Gjest M Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Hei, Jeg skal gifte meg i slutten av Juni og vurderer om jeg skal ta sparytan eller solarium... Hadde håpet jeg ble brun til denne tiden uten kunstig sol el. men ser dårlig ut så langt! Usikker på om spray tan vil farge av på kjolen og syns det er litt kjipt å ta det rett før jeg skal til varmere strøk i 2 uker.... Hvordan blir det å bli brun av solen når man først har tatt spary tan?? Og solarium synes jeg ikke er så effektivt.... Hm! Ikke lett dette her NOEN RÅD?????
-Alvildebrud- Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Joda, solarium er veldig effektivt, om du vanligvis blir brun i solen der ute Det er bare det at man bør ha litt tålmodighet fordi man ikke skal (bør) ligge i mer enn ti min de første gangene. Forøvrig "dekker" ikke brun uten sol til huden for solen... :-D Det er bare å blande "real" og "fake". Selv mener jeg at du fint kan gå for solarium to-tre ganger i uken frem til du gifter deg. Da skal du se at det er effektivt! Men også spørs det da - om du har veldig ømfintlig hud. Kanskje to ganger holder for deg? Det er jo tross alt kort tid til du gifter deg, så om du skal ha sjans til å bli brun er det på høy tid å starte prossesen nå. Brun uten sol hadde jeg ikke satset på til mitt eget bryllup. Det smitter, ser ikke naturlig ut og er en "risikofaktor".. Mener jeg da. Fungerer sikkert fint på mange! Selv har jeg så smått allerede begynt prosjektet, og jeg gifter meg i august. Tar sol ca 1 gang pr 10. dag for å bare opprettholde enn viss farge. da det nærmer seg kommer jeg til å øke bittelitt, om jeg nå ikke har fått vært ute nok i den riktige solen.... Lykke til! Og husk solariumene nå til dags er svært bra i forhold til hva de var på 80 og 90-tallet. De har akkurat samme stråling som solen. Hverken mer eller mindre av det ene eller andre.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Takk for svar! Jeg blir vanligvis ganske lett brun så får begynne med sol nå!!!! Lenge siden jeg har tatt sol så de er helt sikkert bedre enn de var før.
naley Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Ta sol 10 min, 15 min så 20 min 1 uka. 2 uka 20-30 min 3 til 4 ganger. Slik holder du på til du har fått fargen du vil ha. Når du har fått fargen du vil ha holder det med 1 gang i uka. Men nå er det ikke så lenge til du gifter deg. Hadde nok tatt 3x uka fram til dagen. Lurt tips er å ta sol dagen før bryllupet på ettermiddagen, pleier bli en fin glød i kinnene dagen etter solarium
Kykkelikokos Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Jeg ville nok gått for solarium jeg også, særlig siden du skal til syden. Da får du jo et flott underlag før du reiser dit! Spraytan er skummelt med tanke på både resultat og avsmitting.
kathrine79 Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Jeg snakket med en jente som var veldig fornøyd med en type spraytan hun kjøpte hos Estetique, for hjemmebruk. Hun var stylist, så hun visste hva hun sknakket om. Hun og 3 andre jenter skulle ta spraytan i salong. De var like orange og skjoldete alle sammen. Det er stor forskjell på solarium, lurt å prøve på forskjellige studioer og se hvor det funker
Kykkelikokos Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Spraytan er bare vellykket om man bruker det riktig. Man bør først skrubbe hele kroppen, samt sørge for at man sprayer et jevnt lag. Tror noen er mer heldige enn andre.
wicci Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Jeg også startet prosessen med å bli brun til bryllupet, problemet var at mannen ikke akkurat var like engasjert... Jeg måtte rett og slett slutte å ta sol da vi hadde kommet til å se ut som om jeg hadde vært 2 uker i syden uten han før bryllupet på bildene... hehe..
Gjest 3llie Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Jeg skal ta spraytan for første gang i salong to dager før bryllupsdagen. Noen mener kanskje jeg er dum som gjør det, men jeg har sett flere gjøre det i denne salongen.. til og med lille dattern til hun som driver salongen. Og det ser helt naturlig og fint ut, ikke noe skjoller eller noe, så jeg satser på at det blir bra på meg også
trønderrock Skrevet 29. mai 2007 #10 Skrevet 29. mai 2007 Det er så mye å tenke på... glad jeg har god tid Jeg tror ikke jeg skal ta solarium... Når jeg har tatt solarium norn ganger bryter det ut munnsår på meg... herpesmunnsår er ikke kledelig, så da får jeg enten prøve spray, ellers får jeg satse på en fin sommer, eller være en bleik brud
-Alvildebrud- Skrevet 30. mai 2007 #11 Skrevet 30. mai 2007 Det er så mye å tenke på... glad jeg har god tid Jeg tror ikke jeg skal ta solarium... Når jeg har tatt solarium norn ganger bryter det ut munnsår på meg... herpesmunnsår er ikke kledelig, så da får jeg enten prøve spray, ellers får jeg satse på en fin sommer, eller være en bleik brud Man er finest sånn som man "pleier å være".. He he, ikke misforstå meg :-) Men pleier du ikke å være dritbrun trenger du heller ikke å være spesielt mye brunere til bryllupet. Litt farge gir jo bare "glød", men du MÅ liksom ikke være kjempebrun Jeg pleier å bli brun på sommeren og har ganske "gyllen hud" (æsj det hørtes ikke bra ut men den er iallefall ikke så veldig blek :-D) til vanlig, så for meg hadde det vært rart å komme uten sol på kroppen. Poenget mitt er at man ikke MÅ være brunbrud
Gjest Veronica Mars Skrevet 30. mai 2007 #12 Skrevet 30. mai 2007 Ta sol 10 min, 15 min så 20 min 1 uka. 2 uka 20-30 min 3 til 4 ganger. Slik holder du på til du har fått fargen du vil ha. Når du har fått fargen du vil ha holder det med 1 gang i uka. Men nå er det ikke så lenge til du gifter deg. Hadde nok tatt 3x uka fram til dagen. Lurt tips er å ta sol dagen før bryllupet på ettermiddagen, pleier bli en fin glød i kinnene dagen etter solarium Det går ikke an å gi så generelle råd, det kommer fullstendig an på hva slags hud man har. Jeg må f.eks ta 15 min 3-4 ganger, og 20 min 5-6 ganger før jeg kan øke til noe mer.
-Alvildebrud- Skrevet 30. mai 2007 #13 Skrevet 30. mai 2007 Det går ikke an å gi så generelle råd, det kommer fullstendig an på hva slags hud man har. Jeg må f.eks ta 15 min 3-4 ganger, og 20 min 5-6 ganger før jeg kan øke til noe mer. Jeg tar aldri mer enn 20 min, uansett hvor brun jeg er. Det er som du sier, man må kjenne etter selv og hvite hva slags hudtype man har for å ikke bli brent/rød/rosa.
Malama Skrevet 30. mai 2007 #14 Skrevet 30. mai 2007 Har gått for en mye mer forsiktig løsning jeg. Blanding av fake og ekte, men her er det rett og slet ikke noe "sterkee" enn dove summerglow som er det "fake" da. Kombinert med at vi faktsik har fått noen dager med strålende vær her i Bergen har jeg NÅ en farge (to ganger dove, pluss da altså sol) som jeg synes er helt ok. Ikke kjempebrun, men det er i hovedsak fordi jeg ikke ER den kjempebrune typen, så det ville sett unaturlig ut for meg. Kommer til å fortsette å legge meg ut i sola så mye som jeg kan, og dessuten smøre meg med dove et par ganger i uka frem til bryllupet (St.Hans) det holder nok for meg. for jeg vil ikke være BRUN brud. JEg vil bare ha litt farge, så jeg ikke ser så bleik ut. Til "syden" (Dvs, Malta) skal jeg dra ETTER bryllupet, så jeg trenger ikke se ut som om jeg allerede har vært der. Jeg skal fortsatt være MEG, selv om jeg er brud.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #15 Skrevet 30. mai 2007 De fleste ser jo freshere ut med litt farge! Man trenger ikke være kjempe brun, men jeg synes det er penere å være litt gyllen. Tror det blir fake på meg, enten solarium eller spraytan eller selvbrunings... I alle fall når jeg titter ut av vinduet nå.... Dritt vær her i Oslo i alle fall.
Brura2007 Skrevet 30. mai 2007 #16 Skrevet 30. mai 2007 Jeg skal gifte meg om tre dager. Har tatt solarium (20 min hver gang) tre ganger. Jeg har fått en gyllen farge. Skal kanskje ta solarium en gang til - også er dagen der! Solarium anbefales
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå