Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nå
Skrevet

Velger nå og være anonym ettersom det er noen jeg kjenner her inne som jeg ikke vil skal vite ting..

Kjæresten min har en del problemer med seg selv og har en veldig dårlig selvtillit og tør dermed ikke og gjøre ting med mindre jeg ber han om det. Jeg nevnte et par ting han kunne gjøre som kjærester gjør f.eks kjøpe blomster, lage mat, overraske med ferie o.s.v. og det endte opp med at han pent spurte om jeg kunne lage en liste til han med ideer som han kunne bruke og jeg sitter nå her da, og dessverre er jeg veldig tom å finner knapt på noe mer enn de tre tingene som står over her.

Trenger egentlig tips fra ting man kan gjøre til ting man kan gi. Han skjønner nemlig ikke at blomster kan være koselig å gi, og gaver ser han ikke vitsen med fordi han er usikker på om det er noen vits..

Må beklage om dette blir virkelig surrete, men han ba meg skrive en liste og det er det jeg trenger tips til :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis det ikke faller han naturlig å overraske deg med gaver synes jeg han skal få slippe. Han viser vel at han er glad i deg på andre måter? Overraske med ferie? Om jeg og mannen skal på ferie vil jeg gjerne få være med på planleggingen selv, jeg.

Skrevet

Dette her har jeg tatt opp i en annen tråd i forhold til romantikk..synes du det er romantisk når du gir ham en liste/beskjed om å gi og kjøpe ting? De tingene du nevner er ting jeg også savner, men jeg har vendt meg med tanken at det faktisk er viktigere at han elsker meg for den jeg er, slik at forholdet vårt blomstrer, i stedet for å få blomster som visner..

Skrevet

jeg syntes det er moro å dra på piknik, kino, spise middag sammen...i vinter fant vi ut vi savna sommeren veldig, så jeg satte på varmekablene på bade veldig høyt, reide opp med pledd og puter og kutta opp frukt, så ba jeg samboeren min og å ta på seg badretøy, åsså hadde vi piknik i dusjen på badet..hehe...utrolig moro..

• Liker 1
Gjest Bellatrix
Skrevet
jeg syntes det er moro å dra på piknik, kino, spise middag sammen...i vinter fant vi ut vi savna sommeren veldig, så jeg satte på varmekablene på bade veldig høyt, reide opp med pledd og puter og kutta opp frukt, så ba jeg samboeren min og å ta på seg badretøy, åsså hadde vi piknik i dusjen på badet..hehe...utrolig moro..

:ler: Kult.

Gjest synseren
Skrevet

Så kreativt! :legrine:

Gjest Piper
Skrevet (endret)

Jeg ville heller overrasket han med ting, siden det tydeligvis faller mer naturlig for deg. Det må ikek være mannen som overrasker, for jeg tror nok de fleste menn setter pris på at damen finner på ting også. Det vil kanskje få vekk presset på han.

Men skal han gjøre noe som du har sagt han skal gjøre, er det mange ting han kan gjøre.

Rydde og vaske hele huset ( tviler på at det er en dame som ikke hadde likt dette)

skrive en liten lapp til deg, der han forteller hvor glad han er i deg.

Et kort

lage matpakken til deg

gi deg lunsjpenger til jobben( om du ikke har med matpakke)

plukke blomster ( finnes mange fine man kan plukke)

kjøpe blomster

kjøpe kort

bestille ferie (om du virkelig ikke ønsker å være med på planleggingen av dette)

kjøpe en liten sjokolade som ahnv et du liker

snop

frukt

handle

ta klesvasken

lage middag

osv

alt dette kan du også gjøre for han, for det bør ikke bare være den ene veien. Eller dere kan bli enig i at han får lov til å være som han er, uten at det blir for mye press på han. Er ikke alle som er romantisk, og det syns jeg de må få lov til å være.

men småting som vaske klær, ta husarbeidet, lage mat ol bør begge kunne gjøre for å glede den andre. Men gaver, overraske med ferier ol syns jeg blir helt feil når det ikka faller naturlig å gjøre det.

Er heller ikek rart han eventuelt føler seg presset, om dette er noe du har sagt til han at han bør gjøre.

og jeg tror faktisk ikke det er så vanlig at kjærester kjøper blomster, gaver, bestiller ferier uten den andre vet om det, for jeg tror det er mer vanlig å ikke ha det slik. Det er nok fåtallet som har det slik, selv om man drømmer om å få det slik. Jeg tror det er mer vanlig at kjærester planlegger ting sammen, i stedet for å legge press på den ene at det er den som skal fikse tingene.

La han være som han er, for det er jo den personen du ble forelsket i.

Endret av Piper
Gjest Gjest_nå
Skrevet

Selv om det kan virke som om det er jeg som har presset han så må jeg legge til at det har jeg ikke, han har bare nevnt slike ting smått siden jeg f.eks har kunnet kjøpt et fint smykke til han om jeg så det, jeg kan finne på og lage middag og kjøpe blomster til han.

Grunnen til at han gjerne vil dette er også fordi han ikke greier og vise følelser. Vi har bodd sammen siden oktober og jeg har kanskje hørt han si at han er glad i meg 4-5 ganger. Han gir meg sjelden klem og kyss pga ting som rett og slett har skjedd med han før i tiden og som gjør det grusomt vanskelig for han og gjøre slike ting.

Selv elsker jeg og skjemme han bort, han får ting av meg, som sagt. Jeg hadde planer og bestille en helg på hotell kun for oss to. Jeg kan lage skikkelig middag en dag. Veldig ofte tar jeg og vasker hele leiligheten slik at alt er ordentlig til han kommer hjem fra jobb. Dessverre kan det nok være venner som har påvirket meg litt og ettersom de var litt sjokerte etter at han kom hjem fra en to ukers tur i utlandet med familien og ingenting til meg. I tilleg vet fortsatt ikke hans familie om meg fordi det er for vanskelig for han og fortelle om meg.

Jeg vet 100% at han er glad i meg, men er en del folk som syntes det ikke virker slik.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Selv om det kan virke som om det er jeg som har presset han så må jeg legge til at det har jeg ikke, han har bare nevnt slike ting smått siden jeg f.eks har kunnet kjøpt et fint smykke til han om jeg så det, jeg kan finne på og lage middag og kjøpe blomster til han.

Grunnen til at han gjerne vil dette er også fordi han ikke greier og vise følelser. Vi har bodd sammen siden oktober og jeg har kanskje hørt han si at han er glad i meg 4-5 ganger. Han gir meg sjelden klem og kyss pga ting som rett og slett har skjedd med han før i tiden og som gjør det grusomt vanskelig for han og gjøre slike ting.

Selv elsker jeg og skjemme han bort, han får ting av meg, som sagt. Jeg hadde planer og bestille en helg på hotell kun for oss to. Jeg kan lage skikkelig middag en dag. Veldig ofte tar jeg og vasker hele leiligheten slik at alt er ordentlig til han kommer hjem fra jobb. Dessverre kan det nok være venner som har påvirket meg litt og ettersom de var litt sjokerte etter at han kom hjem fra en to ukers tur i utlandet med familien og ingenting til meg. I tilleg vet fortsatt ikke hans familie om meg fordi det er for vanskelig for han og fortelle om meg.

Jeg vet 100% at han er glad i meg, men er en del folk som syntes det ikke virker slik.

Om det er han selv som har bedt om hjelp så kan du sikkert si at du liker å få blomster og andre ting du liker. Det høres forsåvidt ut som at dere har flere problemer enn bare at han ikke kjøper blomster til deg. At det har vært samboere i 8 måneder uten at han har fortalt om deg til familien synes jeg høres merkelig ut.

Gjest Gjest_nå
Skrevet
Om det er han selv som har bedt om hjelp så kan du sikkert si at du liker å få blomster og andre ting du liker. Det høres forsåvidt ut som at dere har flere problemer enn bare at han ikke kjøper blomster til deg. At det har vært samboere i 8 måneder uten at han har fortalt om deg til familien synes jeg høres merkelig ut.

Grunnen til at han ikke har fortalt om meg er rett og slett fordi han har store problemer med å vise følelser og å fortelle til familien sin at han er samboer innebærer følelser for han. Han har avbrytt skolegang tidligere pga psykolog og har vist gått til det i en god stund. Enkelt forklart kan jeg vel si at han har angst for følelser slik folk har angst mot høyder, edderkopper o.s.v.. Han blir rett og slett livredd om det blir for ille for han. Har selv angst mot folkemengder så kjenner igjen skrekken.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde likt det godt om kjæresten min fant på slike ting, men han tenker veldig sjelden på det, så da har jeg bare godtatt at det er sånn han er. Dersom man må be kjæresten om å gjøre slikt, mister det vel hele vitsen!?

Hvis han en gang skulle finne på å kjøpe blomster til meg f.eks, er det ikke først og fremst blomstene som ville gjort meg glad, men det at han faktisk tenkte på meg og gjorde noe for å glede meg. Hvis man vil ha blomster bare fordi de er fine, kan man vel kjøpe en bukett selv?

Skrevet

Husk at du ikke kan gjøre mannen din til en annen enn den han er.

Hvis utgangspunktet er som du sier syns jeg du skal være glad hvis han feks kjøper blomster til deg en gang iblandt.

Hvis du vil ha en kjæreste som overasker deg med lang-weekend i Paris så tror jeg du har en lang vei å gå...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns ikke dette er så galt, eller hvordan man skal si det. Det er ikke slk at hun krever ting av han, han har selv skjønt noe om å gi oppmerksomheter. Og han er villig til å prøve å endre seg, og han ber om hjelp til dette i form av tips til ting han kan gi/og eller gjøre for henne.

Det er ingen kravliste, han ønsker bare forslag på "overraskelser" eller oppmerksomheter han kan gi.

Husvask og middagslaging bør absolutt med på lista!

Lykke til!

Hilsen ei som bor sammen med den perfekte mann, ifølge han selv, som ikke er villig til å endre seg i det hele tatt. Han er snart en eks.

Gjest utlogget nå
Skrevet

Går han til psykolog for øyeblikket? Om han ikke gjør det så kanskje han bør gå til noen som kan hjelpe ham å finne ut av dette.

Jeg har vært i samme situasjon selv (angst for føleleser) og jeg vet hvor vanskelig det kan være å leve slik.

For meg hjalp det å gå til noen, få snakket ut om ting og å finne ut at verden faktisk ikke raser sammen selv om man snakker om eller viser følelser (for det var faktisk det jeg trodde).

Jeg er utrolig glad for at jeg ikke har det sånn lenger og vil ikke at noen andre skal måtte gå igjennom det heller, så vær så snill, om han ikke allerede får hjelp så foreslå det for ham!

Det er absolutt ikke sunt å leve slik og det kan også lede til andre ting som depresjoner og andre tvangstanker (det gjorde det hos meg).

Lykke til!

Gjest utlogget nå
Skrevet

Ser nå at han går til psykolog. Har han gjort det lenge? Lykke til iallefall :)

Skrevet

Jeg syntes ikke det er galt i å gi ham forslag. Dersom han har problemer med å vise følelser så vet han jo ikke hvordan han skal gjøre dette og litt hjelp på veien er jo bare fint det om han selv ønsker dette også.

Jeg syntes også det er litt støtt at han ønsker å gjøre dette for din skyld selv om han ikke er så opptatt av det selv. Det er kanskej ikke spontant, men jeg syntes bare akkurat den handlingen i seg selv er litt romantisk jeg.

Forslag; bestille kiniobiletter som en overraskelse, kjøpe med yndlingssjokoladen din hjem, ta din del av husarbeidet en dag, lage middag (da planleggeog handle inn selv også), gå tur, spise is i solen, kjøpe med en flaske rødvin dere kan dele lørdagskvelden sammen med en god sjokolade, kjøpe konsertbiletter til et band du liker som spiller i nærheten, plukke med en blomst på fra veikanten på vei hjem, lage frokost en dag før du står opp, kjøpe med is en dag han vet du har hatt en tøff dag osv osv osv.

Gjest Gjest_Devin_*
Skrevet

Det faktum at han kommer til deg med sine innerste tanker (som depresjonen) og viser at han er sårbar vitner om en mann som elsker deg veldig høyt.

En mann viser sin svakhet kun til en veldig spesiell kvinne.

Gaven han har gitt deg, er større en noe annet du kan finne på å skrive ned på en liste.

Husk det.

Skrevet
Det faktum at han kommer til deg med sine innerste tanker (som depresjonen) og viser at han er sårbar vitner om en mann som elsker deg veldig høyt.

En mann viser sin svakhet kun til en veldig spesiell kvinne.

Gaven han har gitt deg, er større en noe annet du kan finne på å skrive ned på en liste.

Husk det.

Godt sagt.

Gjest Gjest
Skrevet
Ser nå at han går til psykolog. Har han gjort det lenge? Lykke til iallefall :)

Han går ikke til psykolog nå. Han gjorde det før i tiden, men psykologen gjorde bare at det ble verre og det eneste han trenger er egentlig tid.

At han er deprimert er ikke noe han har sagt og han nekter for det enda , dessverre. Han kan være verdens gladeste, men følelser er fortsatt ikke noe han viser på det planet.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...