Gå til innhold

Bør man slette all fortid når man går inn i nytt forhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Picasso_*
Skrevet

Ny dame. Kjærligheten blomstrer som aldri før, men så har jeg enkelte ting som bilder fra fortiden som dukker opp av og til. Ingen av disse damene betyr noe for meg lenger, men bør man brenne all fortid og alle minnene når man får ny flamme?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nei. Men man trenger heller ikke la slike ting ligge å slenge.

Det blir bare for dumt å slette fortiden sin.

(Nakenbilder blir fort en annen ting)

Skrevet

Man trenger vel ikke slette alt fra fortiden? Både jeg og samboeren min har bilder og minner fra tidligere forhold, ikke noe vi ser på hele tiden, men det ligger nå der i album og esker, ser ingen grunn til å kaste noe av det. Vi har nå hatt et liv før hverandre også.

Gjest bente85
Skrevet

Da jeg fikk meg ny type, brente jeg et kort jeg hadde av eksen og det bilde som jeg hadde av han.

Vi hadde ikke bilder og slikt sammen, men det jeg hadde som minte om han, det kastet jeg eller brente opp.

Følte at det var best.

Men gjør det du føler er det riktige for deg.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis man har hatt ferieturer sammen eller andre uforglemmelige minner, skal man da bare brenne det?

Jeg er enig i at typiske kjærestebilder, nakenbilder etc. ikke har noe i et nytt forhold å gjøre. Men aldri om jeg utsletter bilder av flere venner der eks'en er på fra turer vi har vært på eller fester vi har hatt. Det blir som å viske ut mange år av mitt liv. Helt uaktuelt. Akkurat like uaktuelt som jeg ville synes at det var hvis han skulle gjøre det.

Gjest bente85
Skrevet

Det er kanskje dumt det, å slette alt man har av minner.

Men som sagt, det er opp til hver enkelt det, hva dem gjør.

Skrevet

Jeg har en minneboks med diverse minner fra opp gjennom tidene, bla. fra gamle flammer. Og fotoalbum har jeg alltid laget mye av, og det er uaktuelt å kaste album bare fordi det dukker opp bilder av en eks der. Det er en del av livet mitt som ikke skal "slettes" bare fordi en finner en ny en. Et tilbakelagt stadie, men minnene må en få lov til å ha likevel. En har selvsagt ikke bilder av exer hengende på veggen o.l, men å ha det i album eller å ha bilder/minner i bokser seg jeg ingen problemer med. Jeg hadde ikke akseptert det om kjæresten min ba meg kaste dette.

Skrevet
Hvis man har hatt ferieturer sammen eller andre uforglemmelige minner, skal man da bare brenne det?

Jeg er enig i at typiske kjærestebilder, nakenbilder etc. ikke har noe i et nytt forhold å gjøre. Men aldri om jeg utsletter bilder av flere venner der eks'en er på fra turer vi har vært på eller fester vi har hatt. Det blir som å viske ut mange år av mitt liv. Helt uaktuelt. Akkurat like uaktuelt som jeg ville synes at det var hvis han skulle gjøre det.

underskriver denne jeg;)

og en ting til..ei venninne av meg kom en dag og fortalte at hun hadde fått seg ny x-box, og det var ikke spillet x-box, men en boks med alt om sin tidligere kjæreste- nå var hun jammen meg single;)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Fortiden er en del av meg, så jeg har ikke slettet bilder eller andre minner. Ser ikke noen grunn til at jeg skal det. Mannen har også bilder fra fortiden.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville klart det. Man har jo mange gode minner, som man selvfølgelig kan samle på inni seg, men som også bør være lov å samle på selv om man går inn i et nytt forhold. Eksen har jo vært en del av livet og det er vanskelig å bare kvitte seg med all bagasje bare ved at man finner seg en ny. Jeg ville samlet på de som var viktig for at jeg skulle huske den tiden også - ikke akkurat kjærlighetsbrev og nakebilder, men bilder fra fester/ferier og spesielle gaver som betydde noe, tross bruddet og nytt forhold.

Gjest Prinsesse Grace
Skrevet

Ja, det synes jeg du bør! (Kvitte deg med bilder av eks'ene).

Gjest Gjest
Skrevet

Forlanger ikke sletting hverken i hjerte, hjerne eller matrielt, men jeg forventer at jeg ikke blir konfrontert med det daglig. Så fotoalbumet hans med bilder av eksen ligger i hans skap, og jeg holder meg borte fra det.

Men hadde han slettet henne helt og fullt hadde jeg lurt på om det var et betydelig verre brudd enn det jeg har inntrykk av at det var.

Gjest Kristin_
Skrevet

Ved stygge brudd hadde jeg kanskje kastet alt, brent, whatever. Både jeg og kjæresten har da vært i forhold tidligere, og det virker jo litt suspekt å bare slette alle spor, alle bilder av dem sammen etc. Men ja, nakenbilder er det kanskje greit å kvitte seg med. Hadde nok heller ikke synes det var så kult at det var bilder av ekser hengende fremme, men så lenge de holder seg i album eller på PC bryr jeg meg ikke. Jeg tror ikke at kjæresten min bestemmer seg for å dumpe meg fordi han plutselig så et bilde av eksen sin :D

Skrevet

Nei, det synes jeg så absolutt ikke at man skal. Jeg hadde ihvertfall ikke gjort det. Jeg liker å ha minner, om hva som har skjedd i livet mitt. Ekser, er en del av det, og det er minner jeg tar med meg videre. Jeg sletter ikke alt, bare fordi jeg får en ny kjæreste.

Han må akseptere at jeg har en fortid, og det må jeg angående han også :-)

Hadde jeg hatt veldige kjærestebilder, hadde jeg nok kastet de, men resten fikk bli.

Skrevet

Skriver under på det Sølvpilen sa. Eksene mine er en del av fortiden min, noe av det som har gjort meg til den jeg er. Blir bare dumt å skulle "viske ut" alt ved å brenne bilder o.l.

Jeg har til og med et bilde av den siste eksen fremme, nemlig bryllupsbildet hans... :ler: Det står et sted inniblant alle de andre takkekortene som har hopet seg opp på en kommode. Har aldri hørt et knyst om at mannen min føler seg truet av det på noen måte.

Skrevet
Ny dame. Kjærligheten blomstrer som aldri før, men så har jeg enkelte ting som bilder fra fortiden som dukker opp av og til. Ingen av disse damene betyr noe for meg lenger, men bør man brenne all fortid og alle minnene når man får ny flamme?

Fortiden forsvinner jo ikke uansett om man kaster alt av bilder eller minner... Hvis din nye flamme er sjalu på din fortid, hadde jeg vært bekymret for deres framtid sammen.

Skrevet
Fortiden er en del av meg, så jeg har ikke slettet bilder eller andre minner. Ser ikke noen grunn til at jeg skal det. Mannen har også bilder fra fortiden.

Sier meg enig..

Skrevet

Har satt inn bilder i album, og de med ekser i ligger godt gjemt inne i boden. Synes det er synd å kaste det, men føler ikke for å ha albumene i stua heller... ;)

Skrevet (endret)

Er det ikke tidligere erfaringer - livet - opplevelser osv som har gjort deg til den personen du er i dag da, den personen som en ny kjæreste har blitt glad i?

Hvis en ny partner ikke godtar at man har hatt en fortid - hva da?

Så klart man ikke har bilder av x-en stående framme................ men det skjønner vel alle :)

Endret av Usikker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...