Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2003 #21 Del Skrevet 12. mars 2003 Hei Vinga :D Jeg har selv barn, og vil anbefale deg hormonspiral! Lite bivirkninger og den skal være like sikker som sterilisering..altså over 99% sikker!! Jeg er svært fornøyd...har så og si ingen bivirkninger og minimale mens-blødninger Etter å ha hatt hormonspiral i ett år ble jeg gravid på første forsøk! P-sprøyte har jeg ikke prøvd,men har stort sett bare hørt negative ting om den. Jeg vurderte p-sprøyte for en tid tilbake,men legen min frarådet meg det pga bivirkninger. Elisa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 13. mars 2003 #22 Del Skrevet 13. mars 2003 Hei Vinga Jeg har ett spm til deg: hvorfor synes du det er verre med et fremmedlegeme i kroppen enn å få satt en depot sprøyte hver 3. mnd? Spiralen kan du ta ut hvis du ikke er fornøyd eller den ikke virker som den skal - mens virkestoffet i den lille sprøyta lagrer seg i kroppen i minst 3 mnd... Men for å ta det som er bra - hvis du ikke får bivirkninger er dette en superenkel prevansjonsmåte, og det er en veldig sikker prevansjonsmetode, fordi du slipper å tenke på å huske piller til riktig tid. Det jeg forresten savner her er et positivt innlegg fra en jente som har brukt p-sprøyta og fått barn etterpå.. Anyone?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 13. mars 2003 #23 Del Skrevet 13. mars 2003 Min lillesøster brukte p-sprøyte i en lang periode. Etterhvert valgte hun å gå over til p-pillen, da hun skulle reise på en ganske lang reise, og det var vanskelig å måtte finne noen som kunne sette sprøyten. Hun ble gravid utenfor livmora mens hun gikk på p-pillen, en ganske skremmende opplevelse i søramerika. Denne romjula slutta hun på p-pillen, og i januar var hun gravid (med en eggleder og etter å ha brukt p-sprøyta). Men..selvfølgelig, selv om en har lett for å bli gravid så har vel ikke alle det. Hva med kombinasjon av p-ring og kondom dersom man vil være helt sikker? Ikke noen vits i å ta sjanser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå