Gjest Pesto Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Hei folkens, tenkte jeg skulle legge ut en ting jeg har tenkt en del på i det siste og det handler om toastmaster. Vi har ikke så mange i familien som egner seg så godt til toastmaster til bryllupet. De få som kunne klart jobben er i så nær familie at de har bedt om å få slippe den dagen, og det er så klart godtatt. Har lurt litt på om vi da burde satse på en profesjonell toastmaster, eller som de kaller det her på Vestlandet: visevert. Blir ikke helt enig med meg selv om hva jeg mener om saken. Noen som har erfaringer eller meninger om saken?
Mirabella83 Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Jeg synes det høres mest hyggelig ut å ha en man kjenner i den jobben. Blir mer personlig da. Dessuten blir det ikke en "tjeneste" man bare kjøper, men et bidrag fra noen man er glad i på denne dagen. Synes jeg da...
Gjest Elastica Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Jeg er litt enig i siste taler. Det er mer personlig med en toastmaster man kjenner, og man kan være skikkelig uheldig med den profesjonelle. Når det er sagt har jeg bare erfaring med en profesjonell visevert, og han var både vittig og presis. Et svært godt valg, selv om det var på oppdrag.
Mrs B Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Har aldri vært i bryllup der det har vært profesjonell toastmaster, men slenger meg på de to andre og syns de er mer personlig når toastmaster kjenner brudeparet!
MayaM Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Hei! Jeg har vært i et bryllup med prof visevert Han var veldig bra! Om man ikke har noen i familien å spørre så sier det seg selv at da må man velge noe annet. Ja det er mere personlig med en man kjenner, men det er ikke alltid mulig. Det første jeg vill gjort da er å spørre venner om de har en venn eller bekjent som kan ta jobben. Da kan du kanskje være sikker på at man får en som er bra... Har ikke dem noen å anbefale, så et eneste uvei profesjonell. Lykke til i jakten. Det er ikke lett, det vet jeg.
Gjest Gjest_sprett_* Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Vi er i samme situasjon som dere, og kjenner ingen i familien/venner som liker å stå foran mange folk på denne måten. Vi skal derfor leie inn profesjonell visevert. Dette er imidlertid en mann som kommer fra hjemstedet mitt og som har godt rykte på seg i forhold til det å lede bryllupsfester. Vi har flere møter med ham i forkant sånn at han skal bli mest mulig kjent med oss. Har også vært i flere andre bryllup med profesjonelle viseverter, og det har fungert veldig bra! Selv om noen brudepar synes det kan bli litt upersonlig, tror jeg det er få gjester som bryr seg om hvorvidt viseverten er en brudeparet kjenner eller ikke! Fordelen med å ha en visevert som man ikke kjenner så alt for godt er kanskje at han er en helt objektiv part som ikke legger seg opp i hvordan festen bør arrangeres. Det er lettere å si imot forslagene til en man ikke kjenner så godt. En annen fordel er jo at vedkommende har god erfaring!
Gjest Pesto Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Hei til alle som har svart og takk for tips og meninger. Jeg er helt enig med dere som synes at det hadde vært best med en vi kjente. Men jeg tviler på at vi finner det. Det blir så dumt å tvinge noen som egentlig ikke vil, også vil vi ikke velge noen som ikke har peiling på hva det går i. Jeg tenker at det bør være en person som vet litt hva som skal skje i et bryllup. Orker ikke å bekymre meg over om toastmasteren har sjekket kjøkkenet før serveringen begynner og sånne banale småting. Derfor kom jeg på å sjekke etter profesjonelle på nettet og det er et par stykker der som virker greie. En av de har også referanser i massevis som man kunne ha ringt kanskje.. Det er kjempe vanskelig, alle rare ting man må tenke på så lenge i forveien. Regner med at de profesjonell fort blir opptatt som alt annet i denne byen her
kathrine79 Skrevet 31. mai 2007 #8 Skrevet 31. mai 2007 Hei til alle som har svart og takk for tips og meninger. Jeg er helt enig med dere som synes at det hadde vært best med en vi kjente. Men jeg tviler på at vi finner det. Det blir så dumt å tvinge noen som egentlig ikke vil, også vil vi ikke velge noen som ikke har peiling på hva det går i. Jeg tenker at det bør være en person som vet litt hva som skal skje i et bryllup. Orker ikke å bekymre meg over om toastmasteren har sjekket kjøkkenet før serveringen begynner og sånne banale småting. Derfor kom jeg på å sjekke etter profesjonelle på nettet og det er et par stykker der som virker greie. En av de har også referanser i massevis som man kunne ha ringt kanskje.. Det er kjempe vanskelig, alle rare ting man må tenke på så lenge i forveien. Regner med at de profesjonell fort blir opptatt som alt annet i denne byen her Det å være toastmaster innebærer tross alt en del flere plikter enn å ta noen grove vitser mellom talene, så jeg skjønner deg veldig godt. Jeg syns det viktigste er at jobben blir gjordt skikkelig. Om han er profesjonell er det sikkert en såpass sosial type at det knapt nok merkes at han ikke kjenner dere. En toastmaster er vel oftest ikke så veldig personlig heller. Det er jo talene som skal være personlige. Lykke til
Gjest Pesto Skrevet 31. mai 2007 #9 Skrevet 31. mai 2007 Det å være toastmaster innebærer tross alt en del flere plikter enn å ta noen grove vitser mellom talene, så jeg skjønner deg veldig godt. Jeg syns det viktigste er at jobben blir gjordt skikkelig. Om han er profesjonell er det sikkert en såpass sosial type at det knapt nok merkes at han ikke kjenner dere. En toastmaster er vel oftest ikke så veldig personlig heller. Det er jo talene som skal være personlige. Lykke til Takk for svar, jeg tror jeg skal bare sjekke litt rundt han jeg har funnet og se hva jeg finner. Kanskje sende han en mail og høre litt, han har vel en formening om hvor personlig man kan være. Mange av referansene hadde telefonnummer så da er det vel bare å ringe et par av de. Han har sikkert ikke tatt med noen som er dårlige der kanskje men men.. Slitsomt å gå å tenke på sånne ting selv om det er lenge til.. Meg som maser, jeg vet...
mavir07 Skrevet 31. mai 2007 #10 Skrevet 31. mai 2007 Hei Ville egentlig bare si at hadde det ikke vært for at jeg har en morsom onkel med kronisk munndiare så hadde vi nok gått for en "proff" Ikke alle som passer seg til jobben, selv om det beste er noen man kjenner tror jeg at hvis personen er flink kan det bli ganske flott og personlig allikevel. Lykke til
pinkybride Skrevet 7. mai 2008 #11 Skrevet 7. mai 2008 Vi har samme "problemet" vet ikke om noen som vil være helt knall for jobben så vurderer å leie en proff. Noen som vet hvor man får tak i dette? Evt hvor mye må man regne med å betale for dette? Dette gjelder oslo
zilje_k Skrevet 7. mai 2008 #12 Skrevet 7. mai 2008 Vi skal ha en "proff" som også er i familie:) Wiggo Sandvik skal være toastmaster i vårt bryllup. Søskenbarnet til pappa, så da blir det litt personlig også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå