kathrine79 Skrevet 29. mai 2007 #21 Skrevet 29. mai 2007 Man trenger da ikke sitte sammen med partner for å ha det bra under middagen, da synes jeg man er temlig grodd fast. Middagen er jo en perfekt mulighet til å bryte isen sammen med andre gjester slik at man kan få en god stemmning resten av festen. En perfekt mulighet dersom kjemien stemmer med den du er plassert sammen med. Hvis ikke kan middagen bli lang....
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2007 #22 Skrevet 29. mai 2007 Hvis ikke kan middagen bli lang.... Synes bryllupsmiddager er lange uansett jeg *gjesp*
Gjest annen gjest Skrevet 29. mai 2007 #23 Skrevet 29. mai 2007 Det er vel forskjell på smalltalk og gode samtaler med venner man ikke treffer så ofte lenger? Vi er tydeligvis forskjellige, noen og enhver, men jeg mener trivselsfaktoren er vel så avhengig av at man setter sammen et spennende bord enn at man sitter ved siden av den man sitter ved siden av alle andre dager i året. Dersom vi var invitert i et bryllup hvor vi kjente endel av de andre gjestene, hadde det ikke vært noe problem for samboern min og meg å bli splittet og plassert sammen med disse vi kjente. Det hadde for vår del sikkert fungert veldig bra. Men i bryllup hvor den ene eller begge knapt kjenner noen andre, synes jeg det virker kjipt å bli splittet. Særlig om man ikke har noe særlig felles med de man blir plassert sammen med. Vi skal i et bryllup i sommer hvor jeg regner med vi blir plassert sammen, men hvor "magefølelsen" er god også om vi blir splittet: Jeg kjenner, og kommer godt overens med, noen av brudens venner, og utfra inntrykket jeg har av brudgommens venner (væremåte, interesser) regner jeg med at samboern min også ville funnet seg til rette uten meg i umiddelbar nærhet. Men jeg synes altså det er sånt man bør se an. Jeg er personlig elendig til å konversere med helt ukjente folk, og hadde ikke trivdes på et bord med "helt feil" sammensetning. Tror ikke de andre hadde hatt mye glede av meg heller da.
Rosalie Skrevet 29. mai 2007 #24 Skrevet 29. mai 2007 Var for øvrig i et bryllup i fjor hvor vi satt p åsmåbord i stedetfor i hesteskoform. Vi var vel 8 på bordet, og på vårt bord var det to par som var venner av brudgommen, ett par som var venner av bruden og to single venner. Det var egentlig en genial setting, da alle 8 deltok i de samme samtalene.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2007 #25 Skrevet 29. mai 2007 Er begrenset hvor mange timer jeg kan snakke om været og jobb og utdanning, altså. Og jeg reiser ikke i bryllup for å få masse nye venner, og jeg er slett ikke veldig interessert i å bli kjent med brudgommens single fetter som jeg aldri kommer til å treffe igjen. For øvrig er min erfaring at samme hvordan brudeparet har blandet familie og vennegjenger under middagen, så trekker "gamle" vennegjenger sammen igjen under festen. Helt enig og derfor hadde det vært suverent om brudeparet lot vennegjengene sitte sammen. Det er jo da det er gøyt og praten flyter lett. Skjønner ikke hvorfor folk skal bli kjent med hverandre når man sitter og spiser....Om målet er at gjestene skal kose seg mest mulig så er det naturlig å sette de som kjenner hverandre ved samme bord. Skal bryllupet bli av den litt stivere typen så sett fremmede ved samme bord. Ikke alle er veldig flink på å gjøre seg kjent med andre.
Kykkelikokos Skrevet 29. mai 2007 #26 Skrevet 29. mai 2007 Tvangssosialisering synes jeg ikke noe om. Hvis jeg vil bli kjent med nye folk, så oppsøker jeg andre selv. Jeg går ikke i bryllup for å bli kjent med den ekle onkelen til brudgommen. I forrige bryllup jeg var i kjente jeg ingen. Hadde såvidt møtt brudeparet (kompis av mannen min). De hadde opprinnelig tenkt til å sette oss på helt forskjellige steder. Jeg var faktisk så barnslig at jeg sa at da kom jeg ikke til å gå i bryllupet. Vi fikk heldigvis sitte ovenfor hverandre. Det er jeg glad for, for onkelen til brudgommen på høyre side var ekkel og tåpelig. Kavaleren på andre siden sa ikke et ord.
prinsessa Skrevet 29. mai 2007 #27 Skrevet 29. mai 2007 Var for øvrig i et bryllup i fjor hvor vi satt p åsmåbord i stedetfor i hesteskoform. Vi var vel 8 på bordet, og på vårt bord var det to par som var venner av brudgommen, ett par som var venner av bruden og to single venner. Det var egentlig en genial setting, da alle 8 deltok i de samme samtalene. Slik bordplasseringhadde vi når vi gifta oss. Vi splittet heller ikke par.Har fått mange gode tilbakemeldinger på å bruke småbord.
Sympatia Skrevet 29. mai 2007 #28 Skrevet 29. mai 2007 Satt i konfirmasjon sist vår ovenfor kjæresten min, det syns jeg var kjempekjipt, vi er litt sånn typen som liker å holde i handa under bordet. Syns han satt litt langt unna, og når jeg vil si han ting måtte jo alle rundt oss høre hva jeg sa siden vi ikke kunne hviske. Så i vårt bryllup blir parene sittende ved siden av hverandre ja. For de singles vedkommende vil jeg sette de ved siden av folk de kjenner godt. Vi er vel så heldig med våre gjester at det er vel ingen som kjenner få i selskapet. Så da tenker jeg at de single ikke kommer til å kjede seg.
Malama Skrevet 29. mai 2007 #29 Skrevet 29. mai 2007 Vi tok det som en selvfølge å sette par sammen. Det er ET par som er splittet, og det er mine foreldre. For vi har gått for den relativt tradisjonelle løsnignn der pappa sitter ved siden av meg, og hans mor ved siden av pappa, og mamma ved siedn av grungommen og hans far ved siden av henne. Dette splitter bare ett par, ettersom hans foreldre IKKE er et par lenger (og vi synes ikke vi kan sette dem sammen akkurat, de har dessuten med seg sine nye partnere, som sitter ved siden av dem igjen) Single har vi puttet innimellom, men nei, ikke som fyllstoff, heller sammen med noen de vil trives sammen med. Noen plasser er det da 2-3 kvinner på rad, eller menn på rad, men so what? Vi putter single enten sammen med andre single vi tror de vil trives sammen med, eller rett og slett mellom to par, da med par de kjenner (f.eks to brødre der en er singel og en har samboer, så plasserer vi da disse tre sammen) Vi har ganske mange som ikke kommer som par, så ingen skal føle at de er "den eneste single". Men, å ikke sette parene sammen, var aldri et alternativ for meg. De fleste kjenner noen, eller mange, av de andre. Men middagen varer jo trossalt i noen timer. Jeg forventer at de snakker med dem rundt seg likevel, mange har vi plassert sammen med familiemedlemmer de ikke treffer så ofte, slik at de får en sjangs til å treffe noen de sikekrt ikke har snakket med på en stund, men sikkert vil sette pris på. Jeg håper at gjestene våre vil sette pris på bordplanen vår, vi har i alle fall brukt mye tid og energi på denne for å håpe å få til at alle skal kunne trives.
Gummi Tarzan Skrevet 29. mai 2007 #30 Skrevet 29. mai 2007 Vi kommer til å sette par på samme bord, men ikke nødvendigvis ved siden av hverandre.. Vi har 6 manns bord, så det blir antageligvis slik at alle snakker med alle uansett.. Jeg har vært i flere bryllup, noen ganger har jeg blitt plassert ved siden av kjæresten min, andre ganger ikke. Funker fint begge deler for vår del.
mavir07 Skrevet 29. mai 2007 #31 Skrevet 29. mai 2007 Vi har tenkt å ha alle par sittende sammen. Av single i vårt bryllup er det stort sett familie og venner som kjenner til hverandre og disse blir satt sammen sånn at de ikke blir 5 hjul på vogna. :slåss: Men i steden koser seg i hverandres selskap.
Gjest Vampyra Skrevet 30. mai 2007 #32 Skrevet 30. mai 2007 Var for øvrig i et bryllup i fjor hvor vi satt p åsmåbord i stedetfor i hesteskoform. Vi var vel 8 på bordet, og på vårt bord var det to par som var venner av brudgommen, ett par som var venner av bruden og to single venner. Det var egentlig en genial setting, da alle 8 deltok i de samme samtalene. Slikvar det i et bryllup vi var i fjor sommer. Det var supert! Vi hadde det kjempehyggelig under middagen fordi vi kjente noen, og dermed ble vi litt tøffere og skravlet mer med de andre. Vi satt litt sammen utover kvelden også fordi vi hadde hatt det så hyggelig under middagen Et annet bryllup i fjor satt vi i E-form. Og da ble vi unge kusiner og fettere med partner plassert sammen, og det var også veldig stor suksess. Jeg er ikke så veldig interesserti å høre om tante olgas ilker og liker å plasseres med jevnaldrende så fremt det går.
Gjest Gjesten Skrevet 30. mai 2007 #33 Skrevet 30. mai 2007 Eg har vore singel i tre bryllup, og pga dette har eg slutta å gå i bryllup som generell regel. Eg har kjeda meg i hel! Det var sikkert planen til venninnene mine at eg skulle kunne kose meg der eg sat, og dei hadde nok tenkt lenge gjennom det, men eg hadde det dødskjipt. Mennene i para eg sat blandt var kjempesøte og prøvde å inkludere meg, men damene deira viste ingen sånne interesser. Eg gjekk heim før dessert med unnskyldninga at eg måtte bytte til nåke kjøligare sidan det var glovarmt og eg var i bunad, og blei heime til eg var heilt sikker på at bordsittinga var over før eg reiste tilbake. Og passa på å bli henta i ett- tida, så eg slapp å vere der meir. Etter det har eg sagt høflig nei til alle invitasjonar.
LilleBille Skrevet 30. mai 2007 #34 Skrevet 30. mai 2007 Synes veldig ofte det blir kjedelig i bryllup (eller andre større selskaper) når man MÅ plassere par ved siden av hverandre. (Har faktisk også vært med på at en "kone" har byttet sitt bordkort med mannens borddame .. for hun måtte sitte ved siden av ham ) Mange ganger blir det utrolig ekskluderende for de som ikke er i par - selv om man blir plassert med en annen singel (er man riktig heldig får man den gamle hjertesyke onkelen - som ikke snakker om annet enn sykdom ). Selv har jeg alltid likt å treffe nye mennesker - og synes det er hyggelig å treffe andre - og prate med disse - selv om jeg var en del av et par. Sett gjerne par i nærheten av hverandre - hvis man er redd for at folk ikke klarer å hygge seg uten partner - men legg heller mye vekt på å finne kombinasjoner av folk som kan ha det hyggelig sammen. En god stemning ved bordet forplanter seg gjerne utover i selskapet. Mindre bord - hvor gjerne parene sitter - men ikke har hverandre til bords - kan gjøre dette greiere - men uansett tror jeg at omtanken i plasseringen er viktigst.
Malama Skrevet 30. mai 2007 #35 Skrevet 30. mai 2007 Ville aldri falt meg inn å bruke "den gamle onkelen" som bordparnter til en ung singel... Nei, min single onkel sitter mellom sine to "singel"søstre han (en enke og ei som har en mann som ikke er med) fordi disse rett og slett passer best sammen av hensyn til alle tre. vi er ikke opptatt av korrekt "annenhver mann og dame", og det er ikke nødvendigvis slik at alle absolutt har sin partner som "bordpartner" heller, men at de sitter ved siden av hverandre. Rett og slett fordi det er sånn bordet gikk opp, hender det at noen sitter litt "feil", men vi mener det er slik vi får best trivsel, og det er viktigere for meg i alle fall.
Ugla Skrevet 30. mai 2007 #36 Skrevet 30. mai 2007 Jeg liker best å ha uglemannen ved siden av meg... Men plasser oss gjerne blandt helt fremmede, det går greitt! Hyggelig å bli kjendt med nye mennesker...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå