Gå til innhold

P-sprøyte?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei Vinga :D

Jeg har selv barn, og vil anbefale deg hormonspiral! Lite bivirkninger og den skal være like sikker som sterilisering..altså over 99% sikker!!

Jeg er svært fornøyd...har så og si ingen bivirkninger og minimale mens-blødninger :P Etter å ha hatt hormonspiral i ett år ble jeg gravid på første forsøk!

P-sprøyte har jeg ikke prøvd,men har stort sett bare hørt negative ting om den. Jeg vurderte p-sprøyte for en tid tilbake,men legen min frarådet meg det pga bivirkninger.

Elisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ragnhils ikke innlogget

Hei Vinga

Jeg har ett spm til deg: hvorfor synes du det er verre med et fremmedlegeme i kroppen enn å få satt en depot sprøyte hver 3. mnd? Spiralen kan du ta ut hvis du ikke er fornøyd eller den ikke virker som den skal - mens virkestoffet i den lille sprøyta lagrer seg i kroppen i minst 3 mnd...

Men for å ta det som er bra - hvis du ikke får bivirkninger er dette en superenkel prevansjonsmåte, og det er en veldig sikker prevansjonsmetode, fordi du slipper å tenke på å huske piller til riktig tid.

Det jeg forresten savner her er et positivt innlegg fra en jente som har brukt p-sprøyta og fått barn etterpå.. Anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillesøster brukte p-sprøyte i en lang periode. Etterhvert valgte hun å gå over til p-pillen, da hun skulle reise på en ganske lang reise, og det var vanskelig å måtte finne noen som kunne sette sprøyten. Hun ble gravid utenfor livmora mens hun gikk på p-pillen, en ganske skremmende opplevelse i søramerika.

Denne romjula slutta hun på p-pillen, og i januar var hun gravid (med en eggleder og etter å ha brukt p-sprøyta). Men..selvfølgelig, selv om en har lett for å bli gravid så har vel ikke alle det. Hva med kombinasjon av p-ring og kondom dersom man vil være helt sikker? Ikke noen vits i å ta sjanser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...