Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24 år og prøver å bli gravid for første gang... Spennende, gøy og litt skummelt... Litt av et ansvar å sette et barn til verden!! Hadde vært gøy å hørt litt fra andre prøvere her inne... Hva slags følelser har dere rundt det å sette et barn til dagens verden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøver.....

Egentlig har vi prøvd siden februar i fjor, men jeg ble gravid i september. Dessverre gikk det ut i en SA i november, og nå håper vi på nytt.

Ser litt på det med blandede følelser... Altså, selvsagt vil vi for alt i verden bli gravide igjen og sånt, men jeg er bare SÅ redd for at det skal gå galt igjen....... :cry:

men vi krysser fingrene og håper det beste!!

Lillian

Skrevet

Jeg sluttet med pillen for noen år siden og nå har vi bestemt oss for å ikke bruke noe prevensjon-skjer det så skjer det. Jeg har egentlig ikke tenkt så nøye gjennom det ennå med må jo si at det er en ganske spennende og skremmende tanke-det at man kansjke skal bli foreldre.

Skrevet

Lei for det du opplevde Lillian- har vært med på det samme selv for noen år siden.

Skrevet

Vi prøver også... Sluttet med pillen for 14 mnd siden, men ting tar tid!!! Nå har vi begynt med utredning :( Vi ønsker for alt i verden å bli foreldre. Har vært gift i 9 mnd, og er SÅ klare for det begge to!

Pumpkin :wink:

Skrevet

:D Prøver her også.

Blir prøverør i slutten av mars.

Skrevet

Tok den siste P-pillen på torsdag, så nå starter vi snart prøvingen vi også :wink: Det blir kjempespennende og litt skummelt synes jeg...! Moro at vi er så mange prøvere her :D

Skrevet

Slenger meg inn her, har snart prøvet et år :( ting tar tid.

Skrevet

Jeg er på min "første" Dag 25!

Lykke til alle sammen

Gjest Anonymous
Skrevet

14 mnd siden jeg sluttet på pillen. Jeg har innsett at jeg ikke er typen som lett blir gravid, for da hadde jeg nok vært det til nå.... Nå har vi bestemt oss at vi skal prøve "skikkelig", som ved hjelp av eggløsningtest for å finne ut nøyaktig når den er.

Blir jo litt usikker på hvor ofte en bør prøve -dagene før og etter eggløsning- o.l. for en hører så mange meninger om det...

Dere som er kommet så langt som til prøverørs.... hvor lenge har dere prøvd da??

Prøver å ikke stresse noe med dette, for da klarer vi det sikkert ikke....men det er ikke så lett når du ser flere og flere som rundt deg som blir gravid... :lol:

Skrevet

Vi er inne i 2. prøvemåned, og jeg er allerede utålmodig! :lol:

Jeg er så "heldig" at jeg har vondt når jeg har EL, så jeg slipper å kjøpe tester, måle temperatur etc...

Vi prøver hele tiden :kul: men jeg klarer å "prøve" enda mer rett før og 4-5 dager etter EL.

Skrevet

Jeg er også "prøver". Sluttet på p-pillen i slutten av desember og har hatt to menstruasjoner siden det. Er 10 dager siden siste første dag i forrige mens så jeg tok eggløsningstest i dag, med neg. resultat. :(

Men jeg mener å føle at den er på vei, for det stikker og murrer mye, særlig på den ene siden. Skal teste igjen i morgen tidlig. Tror jo det er sammenheng mellom det jeg kjenner og at EL er på vei.

De "kritiske" dagene prøver vi, helt klart. Ihvertfall annenhver dag. Ellers gjør vi som vi har lyst til :wink:

Men jeg er også usikker på i hvor mange dager man skal være "aktiv" før og etter et positivt utslag.

Ellers så måler jeg ikke tempen og har ikke jaktet på noe EL-slim, som en del har skrevet om her i forumet.

Har lyst til å ikke pese for mye - men jeg er allerede veldig giret på dette, og vi er vel nå bare i vår tredje prøvemåned. Får håpe kroppen er kommet i gjenge igjen etter langvarig p-pillebruk og at svømmerne til mannen er raske og friske :P

Vi er veldig klare til å bli foreldre :lol:

Lykke til alle prøvere!

Skrevet

Hei.

Er prøver på andre mnd, har to barn fra før, men ønsker oss sterkt nr.3.

Håper at det klaffer innen juni mnd.

Lykke til alle sammen :lol:

Skrevet

Vi har også bestemt oss for å prøve nå! Spennende!

Skrevet

Har forsøkt - mer eller mindre aktivt i ca 1 år. Det går visst ikke så greit dette her som vi hadde tenkt, så det blir nok en tur til legen snart, sukk. Jeg er 35 år, så det begynner jo også desverre å bli litt dårlig tid. Men har bestemt oss for å forsøke eggløsningstest en eller to måneder først, jeg fikk mensen i dag, og da var den en uke forsinket, noe som må bety at jeg slett ikke har el når jeg tror jeg har det (ihvertfall ikke hver gang).

Kjøper el-test i dag, og så får vi ta den i bruk denne måneden.

Ønsker alle andre ivrige prøvere lykke til!

Skrevet

Nei, det er ikke så lett å bli gravid... :cry: Vi har ikke prøvd så lenge og prøver å ikke stresse! Har sex når vi føler for det... Skal kanskje kjøpe en EL-test hvis det drøyer.... Hvor lenge bør man prøve før man går til lege?

Skrevet

Prøver - og har gjort det et par år.

Skal igang med utredning i løpet av våren.

Skrevet

Vi prøver også - har prøvd siden oktober.

Hadde en "tidlig-abort" i desember - rakk såvidt å teste svakt positivt før "mensen" kom...

Har svært uregelmessige blødninger, og har begynt med akupunktur for å få skikk på det. Hadde el. for 11-12 dager siden (var til ul for å se om alt var i orden etter SA-en), så nå er jeg litt utålmodig etter å teste.... (Prøver å si til meg sjøl at følelsen av å være "mjølkeku" er PMS...) :wink:

Skrevet

Hej,

vi är prövere sedan november. Jag hade kopparspiral innan och har alltid haft regelbundna cykler. Jag vill lyckas utan en massa mätning och tester, bara en massa "vi" i samarbete :P

Vi längtar båda nu efter barn, en produkt av oss båda och vår kärlek, att fostra, ta hand om och glädjas samman. En lustig känsla eftersom varken jag eller min man kännt oss intresserade av barn tidigare. Kärlek (och ålder?) gör lustiga saker med livet :D

Läs om våra prövningar i dagboken.

Skrevet

Vi har prøvd i godt over ett år. Vi har nå satt i gang utredning, da jeg har ett barn fra før av. Jeg prøver å få orden på min syklus, har hatt en EL siden februar i fjor elns. Går nå på Primolut for å få mensen nogen lunde regelm. Deretter blir det vel andre hormoner for å sette i gang EL. Først må svaret på sædprøven komme tilbake. Får svar om den ila beg. av neste uke. Er lite aktive nå, siden jeg nettopp har mistet min onkel (drept i Liberia, for dere som har fulgt med på nyhetene).

Maggie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...