Gjest Aprilgirl Skrevet 30. mai 2007 #1 Del Skrevet 30. mai 2007 Kom med deres tips, ønsker ikke gule/ oransje blomster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aprilgirl Skrevet 31. mai 2007 #2 Del Skrevet 31. mai 2007 Dytt... Det må da finnes hageeksperter her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 1. juni 2007 #3 Del Skrevet 1. juni 2007 http://www.hushjemhage.no/hage/plant_staud.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 1. juni 2007 #4 Del Skrevet 1. juni 2007 Den stauden jeg vet om som blomstrer lengst er småhjerte. Moren min har noen av dem og de blomstret til langt ut oktober i fjor og rundt 1. mai var de i gang igjen. Enkle å få til er de også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 1. juni 2007 #5 Del Skrevet 1. juni 2007 Primula er den stauden som blomstrer lengst i mine bed. Jeg har en mørk lilla variant, og den blomstrer til og med på vinteren når det er lite nok snø og litt sol. Den blomstrer før krokus, og blomstrer til litt ut i juni. I oktober kommer den med nye blomster, og titter frem med jevne mellomrom når det er bart. Dessverre blomstrer denne ikke om sommeren, håper andre har bedre tips til stauder som blomstrer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 1. juni 2007 #6 Del Skrevet 1. juni 2007 Greia er å ikke plante en sort, men å plante flere med f.skjellige blomstringstider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aprilgirl Skrevet 2. juni 2007 #7 Del Skrevet 2. juni 2007 Den stauden jeg vet om som blomstrer lengst er småhjerte. Moren min har noen av dem og de blomstret til langt ut oktober i fjor og rundt 1. mai var de i gang igjen. Enkle å få til er de også! Tusen takk=) Den kommer jeg til å kjøpe, selv om jeg egentlig trenger mer høyde på plantene=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aprilgirl Skrevet 2. juni 2007 #8 Del Skrevet 2. juni 2007 http://www.hushjemhage.no/hage/plant_staud.htm Takk for linken=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 3. juni 2007 #9 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Takk du også. Har ikke hage nå, så stauder er litt out of topic og planter ikke urter engang pga. at jeg bor i vesle oslo med forurensning osv. (biler) Pratet med en om forurensning og mel (les brød), men melet langs veiene blir malt sammen med resten av "jordet" så man dør liksom ikke av det heller... "drømmer om en hage" men det er mye jobb, derfor liker jeg stauder i stedet for å prikle og så hver vår... Sette vårløk i hagen? Bare et tips. Løken kan du ta opp igjen og la tørke før du setter den ned igjen. Endret 3. juni 2007 av vimselot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aprilgirl Skrevet 3. juni 2007 #10 Del Skrevet 3. juni 2007 Sette vårløk i hagen? Bare et tips. Løken kan du ta opp igjen og la tørke før du setter den ned igjen. Må man ta opp løkene, eller kan de ligge i blomsterbedet? Har noen løker... krokus, påskeliljer og tulipaner, men de har bare ligget i bedet året rundt. Hva er fordelen med å ta de opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 3. juni 2007 #11 Del Skrevet 3. juni 2007 Hva med løytnantshjerter - problemet her er kanskje at de etterhvert vokser seg for store? Jeg har plantet viola cornuta i bedet - den skal visstnok blomstre hele sesongen. Er en avart av stemorsblomstene og ser ut til å trives godt. Finnes i bl.a. blått og hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 5. juni 2007 #12 Del Skrevet 5. juni 2007 Må man ta opp løkene, eller kan de ligge i blomsterbedet? Har noen løker... krokus, påskeliljer og tulipaner, men de har bare ligget i bedet året rundt. Hva er fordelen med å ta de opp? Jeg lar løkene ligge i bedet og plenen der jeg satte dem, og de kommer jo igjen år etter år. Eneste grunn til å fjerne dem, må være hvis du har løker i et bed hvor du kun planter sommerblomster. Da kan det jo hende at det blir enklere å ta dem opp når du graver ned sommerblomstene. Av stauder med litt høyde på liker jeg godt alle typer av hjelm (stormhatt). Tror de finnes i blå og hvite nyanser. De er utrolig lettstelte. Peoner og liljer er også vakre og fås i mange farger. Hadde en utrolig fin rosa/hvit lilje som ble ca en meter høy, men i fjor tok sneglene knekken på den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå