Maja_83 Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Jeg fant en Forever yours kjole på sidene til Eden Brud i Oslo. De skulle ha 11.600kr for den og da jeg undersøkte en amerikansk selger så koster samme kjolen 3000kroner! Med frakt kommer den på knapt 3500 kroner. Det som er greia er at Eden brud har ikke kjolen inne så om jeg bestiller av de eller gjennom nettet så vil jeg uansett ikke få sett kjolen i "levende live" før jeg har tatt valget. Og bestiller jeg av Eden så er det kjøpeplikt. Noen innspill? Ta sjansen å bestille gjennom nettet, og om den ikke ser bra ut på min figur så håpe på å få solgt den?? Litt risky dette her, men alle andre kjoler jeg har sett og prøvd koster mellom 11.000-17.000 kroner, så er jo en formue og spare her da.
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Som du selv sier du kan jo selge den videre, og da mest trolig for laaangt billigere enn det den hadde kostet i butikken.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Husk at du må ut med toll også. Men, jeg tror jeg hadde tatt sjansen.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Jeg hadde tatt sjansen, får sikkert solgt den om den ikke passer. En ubrukt, billig kjole skulle du ikke ha noe problem med å bli kvitt:) Jeg gambler også litt, kjøper min kjole neste 2 år før bryllupet. Den er også til en god pris så satser på å få solgt den om jeg skulle ombestemme meg.
shopgirl Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Jeg hadde tatt sjangsen! Jeg kjøpte min kjole brukt og måtte sy den litt inn. Sydamen tok 700 kr for det..så det syns jeg det var verdt!
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Husk at du må ut med toll også. Ikke på varer under kr 6000
mavir07 Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Hei Vet ikke hvor lenge det er til du skal gifte deg og etc. Men kan iallefall fortelle deg min erfaring. Jeg bestilte selv kjolen min fra usa men det viktigste jeg tenkte over var at jeg måtte ha råd til å tape pengene. Jeg bestilte og det gikk bra, jeg tok sjansen da jeg ikke ønsket å bruke en formue på kjole. Da jeg fant ut at jeg var gravid nå i februar måtte jeg bare selge den og det gikk også greit, fikk igjen det jeg betalte. Så jeg har bare positive erfaringer. Finn ut hvor lang tid frakten tar, om du eventuelt må betale toll og etc. Lykke til
Maja_83 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. mai 2007 Jeg gambler også litt, kjøper min kjole neste 2 år før bryllupet. Den er også til en god pris så satser på å få solgt den om jeg skulle ombestemme meg. Å, så bra du skrev det, for jeg er nemlig også i tvil på om jeg skal kjøpe den allerede nå. I dag er det akkurat 1år og 3måneder til bryllupet, og det er jo en god stund til, men om andre er ute i såpass god tid kan vel jeg også tørre å være det... Men en kjole som koster 3500kroner burde jeg vel lett få solgt om den ikke passer meg og jeg velger ikke bruke den. Jeg synes den er nydelig, og den ser jo ut til å være forholdsvis lett omsettelig da den er i litt samme stil som maggie sottero's natalina kjole.
*Emma* Skrevet 30. mai 2007 #9 Skrevet 30. mai 2007 Ikke på varer under kr 6000 Jo. Hvis man SELV reiser til et sted kan man ta med seg varer for under 6.000 kr. Bestiller man noe er grensen 200kr. Du må regne med toll og mva på kjolen - toll er et sted mellom 10 og 13% av prisen og norsk mva er 25%. Likevel blir kjolen såpass billig at jeg ville tatt sjansen
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 Å, så bra du skrev det, for jeg er nemlig også i tvil på om jeg skal kjøpe den allerede nå. I dag er det akkurat 1år og 3måneder til bryllupet, og det er jo en god stund til, men om andre er ute i såpass god tid kan vel jeg også tørre å være det... Men en kjole som koster 3500kroner burde jeg vel lett få solgt om den ikke passer meg og jeg velger ikke bruke den. Jeg synes den er nydelig, og den ser jo ut til å være forholdsvis lett omsettelig da den er i litt samme stil som maggie sottero's natalina kjole. Kjøpte ringene våre tidlig også og jeg har ikke kikket på en eneste ring etter det. Tviler på at jeg kommer til å bruke mer tid på å kikke på kjoler når den endelig er i boks.
Maja_83 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. mai 2007 Da jeg fant ut at jeg var gravid nå i februar måtte jeg bare selge den og det gikk også greit, fikk igjen det jeg betalte. Så jeg har bare positive erfaringer. Dette var betryggende å høre For man vil jo ikke risikere å sitte med 2 brudekjoler. Forloveren min sa at om hun var meg ville hun ha kjøpt den billigste kjolen selvom den nødvendigvis ikke er drømmekjolen en gang, for man skal bare bruke kjolen en dag og de 10.000 kronene man sparer kommer så godt med til alt annet den dagen. Men jo mer jeg tenker på kjolen, jo mer betatt blir jeg av den, og drømmekjolen kan den fort bli
Maja_83 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #13 Skrevet 30. mai 2007 Bestiller man noe er grensen 200kr. Du må regne med toll og mva på kjolen - toll er et sted mellom 10 og 13% av prisen og norsk mva er 25%. Så da må jeg regne ca en 1000lapp ekstra da. Allikevel latterlig BILLIG i forhold til 11.600 som brudesalongen skal ha
mavir07 Skrevet 30. mai 2007 #15 Skrevet 30. mai 2007 Synes du skal gå for den jeg 10000 er mye penger. Lykke til
Maja_83 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #16 Skrevet 30. mai 2007 Ja, veeeldig fristende! Men forloveren min holder meg litt igjen, hun mener at det kan være skummelt med tanke på farge og fasong, og at jeg burde finne en noenlunde tilsvarende som jeg kan prøve først. Men jeg vet at det ikke er lett å sammenligne med et helt annet kjole merke da de har andre snitt osv, og flere av kjolene jeg har vært interessert i får jeg tilbakemelding av brudesalongene på at de er bestllingsvare med kjøpeplikt, så jeg tror at uansett hvordan jeg snur på det så kan det hende jeg må gamble på en kjole når alt kommer til alt.
*Emma* Skrevet 30. mai 2007 #17 Skrevet 30. mai 2007 Bare en ting: pass på at kjolen er ekte og ikke en kopi sydd i feks Kina. Ikke det er at i utgangspunktet er viktig at kjolen er av det ene eller andre merket sånnsett - men når de syr etterlikninger i feks Kina så bruker de stoffet, broderier, eprler etc som er så likt som mulig originalen..men det behøver ikke bli "likt" likevel. Jeg så en slik kopi av min på Ebay hvor de hadde brukt helt andre blonder men averterte den som MS Davina og den så faktisk helt annerledes ut. Og jeg syns ikke den vare noe fin i den utgaven i det hele tatt. Disse hadde faktisk bilde av den kjolen de hadde laget - men noen bruker bilde av originalkjolen selvom det er en kopi.
~Minni~ Skrevet 30. mai 2007 #18 Skrevet 30. mai 2007 Hvor er det du vurderer å kjøpe fra da? Vet om flere som har vurdert å kjøpe fra www.bridalonlinestore.com, men det finnes jo utallige butikker som selger brudekjoler online.
Maja_83 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #19 Skrevet 30. mai 2007 Noen som vet hvordan jeg kan gjøre om amerikanske mål til norske forresten (eller norsk til amerikansk)?? Om jeg skal bestille må jeg jo oppgi riktig størrelse Kjolen er i følgende mål: Bust: 36 1/2 Waist: 27 Hip: 39 1/2 Er det inch de operer med tro?
Maja_83 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #20 Skrevet 30. mai 2007 Hvor er det du vurderer å kjøpe fra da? Vet om flere som har vurdert å kjøpe fra www.bridalonlinestore.com, men det finnes jo utallige butikker som selger brudekjoler online. Har sett på en seriøs selger på ebay som har 98.1% positiv score og ebay er billigst, og så har jeg sett på bestbridalprices.com, thebridalshop.com og houseofbrides.com.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå