Dixie Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Hei. En av mine beste veninner ble dumpet av kjæresten for noen mnd siden, og har hatt det ganske jævlig siden. Og jeg vet snart ikke hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne. Jeg prater med henne flere timer hver dag, men uansett hva jeg sier så føles det som om det går inn i det ene øret og ut av det andre. En ting hadde vært om hun bare var totalt knust og slet med å komme seg opp igjen, men hun treffer ex støtt og stadig og har sex med han, ser på film ol.... Og beyrdrer at det ikke betyr noe for henne heller, bare gjensidig utnyttelse.. Men så treffes de ett par ganger, har det fint også får hun forhåpninger også "dumper" han henne igjen når han sier det ikke betyr noe for han. Altså han er glad i henne og liker å være sammen med henne, men slik livet hans er nå så passer det ikke å ha kjæreste.... DUST Jeg har sagt 1000 ganger at hun må kutte ut. At hun kan ta kontroll over livet sitt ved å bestemme at han kan ikke komme til henne på den måten, det er enten eller. Han kan ikke få pose og sekk. Men hun er jo selfølgelig livredd for å miste han for godt, at han skal ha sex med noen andre osv. Hun håper jo innerst inne at han skal ombestemme seg og ta henne tilbake. Jeg prøver å fortelle henne at det skjer iallefall ikke om de holder på slik som de gjør nå. At selv om hun bryter helt med han nå, så om han skulle ombestemme seg så kommer han til å ta kontakt. Men vet snart ikke hva jeg skal gjøre, har både trøstet og snakket "strengt" men ingen ting ser ut til å hjelpe.. Hun er blitt helt sykt tynn, men prøver å spise sammen med henne ofte slik at hun får i seg litt i allefall. Og hun har akkurat byttet jobb, og jeg er redd for at dette går utover jobben hennes. Hva skal jeg gjøre?
Gjest Miss Guided Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Det er ingen ting du kan si som kan gjøre dette lettere for henne. Hun er bare ute etter noen å prate ut frustrasjonen med mens hun venter på at han skal ringe henne igjen. Og selv om hun innerst inne vet at han bare er ute etter et ligg i ny og ne så vil hun håpe på noe mer. Hun vil ikke få denne typen ut av systemet sitt før han dumper henne for godt, dvs. aldri ligger med henne mer. Men det gjør han sikkert ikke for det er innmari fint å ha noen å gå til når han ikke har andre å ligge med. Gi henne beskjed om at dette kommer aldri til å bli annerledes og enten får hun finne seg i det eller gå videre. Det er utrolig kjedelig å støtte folk som hele tiden hopper ned i samme ulvefella gang på gang.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Gi henne beskjed om at dette kommer aldri til å bli annerledes og enten får hun finne seg i det eller gå videre. Det er utrolig kjedelig å støtte folk som hele tiden hopper ned i samme ulvefella gang på gang. Enig i dette (og resten)! Jeg tror et av de beste rådene er å bare lytte, og ikke komme med gode forslag/råd når emnet diskuteres. På den måten sparer man seg selv litt også. Min erfaring er i hvert fall at om jeg vrir hjernen for å gi gode råd, for så å oppleve at de enten blir overhørt eller feiltolket ("det er jo så lett for deg, du skjønner ingenting, men jeg har det faktisk jævlig vanskelig!"), mister jeg lysta både til å støtte og tilbringe tid med personen, selv om det egentlig er ganske menneskelig å ikke klare å ta til seg slike råd når man har det kjipt eller er oppslukt av en situasjon. Dersom venninna di etterspør din mening, kan du si det du har pleid å si, evt at hun vet hva du mener, men at du antar hun egentlig ikke hører på rådene dine, bare at du er der og lytter.
Mystiq Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Det er ikke annet du kan gjøre enn å være ærlig med henne...han utnytter henne, og kun det! Hadde han vært glad i henne hadde han ikke såret henne slik....tipper det er søndagene om er populære kosedager for ham...det er en grunn til det; om du spør hvilken som helst singel gutt om hva de ønsker på en søndag; Kjæreste og kos! Alle andre dager klare de seg fint alene.....
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Hvorfor er typen en dust? Han legger jo premissene klare. Selv velger jeg å ikke ha idioter som venner. Meg om det.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Hvorfor er typen en dust? Han legger jo premissene klare. Selv velger jeg å ikke ha idioter som venner. Meg om det. Hehe, det er jo sant det, så lenge han er ærlig. Men det er et kjent fenomen at den andre parten (noen ganger mann, andre ganger kvinne) ser og hører det en vil... Ikke dermed sagt at man er idiot - bare forelsket.
Gjest Gjest_lille meg_* Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Jeg har gått i samme fella selv om har også ei vennine som stadig gjør det... Bortsett fra at våre eksemplarer av arten også rota med andre... Jeg gikk også mye ned i vekt når dette sto på. Var andre ting som også spilte inn, har aldri sett så bra ut som den perioden der... Vet ikke helt hva som er det beste av deg som vennine... Hun skjønner det sannsynligvis selv. Men jeg vet med meg selv at når han sto der og sa han var glad i meg så var det veldig lett å la alle gode løfter fare... Støtt henne. La henne tømme seg. Gjenta at hun fortjener bedre hvis hun spør. Jeg skjønner godt at det er slitsomt for deg, men det er sannsynligvis enda verre for henne... Men det er ikke så mye du får gjort. Jeg traff min kjære. Det var løsningen for meg. Min vennine ble sinna til slutt, men har rotet seg borti mye av det samme tullet etterpå bortsett fra at de har vært single... Gang på gang... Er nok ikke så mye du får gjort med det, uansett hvor mye du vil...
Badlands Skrevet 31. mai 2007 #8 Skrevet 31. mai 2007 Fortell ho at hvis ho vil ha ein LITEN sjanse for at fyren skal ta ho tilbake, må ho kutte kontakten, og vere mindre tilgjengeleg. Det er ikkje noko spanande når han veit kor han har ho, og at ho leggjer seg flatt ned for han. Eg ser gang på gang at det er slik det fungerer, når ein spelar hard to get er det mykje lettare å få dei på kroken (sjølv om det er kjempevanskeleg). Ho må rette opp ryggen, gå til frisøren, kjøpe nokre nye klede, få seg ein ny hobby, ikkje svare på meldingane hans ei stund (eller seie at ho er oppteken), og sjå kva som skjer. Menn liker jenter som utstråler at dei har sjølvtillit, er positive og glade. Ho bør ta på seg den maska, om ikkje anna! Vi har vel alle vore der ho er, men det er lettare å tenkje klårt når ein er ute av hengemyra. Og om ikkje ho får han tilbake, så får ho lettare ein annan med denne haldninga.
Lurvina Skrevet 31. mai 2007 #9 Skrevet 31. mai 2007 Tror jeg ville ha sagt at jeg ikke gidder å høre på sytinga hennes når hun oppsøker han gang på gang, bare for å bli lei seg. Dette kan hun faktisk for selv, og det er ikke alle som vil høre på vennene sine, de bare gjør det motsatte for å vise at "jeg hører ikke på deg, lalalalalala", for så å komme løpende når de finner ut at de tok feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå