Gå til innhold

SMS til utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest Nefertiti
Skrevet

Hei.

Hva koster det å sende SMS til utlandet? Er det sånn at den som er i utlandet betaler det det koster over norsk pris?

Har hørt at det skal være noe sånn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg vet er at det er veldig dyrt ... :ler: Det blir dyrere for personen fra utlandet som sender til deg. Ringing og SMS er to forskjellige ting. Vet bare at jeg fikk en regning på over 2000,- i bare SMS sending fra syden. :roll:

Skrevet

Det koster ingenting ekstra for deg å sende sms til en norskregistrert telefon som befinner seg i utlandet.

Jeg heller aldri opplevd at det har kostet noe ekstra å motta sms i utlandet (har til nå prøvd i Tyskland, England, Danmark, Spania, Mauritius, Thailand). Prisen for å sende fra utlandet har variert fra 1 til 2,50 kroner (faktisk dyrest i England!). Hvis du får innkommende telefonsamtale, må du betale mellomlegget mellom Norge og der du er.

De fleste mobilleverandører har prislister for samtale og sms på nettsidene sine, både til/fra norskregistrerte telefoner og til telefoner registrert i de respektive land - det beste er å sjekke der, hvis du skal til utlandet og synes det er for dyrt, hadde jeg vurdert å bare skru på telefonen når jeg bruker den.

Gjest Liten
Skrevet

men hvis du sender til en venn i f.eks. england, som har en mobiltelefon som er registrert der borte, så koster det ikke neo mer enn vanlig for noen av dere

Skrevet

Har sendt massevis av SMS når jeg har vært på ferie rundt omkring i utlandet, og d har kostet en bagatell, ikke nevneverdig dyrere å sende SMS til utlandet.

Skrevet

Jeg har heller ikke merket at det er noe særlig dyrere å sende SMS til utlandet. Har sendt noen SMS til min familie i Nederland, og det kostet ca. en krone pr. stk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Om du sender en til meg og jeg er i utlandet, så er det jeg som betaler det over Norsk pris.

Ellers kommer det an på hvilke land du er i når du sender til Norge.

De dyreste er feks. å ringe. England er dyrt.

Et eks er at å ringe fra Thailand med mobil kostet meg 70 kr for 10 min.

Latvia kostet det 13 kr ca for min.

Det beste er å legge igjen tlf hjemme å heller kjøpe seg teleforkort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...