Joyce Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Tidligere tok jeg opp en sak om at barnefaren er sløv med å ta kontakt. Rettelse: han tar ikke kontakt i hele tatt og jeg føler jeg er ferdig med å strekke meg etter han og være hyggelig. Nå har jeg ringt JURK og spurt hva jeg gjør når det praktiske ikke fungerer og kommunikasjonen er intet-eksisterende. Jeg spurte om fastsettelse av samvær (han har ikke sett gutten på over to måneder) eller om jeg rett og slett bør ta foreldreretten? Om sistnevnte blir aktuelt, er det greit å vite om jeg har med skikkelige mennesker å gjøre. Oppfølging og proff hjelp er viktig for meg da jeg er usikker. Er det noen som har prøvd JURK? Bruker man dem gjennom hele løpet, og lever de opp til forventningene?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Dette er vel en meklingssak? Hvis det finnes en samværsavtale fra før eller du vil ha en på plass får du sikkert litt hjelp til dette fra familievernskontoret der du bor. Foreldre står ganske fritt her, men det trenger ikke nødvendigvis å bli "advokatmat". Kikk innom www.bufetat.no
Gjest allium Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Du mener at du vil ha foreldreansvaret alene? Det får du ikke. Ingen vits i å kaste bort tid på det. Derimot bør du ta kontroll når det gjelder samværet. Ta initiativ til en avtale; vil han ikke ha noen avtale, har han ingen rett til å komme og stille krav om når samværet skal være. Da bestemmer du, ut fra det du synes er best for barnet.
Joyce Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2007 Du mener at du vil ha foreldreansvaret alene? Det får du ikke. Ingen vits i å kaste bort tid på det. Derimot bør du ta kontroll når det gjelder samværet. Ta initiativ til en avtale; vil han ikke ha noen avtale, har han ingen rett til å komme og stille krav om når samværet skal være. Da bestemmer du, ut fra det du synes er best for barnet. Papirer blir ikke underskrevet, han tar ikke kontakt og han har vist seg helt uinteressert. Politiet har problemer med å få han til å skrive under nødvendige papirer i forhold til trygdekontoret osv (lang historie, ikke noe kriminelt) og det var de som ba meg ta kontakt med JURK for å høre om jeg bør ta over forelreretten. Dette er som sgt kun for at faren skal bli fritat det praktiske. Jeg fikk beskjed om at sjansene var gode og at de var enige med grunnlaget mitt, så det betviler jeg ikke noe særlig. Men spørsmålet var om de har fungert for andre her
Joyce Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2007 Dette er vel en meklingssak? Hvis det finnes en samværsavtale fra før eller du vil ha en på plass får du sikkert litt hjelp til dette fra familievernskontoret der du bor. Foreldre står ganske fritt her, men det trenger ikke nødvendigvis å bli "advokatmat". Kikk innom www.bufetat.no Det blir verken bråk eller krangling av dette. Det er ingen samværsavtale, da han ikke har skrevet under der heller...Han skal få foreldreretten tilbake senere om han viser seg mer ansvarlig og interessert og han vil få alle mulige sjanser til å forklare seg, men spørsmålet er fortsatt om det er noen her som synes systemet deres funker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå