micha6 Skrevet 31. mars 2002 #1 Del Skrevet 31. mars 2002 Hei! Jeg er en jente på 19år (165/58) som har trent aktivt aerobic i snart 2år(5ganger i uken-2t.) Skal ha ett opphold m aerobicen 1mnd tid nå å begynne å jogge pga. det siste året har lårene mine vokst noe veldig... Jeg vil ikke ha stor lår.....! Men jeg trenger litt veiledning m kosthold,forslag til middag,lunsj, tas godt imot-ønsker dessuten og gå ned ca.5kg.. Takker for svar MVH Karoline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påskeharen Skrevet 31. mars 2002 #2 Del Skrevet 31. mars 2002 Hei! Hvorfor trenger du kostholdsråd nå? Hvorfor kan du ikke spise den maten du har spist tidligere? Det er faktisk slik at om man trener mindre, så vil kroppen si i fra med sult-metthetsfølelsen hva den trenger, og du vil antagelig ha lyst på litt mindre til hvert måltid. Av hele mitt hjerte vil jeg be deg om å ikke begynne på en streng diett. La livet være litt mer mangfoldig enn som så. Og spør deg selv om hvorfor du vil så gjerne ned i vekt? Er virkelig det så inmari viktig for deg? Og for å si som sant er, så høres det vannvittig ut å ta av fem kilo. Du må allerede være temmelig slank med den vekten du har, særlig siden kroppen din består av så mye muskler. Jeg har personlig erfaring fra mange år tilbake at det ikke er lurt å begynne å slanke seg. Hos meg utløste det en anorexi som det tok meg mye krefter å komme igjennom. Og mange med meg har debutert med spiseforstyrrelser nettopp ved å slanke seg. Du er helt sikkert en flott jente, fem kilo fra eller til betyr faktisk utrolig lite for hva folk syns om deg. Bruk heller tiden din på å dyrke andre positive sider ved deg selv overfor deg selv og andre. Det har tatt meg mange år å innse at utseende mitt er en utrolig liten del av hele meg. Håper jeg med dette kan få deg til å tenke på litt andre ting enn bare kroppsstørrelse. For eksempel kan du ha som mål hver dag å gjøre en god ting for enten deg selv eller venner/familie. Det står det mer respekt av enn kroppsstørrelse. LYKKE TIL!! Klem fra påskeharen 1212[ Dette Innlegg er endret av: Påskeharen den 2002-03-31 22:21 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påskeharen Skrevet 31. mars 2002 #3 Del Skrevet 31. mars 2002 Karoline!! PS!! Fint hvis du svarer! En av tingene jeg har lært som en god egenskap er å være nysgjerrig (på en positiv måte) i mennesker. Og nå er jeg nysgjerrig på å vite hvorfor du tenker som du gjør om dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 1. april 2002 #4 Del Skrevet 1. april 2002 Muskler, jenta mi - det er det som skjer med lårene dine. Og det er vel derfor du trener - for å få muskler, se veltrent og pigg ut. Jeg synes ikke du skal tenke så mye på dette - spis normalt, kos deg og fortsett å trene! "store" muskuløse lår er mange ganger lekrere enn tynne slappe... Dessuten er du ganske tynn fra før.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
micha6 Skrevet 3. april 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 3. april 2002 Takk for svar! Men dere forstod åpenbart ikke spørsmålet helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Skrevet 3. april 2002 #6 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg anbefaler deg å lese boken Jentemat. Se på http://www.jentemat.no/ Jeg må innrømme at jeg ikke har lest den selv men jeg har lest bøker som er beslektet med denne men som er beregnet på folk med det som kalles Insulinresistens eller hyperinsulinisme. Typisk for slike mennesker er mye søthetsbehov, overvekt - spesielt rundt livet. Det er kjempeflott av deg å tenke på å ha et godt kosthold så tidlig i livet. Da legger du et godt grunnlag. Selv er jeg mindre trett om kveldene (har vært veldig plaget med kveldstretthet), jeg er mer opplagt, går ned i vekt og synes livet er bedre. Dessuten så er det utrolig masse spennende mat å utforske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå