Gå til innhold

Når får jeg svar...

Gjest På flyttefot

Anbefalte innlegg

Gjest På flyttefot

Hvor lang tid tar det vanligvis å få svar på jobbsøknad til departementene?

Søknadsfristen gikk ut i går, og nå lurer jeg på hva jeg kan forvente meg. Hvis jeg blir innkalt til intervju, vil det da skje iløpet av Juni, eller må jeg vente til August?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lang tid tar det vanligvis å få svar på jobbsøknad til departementene?

Søknadsfristen gikk ut i går, og nå lurer jeg på hva jeg kan forvente meg. Hvis jeg blir innkalt til intervju, vil det da skje iløpet av Juni, eller må jeg vente til August?

Hei!

Det vil jeg nok tro varierer en hel del. Både på grunn av hvor mye det haster med nyansettelser og andre oppgaver departementet jobber med. Søkte selv jobb i dep. ifjor selv, tror ganske nøyaktig søknaden ble sendt inn rett før fristen 28. februar, og intervjuet var 31. mars.. Fikk svar på mandagen før intervjuet så vidt jeg husker.. Men har du søkt via jobbport kan du iallfall se status på søknaden din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er departemetene trege med å behandle søknadene. Da jeg søkte tok det 2 mnd. før jeg ble kalt inn til intervju... (og jeg fikk jobben).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har søkt flere stillinger i dep selv nylig. få dager etter søknadsfrist ringte dem for intervju for flere av stillingene, og avgjørelsene antas å være klar om få uker. har også tidligere søkt jobb i staten, og også da har ansettelseprossessen tatt kort tid.

generelt tror jeg nok at dem er spesielt raske på denne tiden av året for dem vil nok helst bli ferdig før sommeren med ansettelsesprosessen.

ergo vil du nok bli innkalt til intervju i løpet av juni dersom du er aktuell.

lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på flyttefot

Så spennende! Jeg håper du har rett i at jeg hører noe iløpet av Juni hvis jeg er aktuell. Der jeg jobber nå ville vi aldri ha innkalt til intervju før i August. Så jeg syntes det høres veldig kjapt ut med Juni. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest Gjest
Generelt tror jeg nok at dem er spesielt raske på denne tiden av året for dem vil nok helst bli ferdig før sommeren med ansettelsesprosessen.

Hva med søkefrister i august, når kaller de inn til intervju da, i desember?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...