Gjest Tex Skrevet 9. mars 2003 #1 Skrevet 9. mars 2003 Hvem skal man be om å hjelpe til med å pakke opp gavene? Og hvem skal man be om hjelp til å pakke de ned og ta de med seg fra festen? Og ikke minst, hvor mange mennesker trengs til jobben?
Prada Skrevet 9. mars 2003 #2 Skrevet 9. mars 2003 Jeg får to venninner til å pakke opp og notere gavene i en bok. Håper foreldrene våre kan ta vare på gavene ved festen slutt. Jeg vil helst slippe å måtte tenke på det akkurat da...
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2003 #3 Skrevet 9. mars 2003 Folk flest er bare glade for å få lov å hjelpe til. Tenk over hva som skal gjøres, hvem som er flink til hva, og fordel oppgavene rundt omkring, bare folk får konkrete beskjeder og har en grei plan å jobbe etter går det meste greit. Men husk å plukk ut noen du er sikker på er ved sine fulle fem ved festens slutt! Brudeparet skal ha fri - hva har man familie og venner for? Neste gang er det din tur å være hjelper.
K. Skrevet 9. mars 2003 #4 Skrevet 9. mars 2003 Jeg har bedt mine to søstre om å pakke opp gavene våre, og holde styr på hvem som har gitt hva. Håper og tror at foreldrene våre ta vare på dem etter festen er slutt. Har ikke spurt enda, men det ordner seg sikkert :D K.
Tosca Skrevet 9. mars 2003 #5 Skrevet 9. mars 2003 Hos oss skal servitørene ta seg av utpakking og merking av gavene. Glad jeg slipper å spørre noen av gjestene om det, for det er jo litt av en jobb. Så får jeg vel be en av mine søsken eller noe sånt om å ta gavene med seg etter festen. Det skal nok ordne seg.
RoadQueen Skrevet 9. mars 2003 #6 Skrevet 9. mars 2003 Min tilkommendes nieser skal stå for oppakking og merking, gavene blir antagelig hentet neste dag av oss selv når huset ryddes og overleveres til utleierene.
Arielle Skrevet 9. mars 2003 #7 Skrevet 9. mars 2003 Lurer på når en egentlig skal pakke opp gavene? er det etter hvert som de kommer eller under kaffen eller under middagen eller...
waco Skrevet 9. mars 2003 #8 Skrevet 9. mars 2003 Har dere noen gang lurt på hva dere ikke har snakket om?
Gjest Adrenalin Skrevet 9. mars 2003 #9 Skrevet 9. mars 2003 Waco: Er du gift???? (bare lurer på om du vet hvor mye som må ordnes og ha klart før et bryllup) - Hva så om det snakkes om det aller meste her inne? - Er det ikke bedre at en snakker med "likesinnede" her inne, i stedet for å plage de som ikke ønsker å snakke om det? Det er jo tross alt et forum for å snakke om ALT som har med bryllup å gjøre, og da synes jeg også at en skal få lov til det, uten slike kommentarer. (vel, kommentaren var ikke så stygg da, det er ikke det jeg mener, men bare; Hvorfor kommenterer du dette?) Alle sammen får ha en fortsatt kjempefin søndag!
waco Skrevet 9. mars 2003 #10 Skrevet 9. mars 2003 Slapp av, ta det som et kompliment, dere damer må ikke misforstå hele tiden, jeg har gode hensikter =) Hvorfor lager man et "pakke opp gaver" scenario? Det betyr at damer bruker mye tid på å tenke på uvesentlige ting, derfor spurte jeg. W Det kan virke som det ikke er lov å stille spørsmål lengere i dette forumet.
'Lilly' Skrevet 9. mars 2003 #11 Skrevet 9. mars 2003 Slapp av, ta det som et kompliment, dere damer må ikke misforstå hele tiden, jeg har gode hensikter =) Hvorfor lager man et "pakke opp gaver" scenario? Det betyr at damer bruker mye tid på å tenke på uvesentlige ting, derfor spurte jeg. W Det kan virke som det ikke er lov å stille spørsmål lengere i dette forumet. Det kan virke som om det ikke er lov å kommentere spørsmål som blir stilt lenger i dette forumet.............
Gjest Adrenalin Skrevet 9. mars 2003 #12 Skrevet 9. mars 2003 Slapp av, ta det som et kompliment, dere damer må ikke misforstå hele tiden, jeg har gode hensikter =) Hvorfor lager man et "pakke opp gaver" scenario? Det betyr at damer bruker mye tid på å tenke på uvesentlige ting, derfor spurte jeg. W Det kan virke som det ikke er lov å stille spørsmål lengere i dette forumet. Nei, nei, Waco, det var ikke sånn jeg mente det. JEg mente bare at det å pakke opp gavene på dagen er jo ganske viktig; det er jo mange som ønsker å se hva brudeparet får, osv. Og det er jo ganske viktig hvem som pakker opp også, med tanke på hvilket rot og hvilke misforståelser som kan oppstå. (Litt flaut når takkekortene skal sendes) Og det er jo viktig at det ikke "går utover" resten av festen for de som skal pakke opp gavene også, men det forstår du sikkert. Egentlig så er jeg helt enig i at en legger mange tanker i ting som kan se uvesentlige ut (og som kanskje er uvesentlige i det store og det hele), men det er jo ikke til å stikke under en stol at kommende bruder ønsker å få bryllupsdagen så perfekt som mulig for seg selv, brudgommen, og gjestene. :D
waco Skrevet 9. mars 2003 #13 Skrevet 9. mars 2003 Jeg skjønner, jeg tror at grunnen til at vi er uenige er at jeg er litt mer avslappet når det gjelder slike bagateller om at man f eks har sendt feil gavekort (kan skje med alle). I stedet for å være nervøs og ha angst og noia for at alt kommer til å gå galt, tror jeg det er bedre dersom man forstår at folk flest (altså gjester til bryllupet) er mest keen på spise og lure på hvem dem skal holde med på skillsmissen. Men hva med slike gjester som meg da? Som heller vil gi gaver av varighet og minne (f eks en ferietur ved senere anledning) istedetfor materielle overforbruksvarer? W
Chiquita Skrevet 9. mars 2003 #14 Skrevet 9. mars 2003 Men hva med slike gjester som meg da? Som heller vil gi gaver av varighet og minne (f eks en ferietur ved senere anledning) istedetfor materielle overforbruksvarer? W Waco: Jeg tror du hadde vært den mest "kjærkommne" gjesten i mitt kommende bryllup, i allefall Selv om jeg er ung, så er jeg og Bananmannen godt etablert, og har "alt" vi kan tenke oss - da er jo en "opplevelses-gave" gull verdt... (tror flere bør tenke slik, i stedet for å gi en gave brudeparret ikke kan tenke seg, får flere av, elller har fra før - men noe annet blir det da selvfølgelig dersom det finnes en ønskeliste fre brudeparet)
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2003 #15 Skrevet 10. mars 2003 Vi spurte to svigerinner om å pakke opp for oss. Vi tok en fra hver slekt som kanskje kan tyde håndskriften til gamle tanter og som kjenner begge familiene. I tillegg hjalp en venninne av meg til med oppakkingen. Det er viktig at du velger noen som er strukturerte slik at det ikke blir krøll når takkekortene skal skrives. De bør også være enige om fordeling av arbeidet. Hos oss hadde den ene begynt å pakke opp mye før den andre var på plass, så sistemann måtte skrive veldig fort! Det er en ganske stessende jobb, men det bør ikke være for mange heller slik at det bare blir rot. Men det kan trenges noen som holder andre gjester unna slik at de ikke roter med kortene osv. Nedpakkingene sto foreldrene mine for i samarbeid med en tante og den ene oppakkeren. Jeg hadde fått et tips her inne om å nummerere eskene med samme nummer som gavene fikk. På den måten er det letter å vite hvilken eske som hører til hva. Vil advare mot å la gavene stå igjen i lokalene over natten. Har hørt om at det gjøres innbrudd i selskapslokaler hvor tyvene vet det har vært bryllup. Hilsen Lille meg
K. Skrevet 10. mars 2003 #16 Skrevet 10. mars 2003 Lurer på når en egentlig skal pakke opp gavene? er det etter hvert som de kommer eller under kaffen eller under middagen eller... Tror flere leverer gavene dagen før, og tidlig på bryllupsdagen i lokalet. Uansett, hvis dere skal fotograferes etter vielsen, så kan gavene pakkes opp mens dere der der, altså etter hvert som de kommer :D Tror det er vanlig å åpne dem før middagen iallefall. K.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå