~white lady~ Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Veldig takknemlig for alle som kan hjelpe meg her... Pga en misforståelse fra min side har jeg ikke fått sendt inn det "skrivet" fra arb.giver som nav skal ha, sånn at jeg får utbetalt sykepenger. Jeg tenker å sende det idag, dvs det blir tatt med i postgangen fra imorgen av, og nav vil vel få det på torsdag. Så lurer jeg på, gjør nav unntak ang utbetaling av sykepenger, eller må jeg vente helt til slutten av neste måned for å få sykepenger?? Det er fryktelig lenge, og jeg er helt blakk ( jeg lurer også på om man i tillegg får penger utbetalt av arb.giver den måneden man er sykemeldt?? Det er jo sånn at arb.giver må legge ut for de første 14 dagene eller noe, er det arb.taker (meg ) som får de, eller får jeg utbetalt alt fra nav??) Jeg er helt grønn på dette området, men hvis det isåfall er tilfelle, så vil jeg få halve lønna mi i midten av måneden, og det hjelper jo) ...
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Arbeidsgiver betaler deg for arbeidsgiverperioden så disse pengene får du sannsynligvis.
kallamilla Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Ring NAV i morgen tidlig og forklar situasjonen. Masse kjekke folk som jobber i NAV
~white lady~ Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2007 Jeg ringte de i dag tidlig, men hun jeg snakket med kunne ikke gi meg noen bekreftelse på om jeg får pengene nå, eller må vente til slutten av juni. Jeg måtte bare sende brevet så fort som mulig, så fikk jeg vente og se...omtrent det svaret som jeg hadde forventet. Er ikke av den oppfatning at det er mange kjekke folk som jobber i det offentlige, som Kallamilla over her skrev
liv Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Jeg fikk beskjed om at det som var for mai vil en få utbetalt med en gang, det som er for juni må en vente på... Så de deler opp utbetalingen
~white lady~ Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2007 Jeg fikk beskjed om at det som var for mai vil en få utbetalt med en gang, det som er for juni må en vente på... Så de deler opp utbetalingen Ja, det er klart. Men siden nav bare har to utbetalingsdatoer (f.eks den 3 og den 29) i hver måned, så er det meget mulig jeg må vente på de pengene som er for mai helt til den 29 juni...selv om jeg håper å få de inn nå på fredag, som er den 1 juni. Eventuelt mandag... Håper jeg ikke misforstod deg nå da....
liv Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 De kjørte utbetaling med en gang de fikk alle papirene fra meg, fordi det skulle egentlig vært utbetalt tidligere...
lillesky Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 De har muligheter til å gi forskudd. Ring og si at du ikke har penger og at du er lei deg for at du har gjort en feil.
~white lady~ Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. juni 2007 Vel, da ordner det seg vel da Får se om det kommer noe i neste uke, eller så får jeg ringe. Takk for svarene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå