Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_BlåBær_*
Skrevet

Er så lei napping, voksing, høvel og mislykede resultater at jeg nå er superfristet til å ta lasebehandlinger nedentil.

Er det fler som har erfaring eller tips å komme med?

B.B

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

dette vil jeg også høre mer om! Har akkurat samme meie erfaringer med alle de "vanlig" metodene =/

Gjest Tweek
Skrevet

Slenger meg på av nysgjerrighet ;)

Gjest Gjesteliten
Skrevet

Etter overskriften å dømme trodde jeg du var på jakt etter laserbehandling i Australia :ler:

Men jeg lurer på dette jeg også, noen som vet?

Skrevet (endret)

Jeg også fikk assosiasjoner til Autstralia...

Sånn blir det når man oversetter uttrykk som funker på norsk, det er vel "der nede" som var utgangspunktet....?

Når den er oppklart, kan jeg informere om at jeg fikk pris på laserbehandling av bena for et års tid siden. Det kostet 3500 pr behandling, og jeg måtte regne med et sted mellom 8 og 15 behandlinger.

Så prisen var en ting, en annen ting var at hun som fortalte om det, og som jobbet i salongen, innrømmet at det var vondt.... "Men så slipper du jo å gjøre det i framtiden"....

Vel, jeg ble enig med meg selv om at det kostet mer, både penger og smerte, enn det ville smake.

Vet at WahWah utfører slikt.

Håper dette kunne være til litt hjelp. Her er forresten litt priser fra wahwah sine sider.

http://www.wahwah.no/index.php?option=com_...4&Itemid=55

Endret av Annevenn
Gjest Gjest_BlåBær_*
Skrevet

Ja, jeg mente der nede (intimt) ;) IKKE Australia...

Jeg har fått høre ca 1200 per behandling for bikinilinjen... Må ha mellom 3-8 behandlinger ;)

Ikke noen med erfaring??

Skrevet

OMg, wah wah skal ha 50 kr for frakt hvis du bestiller gavekort på nettsiden demmes. :overrasket:

Skrevet

Jeg har prøvd laser, hele 4 ganger, til den nette sum av 2000,- pr gang (det tar ca. 10 min.) Hun forklarte at det ville ta fra 6-8 behandlinger, før alt var fjernet pga. hårveksten har "soveperioder", hvor de ikke kommer til overflaten.

Jeg søkte på nett og gikk til klinikken som espen pirelli, brukte.... han måtte jo vite litt om slikt tenkte jeg;-)

Mellom hver behandling skulle det også gå 8 uker (hvis jeg ikke husker helt feil. Men nå, 1, 5 år etter siste behandling, skulle man da tro at det om ikke var helt borte, var noe redusert.

Men, nei.... kan ikke si at jeg merker forskjell i det hele tatt og sverger til høvel eller hårfjerningsmiddelet fra Blitzblank.

Gjest Gjest_BlåBær_*
Skrevet

^^ Tok du bare 4 av 6-8 anbefalte behandlinger? I såfall er det vel ikke så rart du ikke merker så stor forskjell, nettopp pga de "soveperiodene." Vi har veldig mye hår, men bare litt vises av gangen. Det er jo permanent ødeleggelse av hårsekken, så det skulle nok funke hvis du hadde fortsatt. Eller?

Gjorde det vondt? kan du beskrive den følelsen? Noe bedøvende krem eller noe?

Nysgjerrig skjønner du ;)

Skrevet

Har ikke kommet så langt at jeg har forsøkt det selv enda, men venninnen min tok bikinilinjen på Sjølyst Klinikk (heter noe sånt). Etter 5 behandlinger var hun nesten fri for hår og hun anbefalte det sterkt.

Skrevet

Ja, det gjorde vondt. Men jeg fikk embla krem, som jeg smurte på, som virket bedøvende. Hvordan det hadde vært uten embla vet jeg ikke, men det vil jeg ikke tenke på;-)

Det som hjalp mest under behandlingen var iskald luft, som hun prøvde en gang i mellom, men den lånte hun bare. Da ble det nesten smertefritt;-)

Jeg syntes da allikevel at jeg nå skulle ha merket en viss reduksjon av hårvekst, (i noen vekstperioder) da mange hårsekker ettersigende skal være helt døde, eller hva?

Syntes uansett at det var for dyrt og bruke 8000,- til, bare for å se om alt ble borte, når jeg ikke så fremgang etter 4 behandlinger. Men det er meg da. De garanterer jo ikke resultat....

Men ideen er god!

Skrevet

Skulle tro at du skulle sett forskjell til nå da ja.. Men det skal visst være forskjell på hvor bra resultatet blir etter hvordan hårene er; mørke, stive etc blir lettere fjernet.

Gjest Gjest_june_*
Skrevet
Er så lei napping, voksing, høvel og mislykede resultater at jeg nå er superfristet til å ta lasebehandlinger nedentil.

Er det fler som har erfaring eller tips å komme med?

B.B

Hei.Du kan godt bruke laser for å fjerne hår nedentil,men det er ikke å annbefale.Ved å fjerne hår nedentil kan du risikere å bli endel følelsesløs, du vil få endel følelse tilbake men ikke alt. Bikinilinje går greit,men resten er ikke å annbefale.

Gjest Gjest
Skrevet

noen som vet om man kan barbere med høvel mens man går å får laser behandling? tror man kan.. men er ikke helt sikker? kan ikke bruke sånn epil greie hvertfall..

Skrevet

Du skal være helt glattbarbert, når du får laser.

Er det hår i laserens vei, brenner det og du får et lite brannsår på huden. Det er derfor viktig å være HELT glatt!

Skrevet
noen som vet om man kan barbere med høvel mens man går å får laser behandling? tror man kan.. men er ikke helt sikker? kan ikke bruke sånn epil greie hvertfall..

Fra Sandefjord hudklinikks nettsider:

Før laserbehandling:

1. Unngå soling,selvbruningskrem og solarium de siste 4-6 ukene før behandling, fordi brun hud reduserer effekten av behandlingen og øker risikoen for midlertidig pigmenttap. Pigmenttap er imidlertid en sjelden bivirkning.

2. Du må ikke vokse, tapefjerne eller nappe hårene de siste 4 ukene før behandling. Barbering og/eller klipping av hår er greit. Hudområder som skal behandles med laser må være barbert eller klippet inntil hudoverflaten. Unngå barbering siste 1-2 dagene slik at det er mulig å se hviket område som skal laserbehandles.

3. Ikke bruk kvisekremer eller andre hudirriterende kremer, f.eks. peeling/slipe-kremer de siste par dager før behandling.

• 1 måned senere...
Gjest nimbus
Skrevet
Hei.Du kan godt bruke laser for å fjerne hår nedentil,men det er ikke å annbefale.Ved å fjerne hår nedentil kan du risikere å bli endel følelsesløs, du vil få endel følelse tilbake men ikke alt. Bikinilinje går greit,men resten er ikke å annbefale.

Hjelp! Det burde de opplyse om! Da skal i hvert fall ikke jeg prøve likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...