Gå til innhold

typen hennes er utro og alle vet det...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lise_*
Skrevet

Kameraten til typen min er utro mot dama si.

De har unge sammen.

Han kameraten går ute å venter på når uteplassene stenger, for å finne fulle jenter å plukke opp.

Og ofte blir de med også.

Men han kan jo ikke ta dem med til huset sitt, for der er dama og ungen hans, så han tar damene med til kamerater, og har sex med dem i stua eller hvor han nå får være.

Dama hans er at for god for ham , hun er så snill og er ei kjempe fin jente.

Jeg fatter det ikke.

Alle i kameratgjemgen vet det, bare ikke hun.

Jeg synes så synd på henne.

Han har hatt med damer hjem til oss også, jeg har hørt når han har sex med dem i stua vår.

Jeg synes apsolutt ikke noe om det, og ikke typen min heller.

Han får ikke gjøre det mer hos oss.

Jeg kan ikke si noe heller.

Det verste er at jeg har hatt sex med ham selv, men jheg visste ikke at han hadde dame da, og jeg hadde ikke blitt sammen med type min til da.

Uff, jeg synes så synd på henne.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Stakkars jente. Tenker på hvor vondt det vil gjøre når hun får vite om dette, for det er jo bare snakk om tid før hun vet det. Ting kommer som regel frem, selv om folk ikke forteller det. Blir helt dårlig av å tenke på de som er utro gang på gang og hjemme sitter det ei dame som har født og båret frem hans barn.

Få han til å gjøre det slutt med henne, for da kan han fortsette med det han driver med. Er ikke riktig å holde på sånn. han bør ta ansvar og være voksen og gjøre det slutt. hun fortjener bedre enn det der .

Skrevet

Hvorfor kan du ikke si noe?

Gjest Gjest
Skrevet

fordi dette er ikke noe hun har noe med

Gjest LindaMarie75
Skrevet

Dersom typen til venninna har sex i stua mi så har jeg veldig med det å gjøre vil jeg si. Fatter ikke at du godtar at han ligger med folk i huset ditt!!

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Når du liker den andre personen og også kjenner den (er i en lignende situasjon) så burde man i hvertfall ikke la de ha sex hos en.

Det samme spurte en venninne meg om. Jeg lot henne ikke gjøre det, så det er bra at dere ikke lar han holde på sånn hjemme hos dere mer, da.

Å fortelle det vil jeg ikke. Han finner det ut. Samtidig har jeg ikke god nok kontakt med han til å kunne tillate meg å ringe heller. Vanskelig sånne ting. Snakk med han i stedet?

Skrevet

Han utro høres ut som en forferdelig fyr.

Men jeg kan ikke unngå å lure på, hva slags mennesker lar venner være utro hjemme hos en selv??

Jeg kan aldri tenke meg at noen single venner ville spurt om de kunne ta en person hjem til oss for å sex, og enda mindre at noen i et forhold skulle spørre om de kunne være utro her...

Veldig rart at ikke flere reagerer på det i din vennekrets..

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har alltid tenkt at jeg ville snakket med den utro parten først hvis jeg skulle blande meg. For å signalisere at folk vet, og at han kanskje burde ta et oppgjør med hva han ønsker. Jeg tenker på en måte at det ikke er min jobb å fortelle andre at kjærestene deres er utro. Unntaket må være hvis alle vet det, og det skjer på en måte som du beskriver her. Jeg tror fakisk jeg ville vurdert å si noe.

Skrevet (endret)

Om TS VET at han er utro, og kjenner og respekterer samboeren hans, så har hun noe med det. Nestekjærlighet og omsorg kalles det.

TS kan evt si i fra til kameraten og gi beskjed om at "enten slutter du, ellers må jeg si i fra."

Endret av Annie
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er helt uenig i at dere ikke har noe med dette å gjøre. Siden dere kjenner dem begge og resten av vennekretsen også vet det, så er dette virkelig tilbakeholdelse av relevant informasjon. Stakkars dame når hun endelig får vite det og oppdager at alle andre visste det,-lenge, uten å si noe til henne. Det er jo samboeren hennes som burde legge alle kort på bordet, men slik han holder på er det så respektløst at det neppe skjer.

Om det er mange som vet det, så er det liten sjans for at hun skyter budbringeren i dette tilfellet, siden det kan bekreftes av flere.

En teit ons hadde jeg ikke fortalt videre til en evt samboere, men dette er tragisk. Som alle andre har hun bare ett eneste liv, og nå bruker hun dyrebar tid på en samboer som ikke setter pris på det han har.

Hadde det vært meg som ble bedratt mens alle i gjengen visste det så tror jeg det hadde svidd like mye som selve utroskapen.

Skrevet

Hva med å be kjæresten din snakke med kameraten om dette. Fortell han at til slutt vil noen gå lei av å se han drive på for dere liker dama hans. Skisser opp for han hva han har å miste å hvordan livet hans vil bli om de går hver til sitt.

Man kan og gi han et alternativ, enten forteller du det eller så forteller jeg det. Dama hans bør få vite hvordan mann hun lever med, og få ta et valg ut fra det.

Ikke legger han skjul på at han holder på med andre ovenfor vennene sine. Han er jammen meg trygg på dem, og at de holder tett. Nei, snakk med han dere, og si at dere har sett dere lei på at han behandler henne så dårlig.

Ut fra det han svarer og hans videre oppførel kan dere vurdere om dere vil si noe til henne eller ikke.

Gjest Miss Guided
Skrevet
Han utro høres ut som en forferdelig fyr.

Men jeg kan ikke unngå å lure på, hva slags mennesker lar venner være utro hjemme hos en selv??

Jeg kan aldri tenke meg at noen single venner ville spurt om de kunne ta en person hjem til oss for å sex, og enda mindre at noen i et forhold skulle spørre om de kunne være utro her...

Veldig rart at ikke flere reagerer på det i din vennekrets..

Ikke sant. Jeg hadde gitt mine venninners menn klar melding hvis det hadde kommet et sånt forslag, jeg hadde ikke vært en venn hvis jeg godtok det.

Skrevet
Kameraten til typen min er utro mot dama si.

De har unge sammen.

Han kameraten går ute å venter på når uteplassene stenger, for å finne fulle jenter å plukke opp.

Og ofte blir de med også.

Men han kan jo ikke ta dem med til huset sitt, for der er dama og ungen hans, så han tar damene med til kamerater, og har sex med dem i stua eller hvor han nå får være.

Dama hans er at for god for ham , hun er så snill og er ei kjempe fin jente.

Jeg fatter det ikke.

Alle i kameratgjemgen vet det, bare ikke hun.

Jeg synes så synd på henne.

Han har hatt med damer hjem til oss også, jeg har hørt når han har sex med dem i stua vår.

Jeg synes apsolutt ikke noe om det, og ikke typen min heller.

Han får ikke gjøre det mer hos oss.

Jeg kan ikke si noe heller.

Det verste er at jeg har hatt sex med ham selv, men jheg visste ikke at han hadde dame da, og jeg hadde ikke blitt sammen med type min til da.

Uff, jeg synes så synd på henne.

Så lenge du vet og ikke sier noe, er du med på det.

Og at du og typen din har latt han være utro hjemme hos dere - jeg eier ikke ord.

Gjest Gjest
Skrevet
Så lenge du vet og ikke sier noe, er du med på det.

Og at du og typen din har latt han være utro hjemme hos dere - jeg eier ikke ord.

Hallo, hva vet dere om at hu dama ikke synes det er greit at han har andre damer?

Men i allefall hadde jeg snakket med fyren og spurt hva han driver med egentlig. Og om dama hans synes det er ok. Isåfall ikke, er det er hans plikt å fortelle det til henne. Og om han ikke gjør den innen rimelig tid, hadde jeg nok kanskje ymtet frampå til henne hva folk prater om.

Hvis dama ikke aksepterer utroskap, og får vite at dere i vennekretsen har latt ham "få lov" til det uten å konfrontere ham, og dermed bifalt hans gjerninger, blir helvetet hett! Kan garantere at dere mister den dama som venn for all ettertid.

Jeg mistet min gode venninne på den måten, nå avskyr jeg henne fordi hun lot det stå til og var så feig at hun ikke rusket opp i typen min da hun så hva han var i ferd med å gjøre.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Med et såpass ekstremt tilfelle som det der, ville jeg sagt det til henne. Dette handler ikke bare om forholdet deres, men også om hennes helse. Hvem vet hvor ansvarsfull han er i forhold til å bruke kondom med disse onsene sine? Kanskje tar hun imot HPV-infeksjoner og klamydiasmitte i hytt og pine, og risikerer både livmorhalskreft og fremtidig ufruktbarhet fordi hun tror hun er trygg på ham. Jeg ville definintivt satt pris på å få vite om dette. Mindre saker kan kanskje best løses på andre måter, men dette er langt over streken for min del.

Gjest Gjest_lise_*
Skrevet

Jeg bor hos typen min, så ihvertfall i begynnelsen var det hans plass, han spurte ikke meg om det var greit at kameraten kom hit med damer.

Men nå betaler jo jeg også og har mer å si.

Vi er begge enige i at vi ikke vil ha ham her mer.

Typen min har snakket med ham, jeg tror alle kameratene hans har gjort det, men han bryr seg ikke.

Typen min pleier å snakke dritt om ham bak ryggen hans.

Han bruker forresten kondom, ihvertfall etter det jeg vet.

Jeg kan ikke si noe...det går bare ikke.

Men hun kommer til å finne ut av det, er bare snakk om tid.

Typen min vil at de skal være sammen for unges skyld, så han sier ikke noe.

Skrevet

Uff.. Han kan jo fortsatt gi henne kjønnssykdommer... Vanskelig det der.. Man vil jo helst ikke bry seg med andres forhold, men hun fortjener vel å få vite?

Hvis typen din egentlig ikke bryr seg så mye om vennskapet sitt med han fyren, ville jeg vel spurt han om jeg kunne sendt henne et brev eller lignende.

Skrevet
Jeg bor hos typen min, så ihvertfall i begynnelsen var det hans plass, han spurte ikke meg om det var greit at kameraten kom hit med damer.

Men nå betaler jo jeg også og har mer å si.

Vi er begge enige i at vi ikke vil ha ham her mer.

Typen min har snakket med ham, jeg tror alle kameratene hans har gjort det, men han bryr seg ikke.

Typen min pleier å snakke dritt om ham bak ryggen hans.

Han bruker forresten kondom, ihvertfall etter det jeg vet.

Jeg kan ikke si noe...det går bare ikke.

Men hun kommer til å finne ut av det, er bare snakk om tid.

Typen min vil at de skal være sammen for unges skyld, så han sier ikke noe.

Hvis du ikke sier noe, er du ihvertfall ikke venninnen hennes. Det du da gjør - ihvertfall hvis du heller ikke gir han det glatte lag og forteller han i rene ord hva du mener om oppførselen hans - er å faktisk synes det han gjør er helt OK.

Jeg kan garantere at den dagen samboeren hans får vite om det - som den siste i gjengen (jeg kjenner jeg blir kvalm bare jeg tenker på dette) - kommer hun til å lage et helvete, i tillegg til at hun kommer til å bryte all kontakt med dere.

Jeg har selv blitt bedratt, og "alle" visste det. Én kom til meg og sa fra etter å ha pratet med han først. Hun er den eneste av disse menneskene jeg noensinne kan stole på igjen. Resten har gått bak ryggen min og løyet for meg på det groveste før, og kan for alt jeg vet gjøre det igjen. Jeg ser også å stå på sidelinjen å se på at en venn blir sveket så grundig som en karaktersvikt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er på sin plass å sitere fra Arnulf Øverlands dikt "Du må ikke sove". Ta det til dere, dere som sitter og ser på at gifte/samboere/kjærester er utro/troløse uten å løfte en finger. Det er så mange som trekker på skuldrene og tenker at det er ikke min sak!

"Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer deg selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der å glemme! "

Jeg synes Øverlands "Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer deg selv!" sier det meste.

EvanderH

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes det er på sin plass å sitere fra Arnulf Øverlands dikt "Du må ikke sove". Ta det til dere, dere som sitter og ser på at gifte/samboere/kjærester er utro/troløse uten å løfte en finger. Det er så mange som trekker på skuldrene og tenker at det er ikke min sak!

"Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer deg selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der å glemme! "

Jeg synes Øverlands "Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer deg selv!" sier det meste.

EvanderH

Jeg må bare applaudere for denne! :klappe::klappe:

Dette er et av de nydeligste diktene jeg vet om, og like passende i denne sammenhengen som det er i alle mellommenneskelige sammenhenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...