Gjest White Orchid Skrevet 29. mai 2007 #1 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg vil slutte å røyke. Jeg vil, jeg vil, jeg vil!!!!!!!! Jeg og samboer røyker omtrent 60 sigaretter om dagen til sammen. Dette begynner å tære på begges helse, og ØKONOMIEN ikke minst, jeg trenger virkelig virkelig litt inspirasjon til å slutte å røyke. Vær så snill å gi meg noen råd og tips?? Vurderer å ta min siste røyk etter på. Nå er det nok. En gang for alle.... eller? Klarer jeg det? Er så redd for å mislykkes og føle meg svak. Er redd alt håp vil være ute da, hvis jeg sprekker etter f.eks 3 uker. Setter KJEMPEstor pris på svar!:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pail Skrevet 29. mai 2007 #2 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Lykke, lykke til! Dette klarer du! Det er i hodet det sitter! Endret 29. mai 2007 av fjellfiol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 29. mai 2007 #3 Del Skrevet 29. mai 2007 Dette klarer du, stå på! Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tessmira Skrevet 30. mai 2007 #4 Del Skrevet 30. mai 2007 Kjøp inn noen pakker med tyggis, sukkertøy, frukt eller noe du rett å slett enkelt kan putte inn i munnen ved behov. Det kommer veldig godt med Når du blir røyksjuk, tenk heller på hvor sunn å i mye bedre form du er i ferd med å bli. Og hvor mye penger du sparer. Om du har en hobby eller noe annet du liker å drive med.. helst noe litt tidkrevende, så har du noe å hekte hendene borti å glemmer røyken den stunden :icon_smile: Prøv hele tiden å tenke positivt, selv om det kan vært vanskelig. For det her klarer du :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 30. mai 2007 #5 Del Skrevet 30. mai 2007 Tenk på at røyksuget normalt varer i bare 5 min om gangen! Skaff deg en hobby som gjør hendene opptatt. Puss tennene hver gang du kjenner suget. Det viktigste har du allerede på plass, nemlig motivasjon! Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 30. mai 2007 #6 Del Skrevet 30. mai 2007 Har bare et godt råd, og det er å ikke slutte å røyke samtidig... Sett en dato for deg selv, eller valget er deres, men jeg ville aldri ville bodd sammen med noen på abstinenser, samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #7 Del Skrevet 30. mai 2007 Til deg som synes det er vanskelig å slutte. Nå er det kommet et nytt legemiddel på markedet, det er et antirøykmiddel som heter CHAMPIX. Dette er reseptbelagt, så du må kontakte lege. MEN det virker!!!! Mannen min bruker det nå, han har røykt ca. 20 for dagen i25 år. Middelet blokkerer nikotinreseptorene i hjernen, slika t du faktisk ikke får lyst på røyk. Det er heller ikke abstinensplager med det. Vel verdt et forsøk!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
razmatazz Skrevet 30. mai 2007 #8 Del Skrevet 30. mai 2007 Husk at det fysiske suget gir seg etter kun kort tid (varierer fra person til person, men vanligvis mellom noen dager og et par uker). Etter det er det rett og slett psykisk. Det hjalp veldig å tenke på dette da jeg sluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest White Orchid Skrevet 30. mai 2007 #9 Del Skrevet 30. mai 2007 Detta går ikke!!! Det gjør ikke det. Jeg knekker helt sammen. Jeg røyker nå. Jeg har kommet frem til en konklusjon etter forslagene som dere nusselige, hjelpsomme frøknene her inne har kommet med. Jeg prøver Champix, også begynner jeg å strikke. Fastsetter meg en dato. Dere er herlige altså, tusen tusen takk for gode råd!! Tar gjerne imot flere også altså:D Stor klem til dere alle sammen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #10 Del Skrevet 30. mai 2007 Har bare et godt råd, og det er å ikke slutte å røyke samtidig... Sett en dato for deg selv, eller valget er deres, men jeg ville aldri ville bodd sammen med noen på abstinenser, samtidig. Så det er bedre at den ene lider av abstinenser (merk deg at det ikke heter på abstinenser), og må tåle at det finnes sigaretter i huset? Det er det dummeste jeg har hørt. Og muligens det dårligst skrevne innlegget jeg har lest på lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. mai 2007 #11 Del Skrevet 30. mai 2007 Til deg som synes det er vanskelig å slutte. Nå er det kommet et nytt legemiddel på markedet, det er et antirøykmiddel som heter CHAMPIX. Dette er reseptbelagt, så du må kontakte lege. MEN det virker!!!! Mannen min bruker det nå, han har røykt ca. 20 for dagen i25 år. Middelet blokkerer nikotinreseptorene i hjernen, slika t du faktisk ikke får lyst på røyk. Det er heller ikke abstinensplager med det. Vel verdt et forsøk!!!!! Jeg vet også om en som brukte champix. Det fikk han til å slutte. Var rene vidunderkuren. Dessverre så begynte han igjen. Skal bli spennende å se hvordan det går med mannen min når han tar de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maryell Skrevet 31. mai 2007 #12 Del Skrevet 31. mai 2007 For meg funket det mye bedre å trappe ned enn å slutte på dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 1. juni 2007 #13 Del Skrevet 1. juni 2007 Nå har ikke jeg røykt på 5 dager.... Mente ikke å slutte å røyke, men hadde ikke røyk og tenkte at nå kjøper jeg heller imorra, å nå er d 5. dagen. Vet det er tidlig (ikke sagt til noen at jeg har slutta eller pauser enda) men syns det er bra jeg. Selv om jeg ikke vil si at jeg har slutta sånn offisielt, kaller det heller pause, blir ikke så mye press da. lakris og mint hjelper ofte mot røykesug. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå