Serene Skrevet 30. mai 2007 #1 Del Skrevet 30. mai 2007 Vi skal plukke opp noen på Mo i sommer og skal så kjøre til Oslo, før ferden går videre med båt til Danmark. Båten går kl 17 på ettermiddagen, så jeg ser for meg at vi bør planlegge å være i Oslo rundt lunsjtider. Jeg har ikke reist denne strekken før, så jeg aner ikke når vi skal starte, eller når vi bør legge inn overnatting. Trondhjem? Hvor lang tid tar det i såfall å kjøre fra Trondhjem til Oslo? Det er ikke tilfeldigvis noen her inne som har erfaring med å reise denne ruten, og kan gi en pekepinn på hvor vi bør overnatte og hvor lang tid ferden kan ta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badlands Skrevet 30. mai 2007 #2 Del Skrevet 30. mai 2007 Har ikkje køyrt strekningen i eitt før, men trur nok at du bør køyre lenger enn til Trondheim første dagen dersom du vil vere i Oslo ved lunsjtider. Det tar kanskje rundt 7 timer å køyre til Oslo frå Trondheim? (tipper berre no, men trur ikkje det er heilt gale...) Oppdal kan kanskje vere eit alternativ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjmor Skrevet 30. mai 2007 #3 Del Skrevet 30. mai 2007 Fra Mo i Rana til Trondheim ca. 49 og noe smått mil Trondheim - Oslo 50 mil. Jeg har villet som foreslått kjørt så langt som mulig sørover før overnatting, eventuelt ta en liten matbitstopp i trondheim for så å kjøre videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarabie Skrevet 30. mai 2007 #4 Del Skrevet 30. mai 2007 det tar 7-8 timer fra tr. heim til oslo..kjørt den selv, midt i ferie kan det være det tar enda lenger tid, fordi det er en del campingvogner og campingbiler som kjører, hvertfall over dombås, og det er få steder å kjøre forbi. så jeg tror jeg ville gjort som de andre her...kjørt så langt som over hode mulig og overnatta der. og hvis du er redd for at barna skal bli utolmodige, så er nok det også ofte tilfelle. men jeg har vært med min mor og far på bilferie i hele europa og vi måtte sitte i bil i opptil 10 timer om dagen, flere dager i strekk. vi ble kanskje litt sutrete, men, men...hva mer kan man forvente?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. mai 2007 #5 Del Skrevet 30. mai 2007 Du bør prøve å komme deg litt lenger sør enn Trondheim, ja, men jeg vil anbefale å kjøre Østerdalen i stedet for Gudbrandsdalen og da går det ikke med stopp på Oppdal. Hvordan skal dere overnatte? Hotell? Campinghytte? Mulig Alvdal kan være passende stoppested? Da er du kommet et par timer sør for Trondheim. Her kan du forøvrig prøve deg fram med forskjellige ruter og se hvor det kan være lurt å stanse sånn rent tidsmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Simba- Skrevet 30. mai 2007 #6 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg ville også satset på Alvdal! Best å ha gjort unne mest kjøring første dagen.. Tynset går også ann å stoppe og overnatte. Tar ca syv timer fra Trondheim til Oslo.. Fra Alvdal, kanskje fire? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serene Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 30. mai 2007 Tusen takk alle sammen, flott med svar på dette. Jeg skal sjekke ut Alvdal, jeg. Bor gjerne på hotell, men i nøden... Noen som vet hvor lang tid turen fra Mo til Tr.heim kan ta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Simba- Skrevet 30. mai 2007 #8 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg har aldri kjørt der, men www.visveg.no skal være bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 30. mai 2007 #9 Del Skrevet 30. mai 2007 Fra Mo i Rana til Trondheim er det rundt 50 mil. Tror jeg ville overnattet ved Oppdal evt Alvdalsområdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. mai 2007 #10 Del Skrevet 30. mai 2007 Tipper det vil ta ca. 6-7 timer fra Mo til Trondheim. Kommer jo litt an på hvor "lovlig" dere kjører og om dere tar en rast eller to underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 30. mai 2007 #11 Del Skrevet 30. mai 2007 Sånn erfaringsmessig er det greit å starte så tidlig som mulig på morgenen komme seg så langt som forsvarlig er med barn og sjåfør. Vi pleier for øvrig å starte på ettermiddagen fra Mo i Rana, bytte på å kjøre hele natta og være fremme ganske tidlig neste dag.. Ikke å anbefale med unger dog..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 31. mai 2007 #12 Del Skrevet 31. mai 2007 Det tar ca 7 timer å kjøre fra Mo i Rana til Trondheim. Der kan dere jo legge inn en god pause før dere kjører litt til. Dere bør overnatte litt lengre sør ja. Og dere bør kjøre videre Østerdalen, ikke E6 over Gudbrandsdalen. Østerdalen er over 1 time kortere. Da tar dere av ved Ulsberg til veg 3 og kjører til Elverum. Turen fra Trondheim til Oslo burde gå på 6 timer da, uten å kjøre over fartsgrensen. Men med barn i bilen bør dere legge inn flere pauser. Bor selv i Trondheim så jeg vet ikke så mye om overnattinger sør for byen. Men tror det er noe rundt Berkåk eller Alvdal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå