Gjest Lanyah Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Tiden nærmer seg, jeg skal til Tyrkia! Så..., jeg trenger gode solprodukter til min lett solbrente hud. Jeg har skaffet meg litt grunnlag etter noen turer i solarium, heldigvis! Men, hva anbefaler dere? Jeg har tittet litt på Clarins sine solprodukter, òg den der aftersun sprayen med shimmer virker bra! Men, jeg vet ikke... Har dere noe annet å anbefale? Jeg fikk ikke lyst å bruke Piz Buin etter all den dårlige kritikken det merket har fått... Hva faktor skal jeg velge?
nynne Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 er godt fornøyd med vichy sin jeg:) Og la roche-posay (usikker på stavelsen) - begge fåes på apotek. ellers aftersun fra biotherm. ang solfaktor, er dte liten vits med høyere enn faktor 15.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Det er ingen vits med faktor over 15. Med mindre man vil unngå hudkreft.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Hvorfor ikke bruke solfaktor til over 15? Blir da vel brun selv om. Kan forresten anbefale dior bronze sin til ansiktet, jeg brukte selv den i Tyrkia i 45 varmegrader og ble ikke solbrent, til tross for knall lys hud.
Sahara Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Hva slags dårlige kritikker har Piz Buin fått? Har ikke fått med meg det.. Synes det er den beste solkremen, og den eneste som gjør at jeg ikke får soleksem.
Gjest Lanyah Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Hm..., nå ble det plutselig mye å velge mellom. Nei, Piz buin har blant annet ikke fylt opp kravene slik den sier osv., er vel egentlig en stund siden jeg leste det. Men jeg ble ògså egentlig alltid lettere brent av å bruke det merket, selv om jeg passer å smøre meg jevnlig. Hm..., jeg tror jeg kommer til å velge faktor 12 jeg...! Clarins frister fremdeles, er det noen som har noen erfaringer med de? Ellers har jeg hørt Lòreal skal være en testvinner mangen steder, men er ikke så begeistret for "billige" produkter..., sånn egentlig. Jeg er rar, for jeg sparer jo mye penger om jeg kjøper det.
øyenstikker Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Jeg syns dere er veldig modige som sier dere har lys hud som blir lett solbrent, og velger å bruke faktor 12.... Jeg blir ganske lett brun, men smører meg nøye og med høy faktor i syden. Jeg begynner aldri under faktor 20 de første dagene. Ferien kan jo nesten bli ødelagt hvis du blir skikkelig brent, og trust me: det kan du fort bli i sydligere strøk! En blir brun også med høy faktor. Smorte meg med faktor 10 en dag her hjemme, og fikk tydelig skille etter noen timer i sola. Og da hadde jeg ingen grunnlag fra før...
nynne Skrevet 31. mai 2007 #8 Skrevet 31. mai 2007 klippet fra kreftforeningens solvettregler; 3. Bruk solkrem med faktor 15 på ubeskyttet hud. Det er best for huden om du tar pauser fra solen og bruker lette klær. Bruk solkrem med faktor 15 og UVA-beskyttelse på den huden som ikke er beskyttet på annen måte. har lest flere hudleger også si at det er liten vits med høyere faktor enn 15, da det isåtilfelle bare inneholder flere kjemiske stoffer. Det er mye bedre å helller smøre x antall oftere enn det man kanskje gjør.. høy faktor = falsk trygghet, da det ikke beskytetr mere. faktor 15 stopper 95%.
Gjest M Skrevet 31. mai 2007 #9 Skrevet 31. mai 2007 er godt fornøyd med vichy sin jeg:) Og la roche-posay (usikker på stavelsen) - begge fåes på apotek. ellers aftersun fra biotherm. ang solfaktor, er dte liten vits med høyere enn faktor 15. Faktor 15??? Jeg vil abbefale deg å bruke faktor 30 de første dagene og heller trappe ned etterhvert. I alle fall i anskiktet. Jeg var ikke flink til å smøre meg når jeg var yngre, og det kan man se på huden min nå. Kjøp en engen solkrem for ansiktet. Clinique sin er veldig bra!
linky Skrevet 31. mai 2007 #10 Skrevet 31. mai 2007 Jeg syns du hvertfall bør ha faktor 30, og heller trappe ned etterhvert som nevnt over. Jeg var heller ikke flink til å smøre meg før og det setter sine spor. ikke kjekt å se ut som en rosin når en blir litt eldre heller. Husker da vi var i kreta for noen år siden, jeg brukte lav faktor og ble veeldig solbrent. det ødela litt av ferien, klarte nesten ikke bevege meg og jeg har veeldig lys hud. Selv bruker jeg vichy sin solkrem en for ansikt og en for kroppen. er veldig fornøyd med det.
Gjest Lanyah Skrevet 31. mai 2007 #11 Skrevet 31. mai 2007 (endret) ok, da får jeg bruke faktor 20 da! hehe, jeg har egentlig ikke peiling jeg. Skjønner meg aldri på det der... Endret 31. mai 2007 av Lanyah
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå