Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gynekologen min tar 900 kroner for sin undersøkelse. Jeg vet ikke om dette er mye eller lite, men svindyrt er det i hvertfall. Hva betaler dere? Hva er vanlig pris for en vanlig undersøkelse? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet

Kommer vel litt an på om det blir tatt tester som skal analyseres, men sist jeg var innom så ble jeg kun sjekket med innvendig ultralyd + en test, og det kostet vel rundt 400 kr.

Gjest Gjest
Skrevet
Kommer vel litt an på om det blir tatt tester som skal analyseres, men sist jeg var innom så ble jeg kun sjekket med innvendig ultralyd + en test, og det kostet vel rundt 400 kr.

Samme her. Tror jeg betalte 390 sist gang, enkel undersøkelse med innvendig ultralyd.

Skrevet

Oi, det var jo mye billigere enn mine 900 kr :overrasket: Hvor går dere, hvis jeg kan spørre?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg betalte 340 kr hos en privat spesialist. dette inkluderte innvendig ultralyd og celleprøve.

Gjest Gjest
Skrevet
Oi, det var jo mye billigere enn mine 900 kr :overrasket: Hvor går dere, hvis jeg kan spørre?

Jeg gikk hos en privatpraktiserende gynekolog, han heter Martin Andresen og holder til på Bygdøy Alle i Oslo. Koselig og tillitvekkende lege.

Skrevet

OJ! Det hørtes veldig billig ut med 390 kroner! Jeg tror jeg betalte rundt 800 kroner da jeg var hos gynekologen sist. Da tok jeg celleprøve og fikk ultralyd av understellet. Jeg pleier vanligvis å ta celleprøver hos fastlegen min jeg da, det er nok det aller billigste.

Gjest Gjest
Skrevet

Dere som går til spesialister, hvorfor velger dere det? Har bare fått det (unna)gjort hos fastlegen jeg..

Skrevet
Jeg gikk hos en privatpraktiserende gynekolog, han heter Martin Andresen og holder til på Bygdøy Alle i Oslo. Koselig og tillitvekkende lege.

Jeg har også vært hos ham noen ganger og jeg kan bekrefte at han er både hyggelig og flink. Han har imidlertid offentlig godkjenning og det betyr at det man betaler bare er den fastsatte egenandelen for slike undersøkelser, som vel er ca. 400 kroner litt avhengig av hvilke undersøkelser som gjøres.

Dere som går til spesialister, hvorfor velger dere det? Har bare fått det (unna)gjort hos fastlegen jeg..
Vanlige rutineundersøkelser kan fint gjøres hos de fleste fastleger, men noen har mannlig fastlege og ønsker å få GU utført hos en kvinnelig lege, noen fastleger har minimal interesse for denne delen av legegjerningen og vil helst slippe. Andre ganger er det mer spesielle ting som bør undersøkes av en spesialist.
Gjest -eline-
Skrevet

Har vært innom Dr Heggelund ved Lillestrøm Gynekologiske Klinikk, veldig dyktig mann og han er i tillegg veldig hyggelig (husket ikke navnet på han og søkte på google - han blir omtalt som "drømmegynekologen" på barnimagen elns ;)).

Fastlegen min var usikker på noe og sendte meg dit, tror jeg kommer til å fortsette å dra til han framover siden han var mye mer forsiktig og mindre klumsete enn fastlegen min ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg betalter også 950kr tror jeg.. Det er i Asker.

Syntes det er dyrt, men jeg får da en kvinnelig gynekolog - og de tar UL for å sjekke at alt er ok i tillegg til kreftprøver osv.

Var veldig fornøyd - og tenker at 950kr annenhvert år er tross alt ikke så galt..

Skrevet
Jeg har også vært hos ham noen ganger og jeg kan bekrefte at han er både hyggelig og flink. Han har imidlertid offentlig godkjenning og det betyr at det man betaler bare er den fastsatte egenandelen for slike undersøkelser, som vel er ca. 400 kroner litt avhengig av hvilke undersøkelser som gjøres.

betyr det at det du betaler hos han(ca kr 400) føres inn i egenandelskortet?

Skrevet (endret)

PS: hva koster egentlig GU hos fastlegen?

Endret av LadyInRed
Gjest Veronica Mars
Skrevet

Forskjellen er vel om man blir henvist eller om man bare bestiller time der selv? Da jeg ble henvist til gynekolog for undersøkelse og innvendig ultralyd betalte jeg ca 350 om jeg ikke husker feil.

Skrevet
betyr det at det du betaler hos han(ca kr 400) føres inn i egenandelskortet?
Jeg har aldri hatt noe egenandelskort (I forbindelse med utredning for ufrivillig barnløshet, gjelder det uansett ikke...), men jeg tror ikke egenandeler hos denne typen spesialister kommer inn unn den ordningen uansett. Jeg er alstå ikke sikker, så du kan jo evt. ringe dit og sjekke!
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg betalter også 950kr tror jeg.. Det er i Asker.

Syntes det er dyrt, men jeg får da en kvinnelig gynekolog - og de tar UL for å sjekke at alt er ok i tillegg til kreftprøver osv.

Var veldig fornøyd - og tenker at 950kr annenhvert år er tross alt ikke så galt..

Det å ha en kvinnelig gynekolog er ikke viktig for meg, så jeg betaler heller mindre og får en mann om det er det det står på. Samme prøvene for meg kostet 340,-

Jeg har aldri hatt noe egenandelskort (I forbindelse med utredning for ufrivillig barnløshet, gjelder det uansett ikke...), men jeg tror ikke egenandeler hos denne typen spesialister kommer inn unn den ordningen uansett. Jeg er alstå ikke sikker, så du kan jo evt. ringe dit og sjekke!

Har du henvisning kan du skrive egenandelen på kortet. Det er vel ca. 260 kr. når man er hos en spesialist. Ev. mellomlegg må man betale selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...