Gå til innhold

Kjemi/gnist nellom mennesker?

Anbefalte innlegg

Gjest Kjemi/ gnist mellom mennesker???
Skrevet

forsøke å foklare meg hva som skjer når to mennesker møtes og så sier det "pang"-dvs de har kjemi/ snakker samme språk...?

hva kommer det av? lurer virkelig på dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jo vært fantastisk å ha fasiten på dette fenomenet :)

Jeg vet ikke hva det kommer av, men har opplevd det mange ganger, og opplever det fortsatt med min mann.. om det så var enda tydeligere i begynnelsen av forholdet..

For min egen del så virker det som det skjer når det er noen som "ser meg" og kommer innenfor intimitetssfæren min uten å virke påtrengende.. når man på en måte ikke oppdager at man er del av en flørt.. men å beskrive det nærmere, og forklare det.. det kan jeg nok ikke..

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet
Det hadde jo vært fantastisk å ha fasiten på dette fenomenet :)

Jeg vet ikke hva det kommer av, men har opplevd det mange ganger, og opplever det fortsatt med min mann.. om det så var enda tydeligere i begynnelsen av forholdet..

For min egen del så virker det som det skjer når det er noen som "ser meg" og kommer innenfor intimitetssfæren min uten å virke påtrengende.. når man på en måte ikke oppdager at man er del av en flørt.. men å beskrive det nærmere, og forklare det.. det kan jeg nok ikke..

Absolutt interessant..der fikk jeg noe å tenke på, jeg lurer fælt på dette da det nettopp har skjedd meg, en som bare plutselig var der - og så "pang"

Skrevet

Foruten et utseende som appelerer til oss, tror jeg det har med lukt å gjøre. Ikke parfyme, men den naturlige kroppsduften (feromener), som vi ikke bevisst kan lukte, men plukker opp ubevisst. Når vi opplever "gnist" er det rett og slett en spesiell duft som vi liker ekstra godt.

Skrevet
Foruten et utseende som appelerer til oss, tror jeg det har med lukt å gjøre. Ikke parfyme, men den naturlige kroppsduften (feromener), som vi ikke bevisst kan lukte, men plukker opp ubevisst. Når vi opplever "gnist" er det rett og slett en spesiell duft som vi liker ekstra godt.

Ja her kommer det nerdete svaret: molekyler som utgjør immunforsvaret kan "luktes" (utgjør en del av feromonene). Det er vist at mus konsekvent velger partner som har mest mulig ulik sammensetning av disse molekylene fra en selv. Dermed vil avkommet ha en mest mulig variert sammensetning som betyr best mulig forsvar mot sykdommer, virus, bakterier osv. Forskning viser at det er sannsynlig at lignende mekanismer opererer hos mennesker, men det er jo selvfølgelig litt mer komplekst iom at vi er sosiale vesner som påvirkes i større grad av miljø.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja her kommer det nerdete svaret: molekyler som utgjør immunforsvaret kan "luktes" (utgjør en del av feromonene). Det er vist at mus konsekvent velger partner som har mest mulig ulik sammensetning av disse molekylene fra en selv. Dermed vil avkommet ha en mest mulig variert sammensetning som betyr best mulig forsvar mot sykdommer, virus, bakterier osv. Forskning viser at det er sannsynlig at lignende mekanismer opererer hos mennesker, men det er jo selvfølgelig litt mer komplekst iom at vi er sosiale vesner som påvirkes i større grad av miljø.

hehe, han sier jeg lukter godt:)

Gjest Gjest
Skrevet
forsøke å foklare meg hva som skjer når to mennesker møtes og så sier det "pang"-dvs de har kjemi/ snakker samme språk...?

Kan du ikke bare være glad for det, i stedet for å gruble over det....

Gjest Gjest
Skrevet
Kan du ikke bare være glad for det, i stedet for å gruble over det....

Jeg er SUUUPERGLAAAAAD, har funnet verdens BESTE! men livet interesserer meg-spesiellt det jeg ikke kan forstå;)

Gjest vimselot
Skrevet

[/quote

Jeg kan bare svare på ett spørsmål og da blir svaret:; at man lever flere liv og alltid møter de samme igjen og igjen...omtrent...

Jeg har faktisk ikke en anelse. Men, det skjer ja. Da sitter man i fella, og krangler og sloss og har sex...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er SUUUPERGLAAAAAD, har funnet verdens BESTE! men livet interesserer meg-spesiellt det jeg ikke kan forstå;)

Nettopp, hadde du forstådt det, hadde du skjønnt at noe var galt;-

Skrevet
Jeg kan bare svare på ett spørsmål og da blir svaret:; at man lever flere liv og alltid møter de samme igjen og igjen...omtrent...

Kødder du bare, eller er det noe du vrkelig mener? Nyskjerrig, er nemlig det der som er min overbevisning. :sjenert:

Skrevet

Alt jeg vet er at jeg traff ham, det smalt, og vi kan ikke få nok av hverandre.... :)

Skrevet

Jeg tror det er en kombinasjon av mange ting. Både det med lukter, blikk, kroppsspråk og noe vi ikke kan forklare. Jeg tror det ligger en del ”åndelighet” i det hele som vi ikke forstår men bare kjenner.. Det er bestandig en del med partner som vi liker men ikke kan sette fingeren på.

Det er noe av det jeg liker best, at det er noe jeg ikke kan forklare eller resonere meg frem til. Det bare er sånn, liksom…

Caracal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...