 2003 Puh! Det gikk helt fint. Skal hente det nye passet på torsdag. Så da er det tydeligvis ikke så vanskelig å få laget nye pass. Nitha
Midnattsol Skrevet 11. mars 2003 #8 Skrevet 11. mars 2003 Hmm..fikk nytt pass i slutten av august, jeg, og da sto jeg å venta og så på at hun ordna det til meg. Så det tok kanskje....tja..10-15 minutter. Dette var ikke i Oslo. Bra det ordna seg i alle fall, og ha en god tur.
brum Skrevet 11. mars 2003 #9 Skrevet 11. mars 2003 Tror faktisk det er avhengig av den du snakker med nærmest. en veninne av meg fikk pass på en dag fordi hun skulle ut å reise mens en annen måtte vente i nesten tre uker.
Morgan Skrevet 11. mars 2003 #10 Skrevet 11. mars 2003 Meget mulig,meget mulig... Var og fornyet passet i går,tok meg en halvtime.Forøvrig står det inne i det at man kan bruke det gamle,med en slags fornyelse,men da inntil maks 3 mnd. Og jaggu er det gått opp til kr 700,- igjen(HYYYL) For et par år siden var det jo nede i 200,-.......
Gjest Embla s Skrevet 12. mars 2003 #11 Skrevet 12. mars 2003 Fikk pass i posten i dag! under en uke siden jeg var hos politiet. jeg skal ut og reise, jeg skal ut og reise
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2003 #13 Skrevet 12. mars 2003 Hei på deg - du som bor ved siden av mine foreldre! Prøver å ringe deg + sende deg PM... Men telefonen er sperret fordi du er her inne - makan! Må snakke med deg før avtalen min med Ole Lukkøye! Ring meg! Hilsen harry tobarnsmor med bleket hår som bor på bygda (Unnskyld at jeg ødelegger tråden deres - nå kan dere fortsette med reiseliv!)
Gjest Pjusk Skrevet 12. mars 2003 #14 Skrevet 12. mars 2003 Dette var en ny måte å ta kontakt på, gjest!!! :-) Ååååh, som jeg misunner dere som skal reise bort - fortrinnsvis til sol og sommer. God tur, alle sammen!!
Gjest Iselin Skrevet 13. mars 2003 #16 Skrevet 13. mars 2003 Fikk pass i posten i dag! under en uke siden jeg var hos politiet. jeg skal ut og reise, jeg skal ut og reise God tur :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå