Maja_83 Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Vil bare tipse alle bruder om å styre unna denne butikken da det ikke er verdt å bruke tiden og pengene sine her. Min forlover hadde i flere dager i forveien av vårt besøk booket time for å sørge for at vi fikk god hjelp og råd til å finne frem og prøve kjoler når vi kom. Forloveren min hadde i tillegg forhørt seg om de hadde en viss type Demetrios kjole inne i butikken fordi jeg gjerne ville prøve den, og svaret var ja det hadde de og de skulle notere seg kjolens nr også slik at alt var klart til oss. Når vi kommer i butikken så er det elendig service fra første stund. Hun var ikke klar over at vi hadde time og var opptatt med andre kunder, så vi ble bedt om å gå rundt å titte selv, noe som jo var greit bortsett fra at man ikke aner hva som befinner seg hvor når man ikke har vært i en brudekjolebutikk før. Etter en god stund og venting var vi jo ganske klare for å få prøvd noen kjoler, men da vi fortsatt ikke hadde fått noe hjelp av ekspeditøren spurte vi om vi kunne starte uten henne, og det fikk vi. Men kjolen forloveren min hadde fått de til å notere slik at jeg kunne prøve, nei den hadde hun iallefall ikke fått noe informasjon om, det måtte være en av de andre ansatte det. Og da vi forklarte hvordan den så ut, at den var A-formet og stroppeløs med masse glitter, så kom hun med kjoler som var så langt fra den beskrivelsen, at vi spurte om hun ikke kunne gå inn på hjemmesiden til butikken hvor den lå med nr, men det kunne hun ikke. Så da fikk jeg ikke prøvd den jeg kom for å prøve. Så når jeg stod i en av kjolene så kom ekspeditøren fra intet og skulle plutselig selge. Ikke hadde hun hjulpet å finne frem eller ta på kjolene, men plutselig viste hun interesse. Hun gjorde jo selvfølgelig bare jobben sin så jeg sa som det var at jeg ikke ville kjøpe riktig ennå før jeg hadde prøvd litt forskjellig for å finne kjolen med stor K. Hun ga seg ikke men jeg smilte det bare bort. Og vips var hun vekk, ikke annen hjelp å få enn at hun ville selge... Etter prøvingen ble jeg og forloveren min skikkelig skuffet, vi hadde sett for oss skikkelig god service og hjelp av fagkyndig, istedet fikk vi sure miner og kremmerånd i fleisen. Så nå etter noen dager har jeg falt litt ekstra for den ene kjolen og vi stakk innom butikken igjen i dag for å få en ny titt og notere oss str på den jeg har prøvd samt å få fargekode slik at jeg får riktig om de ikke har i butikk når jeg bestiller. Og idag fikk jeg ennå mer sjokk over hvor elendig kundeservice de har! Jeg følte de var ufine og frekke. De var så spydige at eneste vi følte for var å komme oss ut av butikken og aldri sette våre ben der igjen. Jeg synes det er naturlig å ville se kjolen man vurderer å kjøpe og betale 15.000kroner for en gang til før man bestemmer seg, men hun gretne dama skjelte oss nesten ut da jeg tittet på merkelappen for å finne ut hvilken str den var i, fordi hun mente at vi skulle handle på internett. Jeg synes hun godt kan forsøke å holde en litt mer profesjonell tone ovenfor kunder enn som så, og jeg sa til henne at jeg tittet på lappen nettopp fordi vi hadde lært av forrige besøk da kjolen jeg hadde kommet spesifikt for å prøve ikke befant seg i butikken og den ansatte ikke kunne hjelpe meg å finne hvilken modell det var heller, så derfor vil vi denne gangen ha kontroll så jeg slipper å risikerer at kjolen ikke er å oppdrive. Og da ble hun ennå mer frekk og mente at det kunne ikke stemme, så da takket jeg for prøving og forsvant ut mildt sagt sjokket over stedet. Jeg mener, her kommer jeg som skal stå brud og har planer om å bruke en formue (15-18.000kr) på brudeutstyr i butikken deres og da burde man forvente at de iallefall vet å behandle/snakke til kunder iallefall. Huff, glad jeg har blitt møtt med bedre tone og hjelp på andre butikker (f.eks Agape), for å legge igjen en krone hos Brudekjolen frister iallefall ikke etter slik behandling.
Wildy Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Hørtes ikke bra ut!Det er ikek slik det skal være når man leter etter kjole!
Kykkelikokos Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Huffda. Da jeg var der møtte jeg et blidt og hyggelig personell. Eneste jeg opplevde som et problem var at de tydeligvis ikke kommuniserer seg i mellom. De kunne ikke bestille sko til meg uten at jeg betalte depositum (sa hun ene), så jeg måtte komme innom for å prøve dem.. men da hadde de visst ikke størrelsen min inne likevel. Fikk bestilt dem da.. uten depositum. Innehaveren var i hvert fall veldig hyggelig. Hos Agape hadde de ikke skredder, de virket som de bare hadde ansatt helt vanlige jenter uten spesiell kunnskap, og de hadde ikke spesielt med tid til meg selv om jeg hadde bestilt time andre gangen. Skuffet over den butikken, da jeg opplevde en helt annen service hos forhandleren i Bergen.
Gjest Gjest_water1_* Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har heller ingen god erfaring med Brudekjolen. Har vært der i flere omganger, både som forlover og nå til slutt brud. Jeg endte tilslutt opp på Kristins, og har vært godt fornøyd med servicen der.
Branna Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Jeg kjøpte sløret mitt og mannens antrekk på Brudekjolen, og da vi var der fikk vi veldig god service. Virker som om det kommer helt an på hvilken ekspeditør du får. Synes synd på deg da, som ikke opplevde noen god service. Det skal jo ikke være sånn når man er en forventningsfull brud.
Kykkelikokos Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Ja, får man hjelp av innehaveren som er en voksen dame, så får man kjempegod service. De andre vet desverre litt for lite.
snøblomst Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 jeg var på brudekjolen når jeg skulle kjøpe min brudekjole, jeg hadde ikke bestillt time, men fikk hjelp alikevell. Men når vi skulle inn for å finne antrekk til min tilkommende fikk vi beskjed om at vi fikk bare bestille time til uka for hun hadde ikke tid til oss nå.. vi hadde bare tenkt til å titte litt for oss selv, og ble lettere sjokert over å ikke få lov til å gå inn i avdelingen en gang! Vi bestillte ikke time til uken for å si det sånn...
Brura2007 Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har også opplevd ELENDIG service på Brudekjolen! Det var første brudebutikk jeg var i, og hadde sett for meg å bli behandlet som en prinsesse. Det jeg opplevde var heller motsatt : sure folk som ikke hilste på meg da jeg kom inn døra, møkkete lokale, møkkete kjoler, få størrelser og ingen som ville hjelpe meg... Jeg dro rett til Kristins brudesalong i Lillestrøm - og fikk akkurat den servicen jeg ville ha! Vær så snill, ikke gå til Brudekjolen i Oslo - de fortjener det ikke!
Gjest 3llie Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Har også opplevd elendig service i denne butikken. Anbefales ikke.
Juni07 Skrevet 29. mai 2007 #10 Skrevet 29. mai 2007 Må si meg enig TS her. Utrolig dårlig service. Da jeg spurte om kjolen jeg hadde sett på nettsiden sa ekspeditøren: "den koster 25.000 kroner, og det har vel ikke du råd til uansett" Moren min ble for å si det mildt ekstremt sinna... det var ikke snakk om at jeg skulle kjøpe kjolen min der etter den hendelsen!
Gummi Tarzan Skrevet 29. mai 2007 #11 Skrevet 29. mai 2007 Jeg tilhører tydeligvis mindretallet her for jeg har vært VELDIG fornøyd med servicen jeg har fått på Brudekjolen i Oslo Første gang jeg var innom hadde jeg ikke en gang bestilt time, men ekspeditøren tok seg likevel god tid og hjalp meg med å finne fram ulike alternativer. Andre gangen hadde jeg bestilt time og jeg fikk også da god hjelp, og det var da av en annen ekspeditør. Det var da jeg fant drømmekjolen :-) Etter det har jeg vært innom ihvertfall 6-7 ganger, enten for å vise fram kjolen jeg hadde valgt til venninner eller forå ordne antrekk til mannen. Mannen kjøpte vest og cravat og ekspeditøren sydde selv inn vesten uten å ta en eneste krone for det! Jeg har faktisk vært så fornøyd at jeg har vurdert å sende et takkekort etter bryllupet :-)
Maja_83 Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. mai 2007 Godt å høre at det er flere av oss som har reagert! Man skal jo faktisk forvente å få et lite smil i det minste når man skal bruke såpass mye penger på noe man bare skal bruke en eneste dag av hele sitt liv! Som Brura2007 skrev, så var også dette mitt første besøk i en brudesalong, og ja, man har litt høye forventninger til servicen, men Brudekjolen klarte raskt å jenke mine for å si det mildt Må også legge til at jeg fikk hjelp av 2 forskjellige damer de to gangene jeg var der, så de kan ikke akkurat skylde på en dårlig dag heller... Mulig de bare er lei av jobben sin. Huff, godt det finnes bedre salonger!
Gjest Gjest_090607_* Skrevet 30. mai 2007 #13 Skrevet 30. mai 2007 De har vært ganske rare overfor meg også. De hadde ikke sløret da skulle ha da jeg prøvde kjolen og måtte bestille dette. Det tok en evighet uten at jeg hørte noe, så jeg ringte dem en del ganger og snakka da med forskjellige hver gang... Til slutt fikk jeg endelig beskjed om at det hadde kommet. Følte meg da skikkelig teit da jeg henta det, fordi de hadde vært så mugne over tlf. Og jeg spurte "ja, dere er sikre på at dette er riktig lengde", JADA! Men neida, jeg hadde fått feil slør oppdaga jeg da jeg kom hjem, det hadde helt feil lengde. Så da var det samme runden en gang til... Samboeren skal leie kjole og hvitt der. Siden vi skal reise til hjembyen min for å gifte oss og drar torsdag før, så lurte han på om han kunne hente klærne onsdag i stedet for torsdag som avtalt. Da var det 100 kroner ekstra! Altså, jeg driter i 100 kroner, men hvorfor i alle dager?...
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #14 Skrevet 30. mai 2007 Har hatt samme dårlige erfaringer med "Brudekjolen". Jeg kan på det varmeste anbefale "Romeo og Julie" brudesalong i Asker. Fantastisk service, kjempe flinke syersker og et bra utvalg. I tilegg har de mange lekre selskapskjoler for forlovere, mor etc. Ta dere en tur dit jenter! Hvsi dere bor i oslo tar det bare 20 min med tog. Absolutt verdt reisen
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #15 Skrevet 30. mai 2007 Unik brudestudio i Oslo anbefales på det varmeste! Kjempebra service, profesjonelle eksepeditører og god service. De tar godt imot deg, selv om de er travle, gjør sitt beste for å dekke alle kundenes behov. Første gang jeg prøvde brudekjole var jeg der. Jeg kom inn i lokalet, damen s på meg og tok frem drømmekjolen med en gang. Den satt som et skudd! Hun forklarte hva slags type kjole som kler min figur og var veldig dyktig. Brudekjolen er ikke bra, godt utvalg men elendig service. Da jeg var der kjøpte en brud en kjole hun rett og slett ikke så ut i, venninnen prøvde å få eksepditrisen til å hjelpe med å finne andre, men hun var mest opptatt av å selge selvsagt. Jeg hadde bestillt time, men følte meg som på samlebånd, " nå er timen din snart ute". Klart man skal ha tid til neste kunde, men hva med istedet å si: Det kan være lurt å prøve flere ganger, fordøye inntrykkene du har fått idag og bestille en ny time."
Gjest Gjest_Bridget_* Skrevet 31. mai 2007 #16 Skrevet 31. mai 2007 Virkelig fælt å lese om alle disse reaksjonene fra samme butikk. At det går an å være så uproffesjonelle??!!! Når jeg skulle gifte meg hadde jeg heller aldri vært i en brudebutikk før, men hadde ganske klare meninger om hva jeg ønsket meg! Når jeg og min blivende mann tok turen til brudebutikken i Ski, ble han først nesten kastet ut: Nei jeg måtte jo IKKE ha med meg min blivende man... (Herregud, kunne vi få bestemme det selv eller?) Så FORTALTE hun (ekspeditøren) meg hva slags kjole jeg skulle ha.... Når jeg svarte tilbake at f.eks jeg ikke ville ha slep på kjolen, fikk jeg tilbake - såklart skulle jeg ha det - det var ikke optional engang.... Osv. Jeg ble rimelig fort ferdig der kan man si. Så når jeg tok turen nerover mot Göteborg, fant jeg den perfekte brudebutikken i Svahns bröllop & festkläder i Kungsbacka. Kjempegod service, og jeg fant alt jeg trengte på en gang. Hun fortalte også at de hadde mange kunder fra Norge, da de var såpass mye billigere på utstyret, og i tillegg kan man jo regne kursen av på dette. Men jeg hadde gjerne betalt det dobbelte jeg for den gode servicen man fikk der. Hadde ikke engang bestilt time, men fikk full service fra jeg kom inn. Kan jo være et alternativ for dere som skal på "ferietur" eller noe sørover til vårt naboland.
Gjest K Skrevet 7. juni 2007 #17 Skrevet 7. juni 2007 Brudekjolen i oslo er helt elendig. For en gjeng!!! helt ekstremt dårlig service. Da jeg kjøpte kjolen min i fjor fikk jeg søm og rens inkludert. Satte opp sømtime 1.juni i år, og nå kommer de å sier at jeg må betale søm og rens selv fordi skredderen dems har begynt for seg selv i etasjen over!!!!! Det er da f... ikke mitt problem??? I tillegg får jeg ikke kjolen min før 4 dager før bryllupet. Og rens? nei det skulle jeg ha gjort før jul for å få det gratis. Hvem har sagt det til meg??? Og han skredderen er sur som en potte , og setter av 10 minutter til hver brud. var nesten på gråten når jeg gikk derfra for å si det mildt!
~Minni~ Skrevet 7. juni 2007 #18 Skrevet 7. juni 2007 Har hatt samme dårlige erfaringer med "Brudekjolen". Jeg kan på det varmeste anbefale "Romeo og Julie" brudesalong i Asker. Fantastisk service, kjempe flinke syersker og et bra utvalg. I tilegg har de mange lekre selskapskjoler for forlovere, mor etc. Ta dere en tur dit jenter! Hvsi dere bor i oslo tar det bare 20 min med tog. Absolutt verdt reisen Jeg kan skrive under på at "Romeo og Julie" i Asker sentrum har veldig god service. Jeg kom på en lørdag uten å ha bestilt time, men de var veldig behjelpelige
enerland Skrevet 12. juni 2007 #19 Skrevet 12. juni 2007 Jeg er enige om at servicen ikke er den aller beste på Brudekjolen. Jeg var på mange forskjellige brudesalonger, drømmekjolen fant jeg på Kristins, der de har helt fantastisk service og veldig flinke ekspeditører! Jeg og en venninne var der samtidig og de ga ikke noen av oss en eneste kjole som ikke satt som den skulle, de kan virkelig bedømme passform og størrelser! Men når det kommer til pris så er Kristins veldig, veldig dyre! Så etter å ha prøvd kjolen i riktig størrelse der så kjøpte jeg den på Brudekjolen. Kristins skulle ha 11 000 for kjolen som hang i butikk, på Brudekjolen fikk jeg den helt ny fra fabrikk for 7380! Selv om de virker litt ukonsentrerte og det virker som kommunikasjonen blant de ansatte på Brudekjolen så fikk jeg i alle fall kjolen tidlig i mai (de hadde lovt levering i slutten av mai). Så alt i alt er jeg fornøyd med dem, men glad for at jeg valgte å få veiledning et annet sted.... Synd for Kristins at de er såpass mye dyrere, burde vel vært lojale til dem som ga meg så god service.. men jeg er dessverre ikke så lojal at jeg betaler over 3500 for service...
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #20 Skrevet 12. juni 2007 Jeg har opplevd motsatt på prisen... Alle kjolene jeg prøvde på Brudekjolen kostet minimum 14 000 og det tok da 6 måneder å få den, mens på Kristins så fant jeg drømmekjolen til mange tusen under og ingen av de jeg prøvde der var i nærheten av den prisen som de hadde på Brudekjolen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå