panda Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Hva slags smykker er "in" i sommer? Har jo de siste årene vært brukt mengder av lange kjeder, er det fremdeles "lov" til å bruke dette? Hva med armebånd og øredobber, hva vil dere bruke der?
Gjest Lanyah Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Det er fremdeles in med lange smykker, ja! De er kommet inn med sommerkolleksjonen iallefall!
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Alle vet vel at det er helt ut med lange smykker. I år viste Prada og Stella McCartney chokere i lær med nagledetaljer.
Mischa Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Min oppfatning av smykkemoten i år: Armbånd: 'bangles' (vet ikke hva de kalles på norsk, men runde harde armbånd hvertfall) og ellers brede og massive armbånd som er mest 'in', i materialer som plast, metall og noe tre. Mye sølv og gull også i år. Halskjeder: mye langt i år også, men gjerne medaljong-varianter, altså lange kjeder med hjerte/frukt/sommerfugl eller annen pynt nederst. Mye i gull og sølv der også. Øredobber: øredobber (små runde dobber som sitter inntil øret) med retro-preg er veldig 'in', i alle mulige farger.. fortsatt noen store varianter men føler de ikke er like voldsomme som i tidligere sesonger, ørepynten er blitt mer delikat det siste halvåret. Sølv, gull og plast.. Ringer: har tatt seg opp og er blitt mer populært enn tidligere, det som kjennetegner ringmoten for tiden er mye plast og også de store og prangende cocktailringene, men føler sistnevnte er mer en høst/vinter-mote mer enn sommermote Jeg liker veldig godt de lange kjedene med jordbær nederst, har kjøpt et veldig søtt et på eBay.. Ellers digger jeg et langt kjede med plastkuler i sterke farger blandet med gull og trekuler. oppsummert: retro, vintage og "romfart/fremtid" er stikkordene for årets smykkemote sølv er blitt mer hipt enn gull, det er kommet mer i plast (enn i tre, som det har vært mye av de siste to årene) og øredobber/pynt er blitt mindre og mer delikat enn tidligere
panda Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2007 Tusen takk, Mischa for en fin oppsummering.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Misha snakker tull. Hvem vil forresten gå med frukt rundt halsen?
Gjest Gjest_Amy_* Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Alle vet vel at det er helt ut med lange smykker. I år viste Prada og Stella McCartney chokere i lær med nagledetaljer. Har du bilde av dette? Synes det Misha sa, stemte ganske bra. Hallo, hvem vil vel kle på deg thights?? Må ikke alltid forstå seg på mote....
Mischa Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Misha snakker tull. Hvem vil forresten gå med frukt rundt halsen? Bare passe på å ikke velge overmoden frukt og bytte ut daglig så går det helt fint det altså men fruktsmykkene er inspirert av blant annet designeren Kenneth Jay Lane sin trendy smykkekolleksjon med jordbær og pærer, disse som ble sett på flere kjendiser i Hollywood tidligere i år og er kopiert av mange kjedebutikker denne sesongen..
*Ariel* Skrevet 30. mai 2007 #9 Skrevet 30. mai 2007 Årets mote sier vel helst at man skal gå med lite bijouteri. Selv går jeg med det jeg har, og bryr meg for så vidt ikke om det er mote eller ikke. Av det som selges i butikkene nå er det framdeles lange smykker, så gå med det du har så lenge du liker det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå