Gå til innhold

Be foreldre til forloveren min????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg sitter her og lurer på om jeg skal be eller ikke be foreldrene til min forlover og hennes søster til middag. Tenkte i første omgang å bare be dem til kaffe og festen, men har i ettertid blitt litt i tvil. Har vært en del hos dem da min forlover er min beste venninne. Hva har dere andre gjort?? Håper virkelig jeg kan få noen synspunkter på dette. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det spørs jo hvor mange gjester du har fra før og hva du har råd til, men dette synes jeg er typiske kaffe-gjester, dersom du skal dele opp. da?

Skrevet

Vi skal ha ca 75 til middag og har delt opp i middag og kaffe gjester. Er så innmari i tvil om hva jeg skal gjøre. Snakket med forloveren min hva hun mente og hun sa det var opp til meg. Så det hjalp lite.... :-?

Skrevet

Vi vil be min forlovers ene søster men ikke de andre og ikke foreldre. Vi ber ingen fra Tommys forlovers familie.

Dette er mest naturlig for oss ihvertfall...

Skrevet

Det kommer vel helt an på hvor nært forhold du føler at du har til foreldrene til forloveren din. Det må vel være det avgjørende. Vanskelig for oss andre å gi noen råd egentlig.

Vi skal ikke ha forlovernes foreldre som gjester. Vi kjenner de godt alle fire, men det er ikke naturlig for oss å invitere de.

Gjest Cruella
Skrevet

Enig med Turi.

Hadde kun invitert dem hvis de betyr noe spesielt for deg, ikke kun fordi de er foreldrene til forloveren din

Lisa-Beth

Skrevet

jeg bedde ikke foreldrene til min forlover selv om jeg har gått inn og ut av hjemmet deres siden vi var små, Har to andre venninner som jeg også kjenner foreldrene veldig godt, så da måtte jeg nesten bedd de også. Nå var ikke dette tema når vi giftet oss, men ber heller flere venner enn venners foreldre

Skrevet

Vi bad min forlovers foreldre til kaffen etterpå. Vi hadde desverre ikke plass til å ha flere til middag, men jeg synes det var naturlig å ha dem til kaffe.

Jeg har hatt mye med dem å gjøre helt siden barndommen og jeg har hatt veldig mye med dem å gjøre.

Skrevet

Dette har jeg aldri vurdert en gang, jeg... Jeg og min forlover vokste opp sammen, og jeg gikk inn og ut av huset der veeeldig mye - fra 'spede' barneår til langt opp i tenårene (til vi begge to flytta...). Så jeg kjenner jo familien hennes svært godt. MEN jeg kommer fra et lite bygdesamfunn, og der er det jo ganske mange andre jeg kjenner godt også - naboer, vennepar av mamma og pappa etc.

Vi har invitert foreldre, søsken, tante/onkelbarn, onkler, tanter, besteforeldre og en del gode venner. Dette blir ca. 60 stk., og det synes vi er helt passe.

Iallefall - ikke inviter dem fordi du tenker at du kanskje 'burde' - det tror jeg i så fall ingen andre ville synes...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...