lærer Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Skal alle ha et festprogram? Vi har bedt om at det ikke skal lages sanger, så trenger jeg da egentlig et slikt program? Har vurdert om jeg skal lage et kombinert menykort med bordplassering. Er det noe jeg bør gjøre? Og hva med disse gaveeskene dere skriver om? Er det noe gjestene forventer?
Gjest Bellatrix Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Så lenge dere slev har kontroll på hva som skal skje i løpet av kevelden trenger dere ikkeå dele ut noe festprogram. Jeg har aldri vært i bryllup og fått gaver, det er ikke noe jeg forventer.
*Emma* Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Absolutt ikke nødvendig. Om du har lyst og liker å dille og fikse med sånne ting så gjør du det - hvis ikke dropper du det. Vi hadde ingen av delene. Jeg vurderte gave-esker fordi jeg liker å småpusle med sånt, men fant ut at det ikke ble tid og siden det da ble stress og ikke moro droppet jeg det
Branna Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Vi skal ikke ha hverken festprogram eller gaveesker. Festprogram blir unødvendig, da menyen består av koldtbord, etterfulgt av kaffe, kaker og dans (det står i invitasjonen). I våre familier er det dessuten ingen som forventer å få gave når de er i bryllup, det er jo brudeparet som skal ha gaver, og gjestene får jo masse mat og kaker.
Frk.L Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Vi skal ikke ha noe av det vi heller. Festprogram?? Skal det skje så mye i bryllupene deres av gjestene trenger et program?
kathrine79 Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Vi skal ikke ha hverken festprogram eller gaveesker. Festprogram blir unødvendig, da menyen består av koldtbord, etterfulgt av kaffe, kaker og dans (det står i invitasjonen). I våre familier er det dessuten ingen som forventer å få gave når de er i bryllup, det er jo brudeparet som skal ha gaver, og gjestene får jo masse mat og kaker. Vi skal ikke ha festprogram, det hadde bare blitt for bordplan og det er det ikke verdt. Menyen blir presentert av toastmasteren, syns det holder lenge. Vi valgte gaveesker som vi skal bruke som bordkort fordi vi syns det var litt morsommere enn vanlige bordkort, og dekorativt på bordet:)
Helen Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har aldri vært i bryllup der det har vært festprogram, meny eller gaver til gjestene. Det eneste som man pleier å ha er sanghefte.
mavir07 Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Hei For mange er det nok unødvendig med både festprogram og gaver til gjestene. Se selv an hva du synes er nødvendig eller ikke. Dumt å lage fordi noen forlanger noe. :blaaveis: Vi skal ha et festprogram hvor vi skal ha program, det skjer endel i løpet av kvelden. ( noen som skal danse for oss / søstra mi skal spille klarinett, jeg skal synge til brudgommen) Hvem er hvem - litt opplysning om gjestene. Vi skal også ha et dikt jeg har skrevet til brudgommen. Pluss diverse gullkorn/morsomheter vi har fått inn fra gjester. Vi skal ikke ha gaveesker men da jeg er glad i å lage ting så har jeg laget/driver å lager gelelys (selvlysende) i lyskrukker med brudepar i bunnen. Disse skal pakkes i cellofan og settes på et " takk for at du/dere kom å feiret vår spesielle dag"
panda Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Det med gaver til gjestene er vel en skikk som har blitt tatt hit til landet etter at man har sett på amerikanske filmer. I USA er det helt vanlig. Synes selv det er unødvendig, men som noen andre skriver her, enkelte synes det er koselig og pusle med sånt.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 Jeg har aldri vært i bryllup der det har vært festprogram, meny eller gaver til gjestene. Det eneste som man pleier å ha er sanghefte. Sanghefte eller festprogram - kall det hva du vil... Vi har 2 sanger og har laget et hefte hvor det også er meny, bordkart, gjesteomtaler og noen "ord fra barnemunn" om ekteskapet sammen med barnebilder av oss. Gaver til gjestene blir litt for amerikansk for min del...
Malama Skrevet 30. mai 2007 #11 Skrevet 30. mai 2007 Vi skal nok ha et sanghefte. Det bir ikke mye sanger, men noen få blir det. Der legger vi også inn bordplan, og muligens meny, vi får se. Noe program ellers har vi ikke (dvs, jo, det har vi, men det får ikke gjestene utlevert, jeg har en plan, kjøkkenet får den, og toastmaster, men det er sånn som når vi vil ha velkomstdrinker servert, når maten skal serveres, hvordan vi vil legge inn "røykepauser" i middagen (mot min vilje, men det er vel noen som går likevel, så vi kan likegodt organisere det? litt usikker)) og når vi vil ha kakebordet servert senere på kvelden, etc) og gaver til gjestene skal vi ikke ha nei.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #12 Skrevet 30. mai 2007 Skal alle ha et festprogram? Vi har bedt om at det ikke skal lages sanger, så trenger jeg da egentlig et slikt program? Har vurdert om jeg skal lage et kombinert menykort med bordplassering. Er det noe jeg bør gjøre? Og hva med disse gaveeskene dere skriver om? Er det noe gjestene forventer? Vi synes festprogram, meny og gave til gjestene er noe stort tull og enda en utgift, så vi hopper galant over det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå