Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Hei. Nabo'n sier at det ikke er smart å sette opp klatreroser på espalier på en beiset trevegg, for da går det mugg i veggen. Er det sant?? Takker for svar!!
Gjest Greys Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Klatreplanter vokser etter hvert inn i veggene, nesten uansett hvilken type vegg det er (!).. Hadde du sett et gammelt hus der tidligere klatreplanter er blitt fjernet, ser du veldig godt at plantene har vokst seg inn i veggen. Ikke bra, det er jo så fint!:D
Kvist Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Kan ikke tenke meg at det skulle mugne med en gang, så lenge du sørger for at vann kan renne bort og at det kommer luft til. Sett f.eks noen små rørbiter på skruene mellom espailet og veggen. Man bør jo også henge opp espaliet slik at det lett kan løsnes og vippes ut (med planten på) så man kan vedlikeholde veggen bak. Og av klatreplanter på vegg så er vel ikke roser de verste, de har jo ikke sånn utløpere som suger seg fast, ikke vokser de særlig bra bak panel heller, sånn som f.eks villvin kan gjøre. Klatreroser er vakkert det. Gleder meg til mine blir store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå