Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest silkesvarten
Skrevet

hei

noen som har peiling hva en psp er ...

skjønner at det er noe man spiller på......

min sønn på 7 år ønsker seg en slik..

Videoannonse
Annonse
Gjest Mirina
Skrevet (endret)

Det er en håndholdt Playstation. Litt som en Gameboy.

Link

Endret av Mirina
Gjest silkesvarten
Skrevet
Det er en håndholdt Playstation. Litt som en Gameboy.

Link

er dette noe du ville ha anbefalt...?

min sønn er utrolig glad i å spille gameboy og slikt... og ikke minst å se film..... ser ut som det er mulig å se film oxo på denne.....

tenkte det måtte være veldig greit å ha med seg på lang biltur i sommer.---

Gjest Mirina
Skrevet

Liker han Gamboy vil han også ha mye glede av PSP. Som du sier er det også mulig å se film på PSP, og slik sett er det helt genialt å ha med på lange bilturer o.l.

Gjest silkesvarten
Skrevet
Liker han Gamboy vil han også ha mye glede av PSP. Som du sier er det også mulig å se film på PSP, og slik sett er det helt genialt å ha med på lange bilturer o.l.

takk for svar..... da blir det nok en slik til hans bursdag i sommer...

hilsen silkesvarten

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt en PSP til en 7 åring. Mest fordi den ikke kan "lukkes igjen" og derfor er vanskeligere å beskytte for riper og skraper og slag etc (lets face it...7 åringer er jo ikke spesielt forsiktige.) En annen ting er at jeg tror8mener jeg tar feil) er litt dyrere enn de andre håndholdte og derfor har ikke så mange barn i den aldern den - ergo ingen man kan låne spill av.

Min sønn som blir 8 i år fikk en Nintendo DS i fjor sommer. Vi er veldig fornøyde. Den kan i tillegg til DS spill bruke ed gamle spillene fra en Nintendo Gameboy :)

Skrevet

Hmm så ikke at han allerede hadde GameBoy og ville se film. Da blir kanskje svaret mitt litt dumt...

Gjest Gjest
Skrevet

det som er litt dumt med psp er at du må kjøpe spesialfilmer, men det vet du kanskje. blir penger utav det.

Gjest silkesvarten
Skrevet
det som er litt dumt med psp er at du må kjøpe spesialfilmer, men det vet du kanskje. blir penger utav det.

det vet jeg.... min sønn har en klassekamerat som har en slik psp og det er vist så stas... men egentlig så burde det være nok med alle gameboy maskinene han har.. så jeg får tenke litt på det om det er noe vits i å kjøpe enda en maskin....

Skrevet

Med tanke på at han er syv år ville jeg ikke kjøpt en slik en til han. Mister han den i bakken og den ødelegges går det ikke på garanti og du må regne med 700-1000 kr i reprasjon.

Dessuten er det en veldig liten skjerm og det er da ikke anbefalt for smp barn og se film på en slik skjerm over lang tid. Jeg kan se en film i maks 30 minutter før jeg bare må gi meg ettersom det er så smått og øynene mine blir slitne.

En psp koster også rundt 1500-2500 kr, minnekort ligger på rundt 500-1000 kr og spillene ligger som oftest fra 549,- og nedover.

Hvis han absolutt skal få en ny maskin så spør heller angående DS, den nye til nintendo. Man kan bruke gameboy spill på den, man har større utvalg. To skjermer, mikrofon og touch screen.

Og en ting som kan få deg til og tenke deg godt om er at det blir mindre og mindre spill til PSP ettersom den har solgt utrolig dårlig rundt om i verden og dermed vil ikke spillprodusenter lage spill til denne.

Kan også minne på at PSP har en mye kortere batteritid og en mye lengre ladetid, den er også mer komplisert og ha med seg enn en DS.

Dessuten så solgte DS Lite mer på den første måneden enn PSP solgte fra den kom til DS Lite kom, noe som var et par måneder.

Gjest silkesvarten
Skrevet

takker for svar.....

da kommer jeg nok til å hoppe over denne maskinen....

han har nintendo ds .. og kommer til å kjøpe nintendo ds lite til lillesøstra hans.....

han trenger vel ikke ds lite når han har den andre ds'en.....

så han får fortestte å kose seg med den så kan jeg heller kjøpe noen spill til han istedet.....

Skrevet

Nei, har han DS så er det ikke særlig vits og kjøpe en DS lite.

Ds'en er ( i mitt syn hvertfall) mye bedre, også fordi det er f.eks et større spillutvalg i utlandet og Ds'en har en god del spill som finnes i utlandet som ikke er europa, mens PSP'en gjerne har de samme spillene over hele verden, bortsett fra asia hvor de gjerne er på et språk vi ikke forstår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...