Gjest Gjest_Vinga_* Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har "vanlige" hull i ørene, ett i hvert, tatt med "pistol" hos frisøren for mange, mange år siden. Nå ønsker jeg meg et par ekstra hull, og vil ta det hos noen som driver med piercing profesjonelt. Hva tror dere prisen vil ligge på, ca.? Noen her som har gjort det nylig?
Annie Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Hva vil du ha i øret? Skal du ha vanlige øredobber eller barbell?
Annie Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Da kan du vel like gjerne ta det i en salong. Ingen vits i å gå til et piercingstudio for det. Vet faktisk ikke om de har vanlige dobber heller.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Pinpoint piercing har prisliste ligggende på nettsiden sin, som sikkert gir en ide om hvor mye det koster. Sjekk på: www.pinpoint-piercing.no/ Og jeg vil absolutt anbefale å gå til en piercer, ikke til frisør.
Sweetiepie Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 gå til en frisør. de skyter hull i øret billig. Gå til noen som bruker bloomdahl. De leverer piercing utstyr. Visste dere at frisører tar hull i navlen, øyenbryn og div nå?? De gjør faktisk det
Gjest kinny Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 gå til en frisør. de skyter hull i øret billig. Gå til noen som bruker bloomdahl. De leverer piercing utstyr. Visste dere at frisører tar hull i navlen, øyenbryn og div nå?? De gjør faktisk det Her er det mye uvitenhet ute å går. Mange som går til frisør for å få hull i ørene, pga at det er billigere. Det de ikke vet, er at de "pistolene" de bruker hos frisøren, har de ikke sjangs til å få renset. De bare presser smykket igjennom huden, og bare "lager plass". det som skjer da, er at såret ikke får luft, pga smykket ligger klin intill sårkanten. Det er derfor de ber kundene om å vri på smykket, slik at verk og drit ikke skal gjøre slik at smykket sitter fast. Også ber de deg om å rense med pyrisept. Ja, riktig. Verk og puss får man ikke fjernet ordenelig, og dermed kan mange få en ganske pen infeksjon. Hos en profesjonell piercer går han igjennom trinn for trinn med deg hvordan han skal stikke, og hvordan du skal rense dette etterpå. Du kan velge mellom barbell (har selv dette i øret, og det ser ut som en vanlig "dobb") og ring. Du får enten med deg rensemiddel, eller får tilbud om å kjøpe det der. det er alltid det lureste. En piercer bruker en nål som fjerner noen få mm med hud der smykket skal sitte. dermed er det rom mellom smykket og sårkanten, og dette får gro. Puss og verk kommer lett ut, og er viktig å fjerne med q-tips med rensemiddel på. Ta ALDRI på piercingen før den har grodd, med mindre du må, og da med GODT vaska hender. Pris hos en piercer ligger på rundt 300,- tenker jeg. Jeg anbefaler sterkt å bruke en piercer. Da gjerne safari hsuet (lillehammer og oslo), pinpoint, madison osv.. Lykke til
Gjest kinny Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 jeg ble visst litt ivrig, så bare overse de flotte skrivefeilene jeg klarte å få med
Sweetiepie Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Jeg tok hull øverst i øret (i bruksen) til frisør, og de brukte sånn piercing nål, men det var plast rundt den, så man slapp å se nåla (fint for meg som har skrekk for slike ting). Og de gjorde det på samme måte som hu som pierca tunga mi.. Fikk barbell hos frisøren også... Mulig det er forskjellig fra plass til plass.
Gjest kinny Skrevet 29. mai 2007 #10 Skrevet 29. mai 2007 Jeg tok hull øverst i øret (i bruksen) til frisør, og de brukte sånn piercing nål, men det var plast rundt den, så man slapp å se nåla (fint for meg som har skrekk for slike ting). Og de gjorde det på samme måte som hu som pierca tunga mi.. Fikk barbell hos frisøren også... Mulig det er forskjellig fra plass til plass. dessverre så er det forskjellig fra plass til plass. de fleste bruker pistol, og det fører bare vondt med seg..
Ludvig sin mamma :) Skrevet 29. mai 2007 #11 Skrevet 29. mai 2007 Jeg kjøpte grove sterile kanyler på apoteket, renset øreflippene godt og stakk hull selv jeg. Var 14 år den gang og hadde frisørhull fra før. Nå har jeg 5 hull tilsammen og har aldri vært plaget med infeksjoner. Må sies at min mor er sykepleier og sørget for at dobber og alt var grundig rent, hjemme får man ikke til å få noe sterilt, men nesten.
Gjest *Fearchara* Skrevet 29. mai 2007 #12 Skrevet 29. mai 2007 (endret) Uansett...om ikke et piercingstudi har smykket du vil ha så kan du ta med det et du vil ha. Iallefall de jeg har vært innom. Jeg skal bestille meg noen titandobber og få de satt inn på et piercingstudio. Selv har jeg (har jeg hatt) hull tatt hos frisør, av ei venninne med kanyler fra apotek og i piercingstudio. Frisørhullene (tatt med pistol) har vært kranglete i mange år. Mye verk, byller etc. Hullene tatt av ei venninne gikk mye bedre, men jeg har latt de gro (ikke like kult med så mange hull lenger), studio-hullene har vært helt problemfrie. Mye mindre smertefullt også. Endret 29. mai 2007 av *Fearchara*
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har "vanlige" hull i ørene, ett i hvert, tatt med "pistol" hos frisøren for mange, mange år siden. Nå ønsker jeg meg et par ekstra hull, og vil ta det hos noen som driver med piercing profesjonelt. Hva tror dere prisen vil ligge på, ca.? Noen her som har gjort det nylig? det koster omtrent 500 for to hull.... ta det selv, kvinne........................
Caboodle Skrevet 6. januar 2008 #14 Skrevet 6. januar 2008 gå til en frisør. de skyter hull i øret billig. Gå til noen som bruker bloomdahl. De leverer piercing utstyr. Visste dere at frisører tar hull i navlen, øyenbryn og div nå?? De gjør faktisk det Det hørtes jo trygt ut. Not.
Gjest Gjest_guest_* Skrevet 6. april 2008 #15 Skrevet 6. april 2008 Jeg tok hull øverst i øret (i bruksen) til frisør, og de brukte sånn piercing nål, men det var plast rundt den, så man slapp å se nåla (fint for meg som har skrekk for slike ting). Og de gjorde det på samme måte som hu som pierca tunga mi.. Fikk barbell hos frisøren også... Mulig det er forskjellig fra plass til plass. man har ikkje plast røret for att men ikke skal se nåla-- men for att d skal bli lettere å få inn piercingen.. men--- gå alltid til piercer
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #16 Skrevet 6. april 2008 meg og venninna min tok fire hull i ørene på scorpius! kostet bare 40 kroner hullet! like fint som de jeg tok hos frisør, men myyye billigere
Gjest milkyway Skrevet 7. april 2008 #17 Skrevet 7. april 2008 Pierce navlen med pistol? Er folk klin gærne?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #18 Skrevet 10. februar 2009 Tss.. Det går helt bra og ta hull i ørene med pistol men Scorpius .. Hvor er det?
Gjest Samanta Skrevet 3. april 2009 #19 Skrevet 3. april 2009 Uvitenhet er roten til alt vondt, Hull i ørene er ikke vond, og gjør heller ingen skade. Pistoler eller nåler er likegyldig. Statistikk? hva er nå det. Hvor mange får plager etter skyting av hull, og hvor mange får plager etter stikking. Før piercing trenden kom til Norge, var det ingen som bryde seg om hvordan hullene ble laget. Det er først i etter at piercing og hull andre steder enn i ørene ble vanlig at det å skyte hull plutselig ble farlig. Gå til frisøren din , skyt hull og vær glad for at du er kvinne, og kan nyte det å bære smykker!
Avalon Skrevet 3. april 2009 #20 Skrevet 3. april 2009 Mulig noen har skrevet dette før men, det gjør ingenting å pierce ørene hos et piercingstudio selv om du skal ha vanlige øredobber. Da bytter du bare til vanlige øredobber når hullene er grodd. Det anbefales ikke å gjøre det hos frisør eller gullsmed. Pistolen de bruker presses gjennom øreflippene, og er det ofte små hudfliker som vil irriteres. Hos pierceringstudioer bruker de kanyler, en kanyle er det samme som en sprøytespiss. Denne kanylen har et hull i midten, altså, kanylen fjerner en bitteliten del av øreflippen der øredobben skal være. Da er det ingen hudfliker som blir irritert. Så denne metoden er mye, mye bedre. Prisen varierer, fra studio til studio, men jeg vil tro at det ligger rundt 200kr pr øre. Hullet i øret vil IKKE bli for stort til å kunne bruke vanlige øredobber om du piercer deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå