Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på sykepleie ved HiO til høsten. Gleder meg veldig, og har tenkt å starte med lesingen allerede i sommer. Tenker spesielt på anatomi.

Er det noen som vet om disse listene finnes på nettet? (Jeg regner med at de ikke er kommet til bokhandelene enda?) Om jeg mot formodning finner en liste hos en bokhandel, er det stor forskjell på hvilke bøker de bruker på de ulike høyskolene(jeg bor ikke i Oslo nå) - eller er det ikke så nøye hvilke jeg kjøper inn?

Og: Er det mange studenter som selger mange av sine gamle bøker på salg i august?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg går på sykepleien, Hio. Der brukes Wyller: "Det syke og det friske mennesket", den inneholder både anatomi og sykdomslære. Det er 5 (eller 6??) bind, og de er dyre (men bra).

Hvis du går inn på denne siden:

http://hio.no/enheter/avdeling_for_sykeple...dervisningsplan

og klikker på undervisningsplan, er det litteraturliste bakerst.

Skrevet (endret)

Takk for svar!

:)

Så det er denne boken jeg kan kjøpe til anatomi, fysiologi og biokjemi da?

Endret av Alou
Gjest Gjest
Skrevet

Tror det er Wyller; "Det syke og det friske mennesket", men det er seks bind da. Bøkene er lagt opp slik at på den ene siden er det anatomi (det friske mennesket), på den andre siden sykdomslære (det syke mennesket). Vi skal neste år, i 3.klasse, ha sykdomslæreeksamen, og da brukes også disse bøkene. Hvis du ser nederst på undervisningsplanen for 1.året, står det at

pensum til dageksamen i anatomi, fysiologi og biokjemi: alle de seks bindene til Wyller, så står det hvilke kapitler som skal leses. Men det kan kanskje være lurt å ta en telefon opp til Hio og høre om de skal bruke disse bøkene neste år også?

Her er link til hvordan bøkene er:

http://www.akribe.no/info.cfm?path=2&id=13

Skrevet (endret)
Jeg skal begynne på sykepleie ved HiO til høsten. Gleder meg veldig, og har tenkt å starte med lesingen allerede i sommer. Tenker spesielt på anatomi.

Er det noen som vet om disse listene finnes på nettet? (Jeg regner med at de ikke er kommet til bokhandelene enda?) Om jeg mot formodning finner en liste hos en bokhandel, er det stor forskjell på hvilke bøker de bruker på de ulike høyskolene(jeg bor ikke i Oslo nå) - eller er det ikke så nøye hvilke jeg kjøper inn?

Og: Er det mange studenter som selger mange av sine gamle bøker på salg i august?

Jeg bor ikke i Oslo, og har ikke gått på sykepleien...

Her jeg bor pleier 2. og 3. årsstudentene å ta med seg bøkene de vil selge på universitetet de første skoledagene. Jeg angra meg ihjel da jeg kjøpte alle bøkene nye første året, og måtte selge dem til halv pris året etter... Ha med en del cash første skoledag og gjør et varp istedet! :)Det er viktig å være tidlig ute!

Endret av CeeCee
Skrevet (endret)

Ja, sant at du kan få kjøpt bøkene cash første skoledag! Jeg kjøpte mine seks-binds bøker til full pris..ble rundt 3500kr tror jeg! brutalt for en student...

Gikk på HiBu :)

Innlegget er endret. Det er ikke lov med kjøp -og salgsannonser i henhold til Kvinneguidens regler.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...