Gå til innhold

Gjest i bryllup uten info om alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest Landra
Skrevet

!Hei!

Vi (jeg og min samboer) er invitert i et bryllup, men i innbydelsen står det ikke noe om alkohol. Vi er ikke stor drikkere og samboeren min kan ikke drikke den dagen heller (medisin), men er det ikke rart at det ikke står noe om det?

Bare lurer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har da aldri opplevd at de har nevnt noe om alkohol i innbydelsene. Tror ikke det er normalt i heletatt, man nevner vel bare vielse, middag, kaffe og kaker..

Gjest Talula
Skrevet

Tror ikke det er vanlig å skrive noe om dette i invitasjonen, jeg har iallefall aldri sett det..:sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet
!Hei!

Vi (jeg og min samboer) er invitert i et bryllup, men i innbydelsen står det ikke noe om alkohol. Vi er ikke stor drikkere og samboeren min kan ikke drikke den dagen heller (medisin), men er det ikke rart at det ikke står noe om det?

Bare lurer

Vi har ikke skrevet noe om alkohol i vårt bryllup. Hva mener du det burde stått?? Det er uansett helt sikkert mulig å få et alkoholfritt alternativ. Det pleier vel ikke være noe problem vel

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Vi vil ikke nevne alkohol i innbydelsen nettopp fordi at det ikke er hovedfokus eller noe gjestene absolutt måå vite om. Men om det derimot er alkohol som gjestene selv må betale ville vi lagt ved info om dette. Så jeg foreslår at du spør om dette når dere skal takke ja eller evt. nei ;) Jeg tipper alkohol er spandert på siden de ikke nevner noe....

Skrevet

Eneste gang det har vært nevnt alkohol er som oftest vist gjestene må betale for det, eller om det er alkoholfritt.

Skrevet

Hmm, er det vanlig å nevne noe om alkohol i innbydelense, nei?

Vi nenvte heller ikke noe om det, men for dem som har forvilla seg inn på hjemmesida vi har laga er det vel nevnt at det er fri bar, i ei bisetning en plass.

vi har selvsagt alkoholfrie alternativer også, og når det ikke står nevnt noe i innbydelsen er det sikkert "det vanlige", som såvidt jeg vet er fri bar, og selvsagt alkoholfrie alterntiver.

Gjest Landra
Skrevet

Hei igjen!

Takk for raskt svar! Har vært i to bryllup og i innbydelsen i den første stod det at etter middag fikk man tre bonger hver og i den andre stod det fri bar.

Jeg er helt enig i tankegangen deres så da er det helt sikkert fri bar (uten at det har noe å si for oss). Helt riktig som noen av dere sier at det skal ikke være alkoholen som skal være i fokus, men greit å vite om man trenger penger til alkohol.

Takk

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg ville uansett tatt med meg noen kontanter i tilfelle.

Skrevet
Jeg ville uansett tatt med meg noen kontanter i tilfelle.

Ja, men går man som gjest avsted uten å ha penger da? Til taxi hjem og sånn?

Ok, JEG hadde sikkert gått uten lommebok som gjest, men det er fordi min kjære selvsagt hadde hatt. Ville ikke gått avsted uten å ha kontanter uansett.

Selv som brudepar kommer vi sikkert til å ha kontanter tilgjengelig. Om ikke anna så til taxi eller tips på hotellet vi skal overnatte eller noe... (og greit å ha lommeboka mi i baggen for natta, slik at jeg har sertifikatet, og kan kjøre "hjem" neste dag, så sant jeg vet hvor bilen vår er da...)

Gjest Landra
Skrevet

Hei!

Hadde tatt med penger uansett, men det spørs hvor mye man tar med seg. Vi skal kjøre til og fra så taxi og overnatting trengs ikke. I første bryllupet jeg var i var prisen på alkohol ikke så høy, men i andre bryllupet var prisen på en drink over 100 kr. Da blir det litt hvis man er to som drikker (ikke i vårt tilfelle), men nå spurte jeg egentlig litt om hva som er vanlig generelt.

Skrevet

Og vanlig er at dersom gjestene selv antas å skulle betale for alkoholen, så oppgis det. (og somregel får man vel i alle fall et par bonger i tillegg til drikke til maten, selv om det er "betale selv")

Og at man gjerne likevel har litt kontanter, just in case.

Skrevet

Har aldri opplevd at det har stått noe om alkoholen i innbydelsen.

Men så har jeg heller aldri opplevd at man må betale for den selv. Om man måtte betale selv, hadde det vært greitt å få vite om det på forhånd, ja..

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo ganske vanlig om bryllupet er på hotell at det blir brukt bonger og dette står det vel heller vanligvis ikke noe om i innbydelsene.

Skrevet

Vi gir dem to bonger hver, og har ikke opplyst om at det ikke er fri bar.

Skrevet

Jeg har vært i bryllup med både fri bar og bonger, og ikke noen gang har det stått noe om dette i innbydelsen.

Skrevet

Hvis det ikke står noe, hadde jeg regnet med at det var fri bar hvis jeg ikke kjente brudeparet godt og visste de ikke ville ha alkohol i bryllupet sitt. Hvis gjestene må betale selv utover kvelden, bør det opplyses om dette slik at gjestene kan ta det med i beregningen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...