Gå til innhold

Hva gjør dere med barn i bryllupet/ festen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurte egentlig på hva dere gjør med barn i forbindelse med bryllup/ fest?

Leier dere inn noen? til aktivisering eller barnepass etc?

Eventuelt er det noe du ville vurdert?

Og hva bør man i det minste kreve av den som skal passe/aktivisere våre små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ikke ha noen til å aktivisere barna, men har kjøpt inn et par tegneblokker, og stifter. Og noen såpebobler. Ellers må foreldrene ta vare på barna sine hvis de velger å ta de med! :)

Men hvis vi skulle ha leid inn noen ville jeg har krevd at h*n kunne ta de med vekk litt (annet rom etc) og hatt aktiviteter der. Ville at h*n skulle presentert et opplegg for meg, så jeg visste at jeg fikk valuta for pengene! :ler:

Skrevet

Nå sender vi de aller minste hjem etter fotografering.

Så vi slipper unna dette.

Men jeg vill uansett hatt en voksen som jeg viste var edru hele kvelden som hadde ansvar for evt barn.

Vi skal ha noen mindreårige i vårt som skal være med på hele festen, og jeg vet at min bror skal være helt edru. Da kan han trå til om noe skal skje ;)

Jeg ville hatt leker o.l. i et annet rom om jeg skulle hatt mindre barn på festen. Og ja om det gikk, en som hadde ansvaret for å passe på dem.

Skrevet

Vi skal ha barna med hele kvelden- eller det vil si så lenge de holder seg våken. Har leid et rom på hotellet de kan være på. Tar med litt leker, spill og dvd-spiller, så de har litt å styre med. Svigermor har sagt at hun veldig gjerne vil legge barna, så da trenger vi ikke leie inn noen "utenfra".

Skrevet

Vi har fått barnevakten som passer stedatteren min til vanlig til å være barnevakt i bryllupet. Hun skal sitte på barnebordet hos dem, og ta dem med inn på et annet rom når de har fått nok av middagen og blir urolige. Vi skal lage til tegneborg, puslespill, en liten "barnebar" med barnedrinker og hvis det er greit å få til tar vi med en liten tv så vi kan sette på noen dvd'er. Ellers regner jeg med at de har nok underholdning i lokalet i seg selv.

Barna skal hjem kl. 21.00 hos oss. Jeg synes ikke det er greit å ha dem der under hele festen i og med at vi skal ha fri bar, og regner vel egentlig med at de har fått nok da også.

Skrevet
Hei

Vi har ogsaa tenkt paa dette, fordi vi synes det hadde vaert veldig koselig aa ha barn tilstede. Spesielt under seremonien, for da tror jeg det faar en mer naturlig tone, da ting ikke blir hel perfekt og stille. Dessuten ville det vaert saa koselig om min lile nevoe var der paa min store dag (han vil vaere tre da)! Problemet er at alle foreldrene vi har snakket med saa langt, ikke vil ha dem med! De vil ha en fri kveld! Men vi har tenkt aa proeve aa friste dem med en barnevakt, og eget rom med DVD spiller og leker. Jeg tror det er en god ide, for ellers maa foreldrene foelge med og passe paa hele tiden, og det er kanskje litt slitsomt naar man er paa fest? Jeg vet jo ikke, har ikke barn selv.

Noen som vet saann ca hvor mye man maa betale for en slik barnevakt? Og hvor mange barn kan en barnevakt ta? Tenk hvis plutselig alle vil ta med barna likevel, da blir det ca 10 barn!

Skrevet
Vi har ogsaa tenkt paa dette, fordi vi synes det hadde vaert veldig koselig aa ha barn tilstede. Spesielt under seremonien, for da tror jeg det faar en mer naturlig tone, da ting ikke blir hel perfekt og stille. Dessuten ville det vaert saa koselig om min lile nevoe var der paa min store dag (han vil vaere tre da)! Problemet er at alle foreldrene vi har snakket med saa langt, ikke vil ha dem med! De vil ha en fri kveld! Men vi har tenkt aa proeve aa friste dem med en barnevakt, og eget rom med DVD spiller og leker. Jeg tror det er en god ide, for ellers maa foreldrene foelge med og passe paa hele tiden, og det er kanskje litt slitsomt naar man er paa fest? Jeg vet jo ikke, har ikke barn selv.

Noen som vet saann ca hvor mye man maa betale for en slik barnevakt? Og hvor mange barn kan en barnevakt ta? Tenk hvis plutselig alle vil ta med barna likevel, da blir det ca 10 barn!

Vår barnevakt skal ha ansvar for 8 barn fra 5 til 11 år, og vi gir henne en tusenlapp for kvelden. Vet ikke hva som er "vanlig" pris, men vi synes det er rimelig at hun får litt ekstra for det siden hun alltid stille ropp for oss på kort varsel og det blir litt mer arbeid enn vanlig barnepass.

Skrevet

Vi skal ha med barn kun i vielsen og under middagen. Til våre egne, som også er de minste, har vi egen barnevakt.

Skrevet

Har to barn på 7 år og 10 mnd. De er de eneste barna som skal være med på middagen og kanskje litt av festen (spørs hvor lenge de orker å være våkne). I kirken har jeg jo ingen kontroll om noen tar med barna sine, vet jo det er mange som kommer for å se i kirken som ikke er bedt etterpå... Har fått nabojenta til å komme på festen og passe på barna der under middag og som kjører de hjem og legger dem når de er trøtte. Tror det blir veldig koselig å ha de med på litt av festen, men vi har også fri bar, derfor vil jeg ikke ha de på lokalet hele kvelden. Har ikke bestemt hvor mye jeg skal betale henne enda. Noen tips???? Det er jo bare to barn, men det blir fra 18- 02 eller 03...

Gjest lillebøll
Skrevet
Nå sender vi de aller minste hjem etter fotografering.

Så vi slipper unna dette.

Men jeg vill uansett hatt en voksen som jeg viste var edru hele kvelden som hadde ansvar for evt barn.

Vi skal ha noen mindreårige i vårt som skal være med på hele festen, og jeg vet at min bror skal være helt edru. Da kan han trå til om noe skal skje ;)

Slik at det å være edru blir det samme som å skulle holde et øye med barna?

Skrevet
Slik at det å være edru blir det samme som å skulle holde et øye med barna?

Skjønner ikke helt hva du lurer på?

Men nei jeg mener ikke at om man er edru så er man barnepasser. Men jeg liker å ha en edru person til stedet som får ansvar for å trå til om det trengs ;)

Skrevet

Vi har ikke egne barn, og har ikke ansvaret for noen barn.

Lokalet har flere rom, og vi kommer til å ha tegnesaker, og om vi får det til tv med dvd, i et rom i kjelleren, der ungene kan trekke seg tilbake dersom middagen blir langtekkelig. Det er 7 unger under konformasjonsalder. I tillegg er det to SMÅ barn/babyer, men disse regner jeg med sovner etterhvert.

Ansvaret for barna ligger på foreldrene, vi har ikke en barnevakt. Noen har valgt å komme uten barn, og det er et valg vi respekterer og skjønner. Det blir en del mindreårige (tenåringer) til stede, og disse regner vi med er gamle nok til å passe seg selv, men igjen, i forhold til å ha det endelige ansvaret for dem, det er opp til foreldrene.

Nå vil bryllupsfesten vår ha noen edru personer, selv om det er fri bar, og jeg kan garantere for i alle fall en, men denne tar ikke ansvar for barna, hverken i form av barnepass eller å kunne kjøre dem til legevakta, jeg er bruden, og skal kose meg denne dagen, ikke passe barn... Og tror ikke jeg er i stand til å kjøre bil i brudekjole, så det skal være KRISE før jeg gjør noe slikt (tror der er andre som vil egne seg bedre uansett)

Kort fortalt: Vi legger opp til at barna kan slippe hele middagen (og MULIGENS kan vi ha en "barnevakt" sittende der sammen med dem, men det vil jo være en de ikke kjenner, så jeg vet ikke om det er noe poeng i det, ungene kjenner hverandre og de eldste er gamle nok til å roe de yngre) om den blir for lang, og at de selvsagt kna være på det rommet om kvelden om de vil. Det finnes muligheter for at babyer/små barn kan sove, dog finnes ingen seng (min forlover sov i to stoler, med pappas drerssjakke over seg da hun var brudepike for en god del år siden, i festlokalet... alt er mulig...) Men ansvaret overlater vi til foreldrene.

Ehh.. det ble ikke kort fortalt. Kort: Foreldrene har ansvaret for barna, men vi har "lekerom".

Skrevet

Hei

Takk for mange svar.

Vi har også tenkt å lage i stand et rom med dvd/tv, tegnesaker, konkurranser, og spill. :ball:

Som vi har sagt så synes vi det er koselig med barn i bryllupet men foreldrene har ansvaret. :jepp:

Det er alkohol i bryllupet og synes foreldre må ta ansvar selv :skaal:

Ettersom jeg gjør i stand stort sett alt selv, har jeg nok mer enn nok med det jeg har i tankene fra før om jeg ikke skal se etter 13 unger. :kokk:

Gjest Gjest
Skrevet
Hei

Vi har ikke invitert barn, synes bryllup er en voksen fest.

Skrevet
Vi har ikke invitert barn, synes bryllup er en voksen fest.

Skjønner godt at du synes det men for meg som har liten familie, samt små søsken så hører barn naturlig inn i feiringen vår.

Tror kanskje det får bli opp til hver enkelt, det som føles riktig for deg føles kanskje heeelt feil for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...