Nikki Skrevet 9. mars 2003 #1 Skrevet 9. mars 2003 Hei. Temaet har sikkert vært oppe før, men jeg spør jeg... Hvor kan man få tak i dette skjemaet? Var inne på Orkdalsmenighetene og der var det ikke og heler ikke på Røyken kirker sine sider. Er det noen som vet hvor jeg finner det? Håper noen snille sjeler der ute kan hjelpe meg.
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2003 #2 Skrevet 9. mars 2003 Heisann Når dere går til møte med presten pleier man å få papirer som man skal fylle ut. I disse papirene er det også et felt hvor man skriver hvilket etternavn man skal bruke etter at man er gift. Vi fyllte kun ut disse papirene - ga det til Kirkekontoret og så meldte de fra til folkeregister osv. Når det gjelder førerkort og pass må man selv ta med vielses attest og møte opp på de forskjellige kontorene for å få dette endret. Lykke til da :D 27+0
Nikki Skrevet 9. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2003 TUSEN TAKK Limbo. Da har du svart meg på alt jeg lurte på i denne sammenhengen. :D
Gjest Helenius Skrevet 11. mars 2003 #4 Skrevet 11. mars 2003 Heisann! Spennende! Jeg ville bare si ifra om at det kom ny lov om personnavn 1. januar i år. Alt om dette, samt søknadsskjema for navneendring, finner du på skatteetatens sider på nettet: http://www.skatteetaten.no/personer/folker...ticleID=1491432 :-)
Imax Skrevet 12. mars 2003 #5 Skrevet 12. mars 2003 Vi har fått alle papirer, inkl. dette fra kirken, et halvt år før vi skal gifte oss. Disse papirene er det ikke kirken lenger som skal ha, men justisdep el noe lignende....
Gjest Solskinn Skrevet 12. mars 2003 #6 Skrevet 12. mars 2003 Skjemaet må fylles i og sendes folkeregisteret. Om det fylles i på forhånd kan sikkert presten/dommerfullmektig sende det inn sammen med vielsesattesten. Om du/dere ikke skal endre til noe spesielt sjeldent navn eller har vært samboere i minst to år kan du melde endringen noen uker i forveien. Med det nye systemet tar det nemlig ett par uker (minst) før du får tilbake ett offentlig papir på det nye navnet (tidligere sto det i vielsesattesten.) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå