Tabris Skrevet 30. mai 2007 #1 Del Skrevet 30. mai 2007 Er det noen som vet forskjellen på en essensialistisk definisjon og en programmatisk definisjon? Etter hva kan se, så vil den første fokusere på å definere et begrep utfra hva man anser som begrepets essens. Det er mer den programmatiske jeg sliter med... Det står veldig lite om det i pensum, og det som står er noe vagt og uklart. Vi har det i faget religionssystematikk, men det kan være det er begreper som er kjent i andre fag også. Takknemlig for hjelp! :lese: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #2 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg tror det er hvordan begrepet/konseptet blir brukt - altså en bruksdefinisjon til forskjell fra definisjonen av hva begrepet konseptet er i seg selv (altså essensdefinisjonen). Men har ikke studert religion, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 31. mai 2007 Ja, det er slik jeg har forstått det også - programmatisk definisjon er en bruksdefinisjon. Takk skal du ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå