Gå til innhold

Ny katt eller ikke ny katt? Det er spørsmålet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem... I fjor høst fikk jeg meg en liten søt pusekatt, som jeg ble veldig glad i.. Dessverre så ble han påkjørt i april.. Nå er det ei venninne av meg som kattunger, og hun lurer da på om jeg vil ha ny katt.. Problemet er at jeg er livredd for at den skal bli borte den også! Jeg bor i et ganske trafikkert område. Jeg har veldig lyst på en ny pus da, siden jeg forguder de dyra!! Noen som kan hjelpe meg? Kanskje noen har forslag til hva jeg kan gjøre for å gjøre sjansen for påkjørsel mindre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten vurdere om du bor såpass trafikkert at det kan forsvares å ha en katt. Har du nære naboer som har katt? Har de overlevd i flere år?

Det er dessverre ikke så mye du kan gjøre for å unngå at katten blir påkjørt. Noen velger å ha katt som innekatt av slike grunner, noe jeg selv finner forkastelig. Det ultimate hadde jo vært å flytte til et sted hvor det passer å ha dyr, men jeg forstår jo at det ikke alltid lar seg gjøre. ;)

Av og til må man nesten bare innse at man bor på en slik måte at det ikke passer å ha katt. Da får man velge hva som betyr mest - å fortsette å bo der man bor, eller å flytte til et sted hvor det passer med katt. Det tredje alternativet som mange velger, å begrense kattens naturlige livsstil slik at den passer mennesket uansett forhold, har jeg veldig lite til overs for.

Skrevet

Jeg kan godt tenke meg å flytte til en annen plass, men siden jeg snart er ferdig på skolen, og ikke har fått noen jobb enda, er det litt vanskelig. Bor en plass der leiemarkedet er veldig fullt, og har ikke råd til å kjøpe.. Har naboer som har katter, og de er ikke kattunger alle sammen, men vet ikke hvor lenge de har hatt de... Men ser jo at de har levd en stund!

Skrevet

Da passer det kanskje bra å flytte når du er er helt ferdig med skolen? Lete etter jobb og leilighet et annet sted før du får etablert deg i jobb der du er? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...