Gå til innhold

engelsk trening for barn på 12år og oppover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en litt ukjent hobby; postcrossing, som jeg har skrevet om under hoppyer her på KG.

Jeg har lagt merke til at det er en del barn (fra 12 år og opp) som er med på dette i andre land i europa. Særlig i Finland. Da tenkte jeg at det er en yppelig måte å få introdusert litt praktisk skriftlig engelsk.

Poenget med dette er at en sender postkort til en oppgitt adresse, og får postkort tilbake fra en annen bruker igjen. En leser på profilen til den en skal sende kort til, slik at en kan skrive noe som passer til denne brukeren. Mange barn skriver da at de ønsker kort som illustrerer barnebok fortellinger fra landet kortet er sendt fra, om den som sender kortet bor i en stor eller liten by, om de har husdyr osv.

Et barn klarer ikke dette 100% alene, men det er en fin ting å gjøre sammen! En lærer litt engelsk og geografi i samme slengen.

Se her: http://www.postcrossing.com/

Videoannonse
Annonse
Gjest Miss Cutie
Skrevet (endret)

Kjempelurt. :D

Nå snakker mine barn rent engelsk fra før (10, 7 og 3 år). Og skriver bra engelsk (de to eldste). Eldste skriver en del mail og brev til familien i England, og får trening av det. Likevel er det lurt med sånne programmer der de lærer enda mere skriftlig.

Endret av Miss Cutie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...