Gå til innhold

En svømmers frustrasjoner

Fremhevede innlegg

Gjest Liten
Skrevet

Tror jeg snart gir opp hele svømmingen jeg: Èn ting er alle disse kjerringene som såvidt flyter avvgårde mens de jabber i vei og opptar en hel bane, men hva pokkern er det som får folk til å stille seg rett opp og ned i kortenden, skulder ved skulder og se tomt foran deg, slik at det ikke engang er mulig å komme inntil kanten for å få gjort vendinger??

aaargh.... :evil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hææ? Svømming har aldri vært min ting, har en venninne som har svømt i 10-11 år, og de ser ut som noen fisker i vannet ... Går dem ikke lei?! :o

Gjest Liten
Skrevet

Jeg liker å svømme, men blir frustrert når flesteparten i bassenget strengt tatt er på badetur. Mange synes at det virker kjedelig å svømme lengde etter lengde etter lengde, men jeg synes det er deilig - kroppen jobber og pulsen går, samtidig som tankene er på tur på egenhånd. Har løst mange verdensproblemer i svømmehallen jeg :wink: , men det forutsetter at jeg slipper å svømme slalom og kræsje med fru Gundersen hver tiende meter...

Skrevet

Liten.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener! Kan du ikke be badevaktene settte opp slike bøyler slik at banene blir separerte? Da kan de som svømmer fort være på ene siden og søndagssvømmerene på den andre :)

Gjest Starya
Skrevet

Hmm, jeg var i svømmehallen med guttungen sist fredag. Og vi svømmer i hvertfall ikke fram og tilbake.. :lol: (det var nok endel som trakk på smilebåndet der vi herja og lekte oss..). Men, da så jeg de hadde satt opp sånn avsperring slik at det ble en egen liten bane for frem-og-tilbake-svømmerne. men vi holdt jo på å bli meia ned av et par karer som var på "feil side"..

Personlig kan jeg godt svømme noen lengder, og da setter jo også jeg pris på å være forskånet fra den ene og andre hindringen. Men så svømmer jo jeg så sakte, at jeg vel ville blitt forhatt i treningsbanen... :roll:

Gjest Liten
Skrevet

Problemet er vel først og fremst at det er for mye folk i bassenget til at det er mulig å få svømt ordentlig. Jeg er helt for at også fru Gundersen skal få luftet den rosa badehetten sin med de fine blomstene på, men når halve bassenget er avsperret for svømming og lek (som det også skal være plass til), og banen for hurtigsvømming er okkupert av folk som trener aktivt og svømmer fortere enn en middels hurtigbåt, så blir det trangt med både fru Gundersen og meg på de resterende våte kvadratmetrene.

Ønskedrømmen er vel at de kunne ha reservert et par timer et par kvelder i uken til kun svømming i hele bassenget, uten rutsjebaner og stupebrett. Men jeg innser at det er et kapasitetsproblem og neppe kommer til å skje. Måtte bare blåse ut litt... :tunge1:

Skrevet

Jeg gjorde meg ferdig med svømming den dagen jeg var en sædcellestadiet jeg. Heldigvis drukna jeg ikke da. Det hadde jeg mest sansynligvis gjort i dag :P

Gjest Liten
Skrevet

hmmmm... så med ett for meg en gjeng med sæceller i bassenget..... kanskje fru Gundersen kan få svømme alene likevel... :hoho:

Skrevet

har irritert meg veldig mye over det samme Liten - men jeg syns dette er et mye större problem i norge enn andre steder - kanskje bassengene er for små eller folk ikke har nok badekultur..

Her hvor jeg bor nå på island har de ett basseng for de som vil svömme som er delt opp i 6 baner, og så ett som er litt varmere for eldre og unger, og så flere leke- og avslapningsbasseng, slik at her er det sjeldent noe problem.

Da jeg bodde i London var bassenget delt opp i en slow, medium og fast lane og så hvis man svömte en lengde på mere enn 30 sek hörte du hjemme i den banene og så videre. Det syntes jeg var et veldig godt system.

På den måten unngår man både å ta igjen fru Hansen hver runde, men også å være i veien for de som svömmer om kapp med hurtigbåten..

Gjest Virvel
Skrevet

Å, for et kjent fenomen! Jeg har svømt en del på Tøyenbadet i det siste, vet ikke hvor dere holder på, men der er det i hvert fall en del til hopping og leking og slikt, en del til "vanlig" svømming, og én bane midt på for hurtigsvømming. Jeg pleier å svømme ganske langt, og derfor i moderat tempo, så jeg føler ikke at jeg hører helt hjemme i hurtigsvømmingsdelen. På den annen side svømmer jeg mye fortere enn de fleste av fru Gundersen-typen :ler: , så hvor i all verden skal jeg gjøre av meg... (I det siste har jeg sett det litt an, hvis de i hurtigsvømmingsbanen ikke svømmer så forferdelig fort, så svømmer jeg også der. Men hvis jeg merker at jeg hele tiden blir forbisvømt, så flytter jeg meg tilbake igjen til den andre delen.)

Gjest gjest1
Skrevet
Ønskedrømmen er vel at de kunne ha reservert et par timer et par kvelder i uken til kun svømming i hele bassenget, uten rutsjebaner og stupebrett.

Helt enig med deg.

Dessuten er det alt for mange som går i bassenget bare for å se.

Hva er det slags tull.

Er mye av det i sentralbadet her i Bergen folk(menn) som står langs veggene bare og glor.

De irriterer meg mer enn de som er på badetur.

Gjest Starya
Skrevet

Æsj, så ekkelt å skulle bli beglodd på den måten... Ikke at de ville festet blikket så mye på meg da.. :ler:

Jeg har bare vært et par ganger i svømmehallen her, men har planer om å bli flinkere, både alene og med ungen. Jeg prøver å dra på tider da det ikke er så mye folk. Det er trossalt beskjeden størrelse på det bassenget. Første gangen jeg var der var det fire stk på det meste... :o :D

Gjest Liten
Skrevet
Første gangen jeg var der var det fire stk på det meste... :o :D

jeg også vil til et folkelig sted å svømme!!! :briller:

virvel, går i tøyebadet jeg også, men har som sagt mer eller mindre gitt opp nå... har du noen anelse om hvordan det er oppe i domus athletica? har hørt at det skal være ok, men litt mer ork å komme seg opp dit. og så liker jeg 50-meters basseng.

Gjest Starya
Skrevet

He he.. Vel, den gangen hadde jeg fridag og dro såpass tidlig at de fleste vel enda var på jobb. Det spørs om det ikke er mer texas når vi skal på lørdag formiddag... :roll:

Gjest Liten
Skrevet

Normalt så vil det jo være bedre visse tider på døgnet, men på fredag så var jeg faktisk i bassenget på Tøyen kl 1430, og likevel var det håpløst. Eneste bra tidspunktet jeg har oppdaget er etter at rushet har gitt seg på morgensvømmingen, men da rekker jeg jo nesten ikke 1000 meter en gang før jeg må styrte avgårde på jobb.

Og en liten ting til: Hvorfor synes 75 år gamle pensjonister som bader seg gjennom 400 meter at kl 0700 er et naturlig tidspunkt å møte opp i bassenget med de rosa badehettene sine på???

(ååååh, så godt å få bitche litt nå! :kgblunk: )

Skrevet

Har irritert meg over det samme som deg, og har funnet ut at eneste "medisin" er å velge riktig tidspunkt å svømme på. Her i Tromsø blir ungene kasta ut av basenget (med mindre de driver distansesvømming) klokka åtte. Da er det to timer som er reservert for bare svømming, og det er deilig det. Ellers går det jo an å snakke med de ansatte på basenget og høre når det vanligvis er lite folk i basenget. Tipper at det ikke er lørdag formidag ;) Hadde selvfølgelig vært delig med bedre kapasitet i basengene, men det er dyrt å drive basenger dersom man ikke tilfeldigvis er på Island og har tilgang på ubegrensede mengder varmt vann ;)

Forresten så svømmer pensjonistene klokka sju fordi de likevel våkner klokka fem...

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg svømmer helst i varmt vann, Bassenget på Romsås senter har deilig varmt vann hver torsdag etterm. og lørdag.

På Romsås er det få hurtigsvømmere (kun jeg :wink: ), de sperrer av en bane og der er det god plass. Eneste aber er at sperringen taes bort etterhvert som badet fylles opp av familier.

Sist jeg var der var det en diiiger fyr som gjorde et sånn kjempeplask!!! :ler: det var tilløp til panikk stemning, litt sånn som i den reklamen!

Er det varmt vann på Tøyen noen dager?

Hilsen frossenfisk

Gjest Virvel
Skrevet

Liten: Ok, da skal jeg se etter en frustrert rev neste gang jeg er der... :ler: Jeg har aldri vært på Domus Athletica, så jeg kan dessverre ikke si noe om hvordan det er der. Tøyenbadet er nærmest for meg, så jeg skulle ønske det var litt mer "tilrettelagt" der... Velvel, disse damene med rosa badehetter sitter kanskje og diskuterer det samme akkurat nå, bare at de er drittlei alle disse racerene som sparker og spruter vann på dem... :oops: :P

Gjest Liten
Skrevet
Er det varmt vann på Tøyen noen dager?

Hilsen frossenfisk

Tempen er den samme hver dag i Tøyenbadet - sånn helt grei svømmetemperatur som kjennes litt kjølig ut idet du hopper uti, men som er deilig å svømme i

Velvel' date=' disse damene med rosa badehetter sitter kanskje og diskuterer det samme akkurat nå, bare at de er drittlei alle disse racerene som sparker og spruter vann på dem... [/quote']

hmmm.....

*iler over på google.... søkeord: kjerringguiden, blomsterbadehetteligaen og fru gundersens badeengler.... *

Det må da være mulig å bedrive litt etteretningvirksomhet?! :kul:

Skrevet

Elsker å svømme! Kjempebra trening og fin måte å få litt tenke-tid på. Sliter også her i Bergen med masse pensjonister og spesielt skvaldre-kvinner (kjerringer er så stygt et ord) som holder te-selskap i den grunne enden av bassenget. Svømmer som regel ganske seint på kvelden, da det er færrest unger der som bruker deg som basketstativ og i det hele tatt bedre plass. Men må innrømme at når jeg drar og svømmer med kjærsten min så pleier vi å leke oss bra mye... :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...