Gjest Ulva35 Skrevet 30. mai 2007 #21 Skrevet 30. mai 2007 Artig å lese mennenes svar her igrunn. Har hørt flere menn som har sagt veldig mye av det samme. Men så har jeg også hørt mange kvinne, som har sagt omtrent det samme om mannen. Selv er jeg en norsk kvinne, midt i livet og kjenner meg overhodet ikke igjen i TS sin beskrivelse. Kanskje noe av grunnen er at jeg har en så herlig mann
Gjest sammensurium Skrevet 30. mai 2007 #22 Skrevet 30. mai 2007 Jeg synes ikke trådstarter ikke har spesielt stort grunnlag å gå på heller, antageligvis har han gått etter samme type dame de 10-12 gangene han har vært i norsk farvann og da er det ikke så rart i at han ender med likt resultat, heller. Egentlig synes jeg at man bør ha litt større erfaring før man uttaler seg, en mann er sjeldent utlært og dyktig seksuelt før han har vært noen flere runder rundt blokka. De kompisene jeg har som har ligget med et ganske stort antall damer er også de som er best i senga- da kan de mer og er langt mer sikre på seg selv- for sånt smitter over. En kvinne som skjønner at mannen vet hva han holder på med har mulighet til å leve ut sitt potensiale. Hvis dama tar telefonen under akten er det ingen som har gjort jobben riktig.
Gjest mann 42 Skrevet 30. mai 2007 #23 Skrevet 30. mai 2007 TS har åpenbart (heldigvis) ikke hatt sex med min frue. Hun er alt det han mener at norske kvinner ikke er. Og hun er norsk tvers igjennom. Det er håp, TS!
Caracal Skrevet 30. mai 2007 #24 Skrevet 30. mai 2007 Jeg er litt enig med trådstarter. Min erfaring er mer begrenset en hans men jeg sitter igjen med samme inntrykk. Jeg vil ikke nødvendigvis sette noen skyld på damene isolert sett men samspillet menn og kvinner imellom. Noen damer klager på at Norske menn ikke er gentlemen. Noen klager også hvis de er gentlemen. Norske damer gidder ofte ikke å tillære seg egenskaper og holdninger menn setter pris på. Dermed gidder ikke menn å gjøre noe ekstra de heller. De sitter i sofaen å ser på tv fordi dama ikke gidder å gjøre noe utav seg selv. Mange damer tenker at: Nei, det er slik jeg er han for bare ta meg som jeg er, hvis ikke kan det være det samme. Og da blir det slik. Mangel på engasjement fra begge og man kommer inn i en ”negativ spiral” i stedet for en positiv. Likestillingen må nok ta på seg noe av grunnen til at det er slik. Selv har jeg tatt på meg oppgaven å kunne bli en så god gentleman som mulig for min kjære. Og det er ikke lett når vi ikke har tradisjon for slikt her i Norge. Det burde hvert skoleting egentlig. For både gutter og jenter. Hvis man har hvert en stund her inne på KG, lest litt i de forskjellige forumene så vil man se et mønster. Jeg mener det er mange som lager problemer når de ikke har det fra før. Og hvis man først vil finne feil og mangler ved sin kjære så finner man de. Så er spørsmålet skal man blåse disse opp og lage trøbbel ut av det eller prøve å akseptere de og heller jobbe med sine egne mangler. Jeg tror kanskje at Norske kvinner ikke lærer hvordan man skal være kvinne. På lik måte som vi Norske menn ikke lærer hvordan vi skal være menn. Da er det opptil den enkelte å tilære seg det som trengs. Slikt tar tid, og mellom jobb og andre forpliktelser, så er det nok ikke så mange som tenker på dette. Nå sporet jeg litt av det som trådstarter tok opp med sex, men jeg tror det henger sammen. Som sagt så er ikke min erfaring på det området så stor, kanskje mest fordi jeg vet om jeg har funnet noe å satse på eller ikke før sex, men resultatet er det samme. Caracal.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #25 Skrevet 30. mai 2007 Jeg kan ikke annet enn å si meg fullstendig enig med trådstarter. Faktisk vil jeg gå enda lenger. Norske kvinner har viklet sinnet sitt inn i en grøt av likestilling, selvrealisering og kvinneblad-propaganda som etter mitt syn har gjort deres syn på kjønsrollene og selve ideen om å være kvinne helt forskrudd. En grøt av likestilling? Jeg forstår bare ikke dette. Jeg er meg, jeg er som jeg er,og jeg vil ikke dyttes inn i en rolle. At noen i det hele tatt skal tenke at jeg er mindre kvinne fordi jeg f. eks tar "mannens" oppgaver og "tvinger" mannen til å dele drittarbeid som f.eks husarbeid kan være er for meg komplett uforståelig. Jeg gjør det jeg har lyst til og det som faller seg naturlig for meg. Det faller seg ikke naturlig å f.eks være mest mulig sexy for å fange oppmerksomheten til en mann. Det er jo overhodet ikke meg. Selvrealisering er en bra ting.Og for menn er det vel en helt selvsagt ting. Kan ikke se at kvinner er bedre på selvrealisering enn det menn er.Det er jo stort sett tvert om! Bare ordet kjønnsrolle får meg til å grøsse. Håper virkelig verden er kommet lenger om 10 år slik at min datter kan være seg selv fullt ut og at hun kan gjøre det som føles naturlig for henne, slik det vil være for mine sønner. Hva du mener med "ide om å være kvinne" bare understreker hvor på trynet innlegget ditt er. Jeg har da ingen ide med å være kvinne. At en søramerikansk kvinne er mer seksuelt ladet enn meg det har jeg ingenting å utsette på. Så lenge hun trives med det så er det flott, bare hun ikke føler at hun er dyttet inn i en forskrudd kvinnerolle og at det er forventet at henne at hun skal ose sex,-for det er det menn liker....... Jeg kommer til å fortsette å gjøre det jeg liker, det innebærer at jeg ikke gjør meg til for å få aksept fra menn. Det må kunne gå an å få lov til å være seg selv, fullt ut.
Gjest Spring Hermit Skrevet 30. mai 2007 #26 Skrevet 30. mai 2007 Norske damer gidder ofte ikke å tillære seg egenskaper og holdninger menn setter pris på. Hvilke egenskaper og holdninger er det? Skal norske kvinner tillære seg disse, antar jeg at norske menn vil gjøre det samme for oss?
Gjest Don Giovanni Skrevet 30. mai 2007 #27 Skrevet 30. mai 2007 Dette kjenner jeg ikke igjen i det hele tatt. Tvert imot har jeg opplevd norske jenter som både spennende, eksperimenterende og morsomme(!)i senga. Men for meg handler det først om å møte dama mentalt. Hun må møte meg på mine preferanser, og jeg (enda viktigere) må kunne identifisere en lyst og spenning hos henne på disse preferansene. Likefullt er det veldig spennende å finne ut hva dama selv har av preferanser (for noen ligger dette langt inne, mens andre nærmest har reklame i panna) for å kanskje lære om noe nytt? De tilfellene hvor dette ikke har vært på plass har det blitt inn-ut- sex. Dette er selvsagt direkte kjedelig men det er jo ikke damas skyld. Vi passet bare ikke sammen på det området. Sex er mer enn noe annet en tosidig greie. Du kan ikke bare lempe over dine egne ønsker og lyster på andre mennesker å forvente at de stiller opp med lyst og motivasjon. Det er heller ikke en sportsgren hvor du kan rangere spillerne etter prestasjon. Dama som ligger stille og rolig kan være superspennende, og hun som hyler og skriker og stønner bare du blunker kan være direkte plagsom. Det handler om matchen mellom partene slik jeg ser det. Da kan selv et lite blikk, et klapp(s) på rett sted og tidspunkt være kjempespennende. Eller rett og slett patetisk. Tror du har litt vei å gå på din egen seksualitet jeg. Den kan kanskje inneholde mer enn det du har funnet frem til idag?
Gjest Met Skrevet 30. mai 2007 #28 Skrevet 30. mai 2007 Tror du har litt vei å gå på din egen seksualitet jeg. Den kan kanskje inneholde mer enn det du har funnet frem til idag? Det tror jeg også.
Liskat Skrevet 30. mai 2007 #29 Skrevet 30. mai 2007 (endret) Veldig bra innlegg Don Giovanni Endret 30. mai 2007 av Liskat
Caracal Skrevet 30. mai 2007 #30 Skrevet 30. mai 2007 Det er vel ikke snakk om å påtvinge kvinner noe egenskaper de ikke føler ligger naturlig for dem. Først å fremst må de jo ville det selv. Slik som jeg selv gjerne vil bli en bedre mann og jobber for det og tillærer meg det jeg har mulighet til. Hun jeg er sammen med fortjener det. Hun fortjener det beste jeg kan være. For hun behandler meg som en mann og gjør det lett for meg å ville være mer. Det er en positiv spiral. Vi skyver i samme retning og påvirker hverandre positivt. Hadde jeg ikke truffet henne hadde jeg nok fortsatt i samme spor som før. Dårlig deal for meg og evt den Norske kvinne jeg hadde hvert med. Men poenget er at jeg hadde ikke visst bedre. Siden hun har ta meg som jeg er mentaliteten, så er var det vel ingen grunn til at jeg skulle gjøre meg til noe bedre en det jeg var? Hvorfor skulle jeg for eksempel trene og barbere meg og gjøre meg sexy hvis hun ikke fulgte opp? Slik tenkte jeg og sikkert mange menn med meg. Det samme gjør kvinner og derfor blir det slik. For min del er det ikke snakk om å oppføre seg sexy til en hver tid. Det er mer snakk om det å være kvinnelig. Det å være sexy er ofte misforstått fullstendig. I en gå på byen situasjon der det blir tatt på seg for lite og det tyter ut både her og der, blir det ikke sexy av den grunn. Hvis vi skal ta frem likestilling spørsmålet så gleder jeg meg til: At kvinnen pusser opp gangen i månedsvis mens jeg lager mat og reiser til Byggmakker for å kjøpe maling og pensler. Hun må jo forstå at jeg blir sliten av å se på fargekart hele dagen også. At kvinnen overhaller bremser på bilen, og jeg forventer at hun syntes det er gøy å mekke fordi det er en kvinneting. Jeg forventer også at det blir like bra som på et merkeverksted. Den dagen jeg kan gjøre husarbeid mens hun raker ut 10 kubikk grus på gårdsplassen. Da hun kommer inn med vannblemmer, passer jeg på å forklare at jeg har brukt 4 timer på husarbeidet og er sliten. Nå er dette over skrevet med en aldri så liten sarkastisk tone. Som jeg håper dere forstår, Men jeg synes tendensen ligger i at kvinnen legger i ordet likestilling at de morsomme tingene som mannen gjør skal hun ta mens mannen ofte blir sittende igjen med de kjedelige, og tunge jobbene til begge kjønn. Det er ikke likestilling. Tilbake til sex: Enig med Don Giovanni at det er en tosidig ting. Mye av dette kommer jo som sagt an på kjemien. Hvis man ikke inspirerer hverandre kommer man jo ingen vei. Så er det jo det med preferanser også. Hva som virker for en mann virker kanskje ikke i det hele tatt for en annen. Det som er viktig er at hver og enkelt finner sin vei. Det å jobbe litt med meg selv for å bli et bedre menneske samt å ha klare formeninger om hva jeg ønsker er det lureste jeg har gjort. Caracal.
Ce'Nedra Skrevet 30. mai 2007 #33 Skrevet 30. mai 2007 Jeg føler ikke at noe av det du trådstarter skriver, stemmer på meg. Jeg er med på alt så lenge det ikke innebærer dyr eller avføring. DET er sykt og ekkelt, og ikke rart om noen synes. Hvis jentene du har vært borti har synes noe utover det er ekkelt, tror jeg du har hatt uflaks! PS: Og hvis noen har mer lyst til å ta mobilen enn å ha sex med deg, tja, da er du nok ikke spennende nok...
Gjest noose Skrevet 30. mai 2007 #34 Skrevet 30. mai 2007 Hvis jentene du har vært borti har synes noe utover det er ekkelt, tror jeg du har hatt uflaks! Nja, jeg vet ikke det. Det er bare å se på mange av de andre trådene under seksualitet. Det er mange som kommer med krasse kommentarer til diverse fetisher som etter min mening er ganske uskyldige, spy-smilies er faktisk heller ikke et helt uvanlig syn. Jeg synes også at "Typen gjør det og det, men er ikke bare jeg god nok så..."-trådene også har kommet opp ofte her. Personlig så konkluderer jeg slike innlegg med manglende selvtillit (ikke alltid). Det kan virke som selvtillit er en mangelvare av og til, men jeg tror ikke det er en typisk kvinneting. Det kan være at TS kun har hatt norske jenter med dårlig selvtillit til sengs. Jeg vet ikke hvem det sier mest om...
Gjest Alez Skrevet 30. mai 2007 #35 Skrevet 30. mai 2007 Det må kunne gå an å få lov til å være seg selv, fullt ut. Jepp, det er vel det norske kvinner stort sett er. Dere har blitt påvriket av de feile kildene til å "være dere selv". Resultatet har blitt dørgende kjedelig og rimelig kjønnsløst. Trådstarter lurer på hvorfor "Ord som "syk", "ekkelt", "unormalt" og spysmilies går igjen når norske kvinner skriver om seksualitet" Jeg tror det har en sammenheng. Kjedelige ensrettede mennesker som ledes av de samme platte ideene, ender opp som bleke kopier. Jeg vil påstå at for den moderne norske mann, er den norske kvinne pr idag iferd med å miste sin posisjon som den naturlig livspartner. I dagens Norge har visse kvinnegrupper (med den store majoritet av kvinnene som stilletiende samtykkere) sørget for at forskjellene mellom flørt og sexpress krever balansekunst for å mestre.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #36 Skrevet 30. mai 2007 Hvis vi skal ta frem likestilling spørsmålet så gleder jeg meg til: At kvinnen pusser opp gangen i månedsvis mens jeg lager mat og reiser til Byggmakker for å kjøpe maling og pensler. Hun må jo forstå at jeg blir sliten av å se på fargekart hele dagen også. At kvinnen overhaller bremser på bilen, og jeg forventer at hun syntes det er gøy å mekke fordi det er en kvinneting. Jeg forventer også at det blir like bra som på et merkeverksted. Den dagen jeg kan gjøre husarbeid mens hun raker ut 10 kubikk grus på gårdsplassen. Da hun kommer inn med vannblemmer, passer jeg på å forklare at jeg har brukt 4 timer på husarbeidet og er sliten. Nå er dette over skrevet med en aldri så liten sarkastisk tone. Som jeg håper dere forstår, Men jeg synes tendensen ligger i at kvinnen legger i ordet likestilling at de morsomme tingene som mannen gjør skal hun ta mens mannen ofte blir sittende igjen med de kjedelige, og tunge jobbene til begge kjønn. Det er ikke likestilling. Så artig at du skulle skrive dette. Må kommentere:) Du skulle sett hendene mine. Full av vannblemmer og jord under neglene. Kjørte 15-20 lass med småstein i trillebor her om dagen. I forige uke tok jeg siste finish på badet, la mosaikkfliser og fuget, laminaten i min forige leilighet var det jeg som lå ned. Gangen,soverom, trapp og tak er det jeg som har malt. 3/4 av malingsarbeidet på utsiden av huset er det jeg som har gjort. Det er jeg som har spadd opp hele hagen. Min mann reiser på byggmakker for å kjøpe inn det jeg behøver..... I tillegg er det jeg som tar alt husarbeid og det må gjøres mye arbeid her med fire unger i hus. Dette gjør jeg fordi det faller meg naturlig. Jeg liker slikt arbeid,.(vel ikke så mye husarbeid men det må gjøres.) Gjør det heller selv enn å ha med meg en sur mann som hater slikt arbeid. Jeg er ikke unik på dette området. Har mange driftige venninner som holder på med det ene prosjektet etter det andre. En venninne bygget hus da hun var alenemor og la ned maaaange arbeidstimer der. Tror menn virkelig at kvinner ikke kjenner til hardt fysisk arbeid?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #37 Skrevet 30. mai 2007 Jepp, det er vel det norske kvinner stort sett er. Dere har blitt påvriket av de feile kildene til å "være dere selv". Resultatet har blitt dørgende kjedelig og rimelig kjønnsløst. Hvem skal bestemme hvordan norske kvinner bør være da? Du? Forklar meg hvordan norske kvinner er dørgelig kjedelig og kjønnsløse da, så vi kan forandre oss:) For din skyld, selvfølgelig....
Gjest Alez Skrevet 30. mai 2007 #38 Skrevet 30. mai 2007 Hvem skal bestemme hvordan norske kvinner bør være da? Du? Forklar meg hvordan norske kvinner er dørgelig kjedelig og kjønnsløse da, så vi kan forandre oss:) For din skyld, selvfølgelig.... Poenget er at ingen, selv ikke jeg, bør monopolisere styringen av hvordan norske kvinner skal opptre. Jeg vil ha selvtillit, feminintet og lidenskap. Hvis alle norske kvinner la disse tre egenskapene til de allerede eksisterende egenskapene vil dere score langt høyere på min ranking. Men for guds skyld, gjør det med en personlig vri.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #39 Skrevet 30. mai 2007 Poenget er at ingen, selv ikke jeg, bør monopolisere styringen av hvordan norske kvinner skal opptre. Jeg vil ha selvtillit, feminintet og lidenskap. Hvis alle norske kvinner la disse tre egenskapene til de allerede eksisterende egenskapene vil dere score langt høyere på min ranking. Men for guds skyld, gjør det med en personlig vri. Vel, jeg vet ikke jeg. Er kvinne selv og ser sikkert på andre kvinner med andre øyne enn det du gjør... Men det jeg ser er mange virkelig flotte kvinner. Synes norske kvinner er feminine.Det handler ikke så mye om det kvinner har på seg. Det sier seg selv at vi pakker oss litt inn i dette klimaet:) Jeg har absolutt lidenskap for menn, det tror jeg er vanlig. Det motsatte ville vært rart... selvtillit....vel, det "skrikes" jo så mye om at likestillingen har gått for langt og at kvinner har fått for mye selvtillit, så hva skal en stakkars kvinne gjøre? Blir jo galt uansett...
Gjest El Patron Skrevet 30. mai 2007 #40 Skrevet 30. mai 2007 (endret) -- Endret 8. juli 2007 av El Patron
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå