tuji Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Vi var ute og fisket på mandag, og har hatt en renset torsk liggende i kjøleskapet siden det. Hvor lenge holder sånt seg egentlig?
Irie Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Fersk torsk hadde jeg spist mandag eller tirsdag, fordi den mister så mye "friskhet" fort. Hadde jeg vært deg, hadde jeg enten spist fisken i dag, eller fryst den ned. Fisk kan ligge noen dager, men den faller i kvalitet raskt. Det beste er å fryse fisken dagen den fiskes, hvis man ikke skal bruke den innen ett døgn.
tuji Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2007 Tenkte å spise den i dag. Så det er ikke farlig, altså?
Bomull Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Jeg hadde spist den senest i dag. Om du fryser den i dag blir den ikke så god som om du hadde fryst den i går.
Irie Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Tenkte å spise den i dag. Så det er ikke farlig, altså? Så lenge den ikke lukter vondt er det ingenting i veien for å spise den i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå