Gå til innhold

Skrukkete brudekjole

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_forvirret_*
Skrevet

Har sett masse bilder av bruder med stygge skrukker på kjolen og vil gjerne unngå dette. Kjolen som jeg har forelsket meg i er i slike og i følge damen i butikken skrukker slike mindre enn syntetiske stoffer.

MEN så leser jeg i et bryllupsblad at en av fordelene med syntetiske stoffer er at de ikke skrukker så lett???

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har sett masse bilder av bruder med stygge skrukker på kjolen og vil gjerne unngå dette. Kjolen som jeg har forelsket meg i er i slike og i følge damen i butikken skrukker slike mindre enn syntetiske stoffer.

MEN så leser jeg i et bryllupsblad at en av fordelene med syntetiske stoffer er at de ikke skrukker så lett???

Noen som vet?

Tror faktisk det stemmer at syntetiske stoffer skrukker mindre...

Gjest Gjest
Skrevet
Tror faktisk det stemmer at syntetiske stoffer skrukker mindre...

Men jeg vil ha kjole i silke :sur:

Takk for svaret uansett :)

Skrevet

Vet ikke - men min MS kjole var ikke skrukkete selv etter 1 døgn i koffert. (Er ikke sikker på stoffet.)

Er den skrukkete er det vel bare å få den steamet?

Skrevet
Er den skrukkete er det vel bare å få den steamet?

Tenkte mer på sjansen for at kjolen ble skrukket gjennom dagen, etter mange timer på rumpa under middagen osv.

Hjelper jo at man setter seg pent osv, men noen skrukker blir det jo fort.

Skrevet

Ahh skjønner. Da vet jeg som sagt ikke annet enn at min ikke skrukket NOE - men det hjelper jo og fint lite når jeg ikke vet materialet i min..sorry :)

Skrevet
Men jeg vil ha kjole i silke :sur:

Takk for svaret uansett :)

Den type silke som er i brudekjoler skrukker nok ikke så mye som feks et tynt silkeskjørt. En brudekjole har jo som oftest flere lag og silken er jo sjelden rett på huden.

Jeg hadde kjøpt silke kjole hvis det er det du har mest lyst på

Gjest Gjest_rsa_*
Skrevet

Hun som skal sy kjolen min sa at syntetiske stoffer skrukker mindre enn ekte silke, og at hun derfor synes det var penest med et syntetisk stoff. Syntetiske stoffer med god kvalitet føles like fint som silke, og blir ikke statiske.

Jeg sjekket silketesen hennes, og den stemte. Silke får streker som minner litt om de man får hvis man bretter et ark forsiktig. Ble nysgjerrig, så jeg måtte bare se det med egne øyne ;)

Men kjøp silke hvis det er det du vil ha. Trenger ikke bli så ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...