Joyce Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Jeg og kjæresten har endelig bestilt ferien i Dublin. 10 dager på slott bør gjøre susen etter eksamen og styr. Ingen av oss er kjente her I DET HELE TATT. Jeg vil oppleve firkløvere, irsk folkemusikk, vidstrakte enger og marmorlagte veier med gatemusikanter. Hvor drar vi da? Finnes dette langt unna Dublin ( det er der vi skal bo)? Jeg tar i mot alle tips.
*Annie* Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Vi brukte to uker på å kjøre rundt hele øya, så avstandene er ikke spesielt store i Irland. Ble overrasket over hvor mange fantastiske små landsbyer det finnes. Husene ligger vegg i vegg og ialle regnbuens farger. Generelt syntes jeg det var mye koseliger å reise rundt i Irland enn å bare være i Dublin. Jeg husker ingen spesielle steder akkurat rundt Dublin, men med leiebil kan dere sikkert snuble over mange flotte steder! (Tips: liten bil, da mange av landsbyveiene er skikkelig smale og kronglete...) Det beste stedet vi besøkte var "Cliffs of Moher" som ligger på vestkysten av øya. Her er stupbratte klipper og fantastisk natur.
Joyce Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2007 Vi brukte to uker på å kjøre rundt hele øya, så avstandene er ikke spesielt store i Irland. Ble overrasket over hvor mange fantastiske små landsbyer det finnes. Husene ligger vegg i vegg og ialle regnbuens farger. Generelt syntes jeg det var mye koseliger å reise rundt i Irland enn å bare være i Dublin. Jeg husker ingen spesielle steder akkurat rundt Dublin, men med leiebil kan dere sikkert snuble over mange flotte steder! (Tips: liten bil, da mange av landsbyveiene er skikkelig smale og kronglete...) Det beste stedet vi besøkte var "Cliffs of Moher" som ligger på vestkysten av øya. Her er stupbratte klipper og fantastisk natur. Alt det skal jeg huske. Hva med reiseguide da? Noen forslag der? Jeg har hørt at Lonely Planet skal ha godt oppdaterte bøker. Trur ikke jeg tør å reise uten, siden jeg ikke har vært der før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå